دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برگزاری نمایشگاه آثار نفیس با عنوان شمس و مولانا

No image
برگزاری نمایشگاه آثار نفیس با عنوان شمس و مولانا همزمان با کنگره جهانی بزرگداشت مولانا، نمایشگاه آثار نفیس نقاشی و پرتره با عنوان "شمس و مولانا" عصر یکشنبه در موزه هنرهای معاصر فلسطین رونمایی شد.
رئیس موزه هنرهای معاصر در حاشیه این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: این نمایشگاه شامل ‪ ۵۰‬اثر نفیس هنری در قالب نقاشی با عنوان شمس و مولانا و ‪ ۱۶‬اثر پرتره مولانا می‌باشد.
"حبیب الله صادقی" همچنین هدف از برگزاری این نمایشگاه را در سالی که به نام مولانا نامگذاری شده، علاقه جامعه هنرمندان تجسمی کشور برای روایت شاعر بزرگ و نامدار ملی ذکر کرد.
وی اظهار داشت: تقریبا بیشتر نقاشان ایرانی آثار خودرادراین نمایشگاه ارائه داده‌اند.
در این آثار، نقاشان از زوایا و روایات مختلف و با استفاده از اشعار مولوی، خاطره و تخیل خود را به تصویر کشیده‌اند.
صادقی همچنین اضافه کرد: هنرمندان کشور روایت رنگی که در شعر و کلام این شاعر بزرگ به نظرشان آمده است در هیبت و ترکیب رنگی در فضایی خاص و معنوی به تصویر کشیده‌اند.
رئیس موزه هنرهای معاصر کشور بااشاره به‌حضوراثر استاد"محمود فرشچیان" در این نمایشگاه، این اثر را در نوع بی‌نظیر و منحصر بفرد توصیف کرد.
وی از "صداقت جباری"، "کاظم چلیپا"، "فرهاد صادقی"، "زهرا رهنورد"، "شهلا حبیبی"، "مرتضی حیدری" ،"حبیب‌الله صادقی"، "مصطفی گودرزی "و ... را از جمله نقاشان شرکت‌کننده در این نمایشگاه برشمرد.
رئیس موزه هنرهای معاصر در پایان گفت: این نمایشگاه از امروز به مدت یک ماه در محل موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از این نمایشگاه بازدید کنند.
نمایشگاه موزه هنرهای معاصر فلسطین درتهران، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، تقاطع بزرگمهر واقع شده است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

دعا در نهج البلاغه

(به فرزندش امام حسن عليه السلام فرمود): در سؤال (حاجت) از پروردگارت اخلاص داشته باش؛ زيرا بخشش و محروم ساختن در دست اوست.
No image

عبادت و نیایش از دیدگاه نهج البلاغه

و اما این كه هر كارفرما كه مزدى مى‏ دهد به خاطر بهره‏اى است كه از كار كارگر مى ‏برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهره‏اى مى‏تواند از كار بنده ضعیف ناتوان خود ببرد، و هم این‌ كه فرضاً اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گیرد پس چرا این تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى ‏شود، مسأله‏ اى است كه براى این چنین عابدهایى هرگز مطرح نیست.
خدایا! ببخش!

خدایا! ببخش!

به آن نديدى. الهى! آنچه را كه به زبانم به تو تقرب جستم ولى دلم برخلاف آن بود بر من ببخش! الهى! اشارات چشم، و سخنان بيهوده، و مشتهيات دل
خدایا! چهارپايان ما تشنه اند!

خدایا! چهارپايان ما تشنه اند!

و ابرهاى باران دار به ما پشت كرده، و تو اميد هر غمزده اى، و برآورنده حاجت هر حاجتمندی. در اين زمان كه مردم ما نااميدند، و ابرها باران نداده اند، و چرندگان از بين رفته اند، از تو مى خواهيم كه ما را به اعمال زشتمان مؤاخذه نكنى، و به گناهانمان نگيرى. الهى! با ابر
خدایا! حرمتم را به تنگدستى نشكن

خدایا! حرمتم را به تنگدستى نشكن

دچار آيم، و به بدگويى آن كه از بخشيدن به من دريغ ورزد مبتلا گردم، و تو ماوراى اين همه، اختيـاردار بخشش و منـعى، چـه اينـكه بـر هـر چيـز تـوانـايـى.

پر بازدیدترین ها

دعا و نیایش در نهج البلاغه

دعا و نیایش در نهج البلاغه

دعا وسیله ای است که تمام خلایق، خصوصاً انسانها از آن بیگانه نیستند و همیشه بدان توجه دارند و با زبان حال و قال از آن استفاده می کنند هر چند که واژه ای به نام دعا در میانشان مطرح نباشد چون هر کلمه و کلامی که از استمداد و ایجاد رابطه به خدا حکایت نماید دعاست
دعا از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

دعا از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

بدان همان کسی که گنج های آسمان و زمین در اختیار اوست، به تو اجازه دعا و درخواست داده است و اجابت آن را نیز تضمین نموده، به تو امر کرده از او بخواهی تا به تو عطا کند و از او درخواست رحمت نمایی تا رحمتش را بر تو فرو فرستد. خداوند بین تو و خودش کسی قرار نداده که حجاب و فاصله باشد، تو را مجبور نساخته که به شفیع و واسطه ای پناه ببری و مانعت نشده .
نیایش زیبا از نهج البلاغه

نیایش زیبا از نهج البلاغه

خدایا! امید به تو بستم تا راهنما باشى به اندوخته هاى آمرزش و گنجینه هاى بخشایش ! خدایا! این بنده توست که در پیشگاهت برپاست ، یگانه ات مى خواند و یگانگى خاص تو راست . جز تو کسى را نمى بیند که سزاى این ستایش هاست . مرا به درگاه تو نیازى است که آن نیاز را جز فضل تو به بى نیازى نرساند، و آن درویشى را جز عطا و بخشش تو به توانگرى مبدل نگرداند. خدایا! خشنودى خود را بهره ما فرما، هم در این حال که داریم ، و بى نیازمان گردان از اینکه جز به سوى تو دست برداریم ، که تو بر هر چیز توانایى.
No image

عبادت و نیایش از دیدگاه نهج البلاغه

و اما این كه هر كارفرما كه مزدى مى‏ دهد به خاطر بهره‏اى است كه از كار كارگر مى ‏برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهره‏اى مى‏تواند از كار بنده ضعیف ناتوان خود ببرد، و هم این‌ كه فرضاً اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گیرد پس چرا این تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى ‏شود، مسأله‏ اى است كه براى این چنین عابدهایى هرگز مطرح نیست.
عبادت و نیایش در نهج البلاغه

عبادت و نیایش در نهج البلاغه

ریشه همه آثار معنوی اخلاقی و اجتماعی که در عبادت است، در یاد حق و غیر او را از یاد بردن می‌باشد. ذکر خدا و یاد خدا که هدف عبادت است، دل را جلا می‌دهد و صفا می‌بخشد و آن را آماده تجلیات الهی قرار می‌دهد. امام علی علیه‌السلام در به اره یاد حق یا همان روح عبادت میفرماید: < خداوند یاد خود را صیقل دل‌ها قرار داده است. دل‌ها به این وسیله از پس کری، شنوا و از پس نابینایی، بینا و از پس سرکشی و عناد رام می‌ گردند
Powered by TayaCMS