دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان، سیستم هوشمند امتحانات

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سیستم هوشمند امتحانات در این حوزه علمیه گفت: نمرات طلاب پس از پنج روز از زمان امتحان در این سیستم هوشمند قابل رویت است.
No image
معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان، سیستم هوشمند امتحانات

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سیستم هوشمند امتحانات در این حوزه علمیه گفت: نمرات طلاب پس از پنج روز از زمان امتحان در این سیستم هوشمند قابل رویت است.

حجت‌الاسلام اکبر یزدی‌نیا پور،معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های این معاونت در امتحانات پایان سال ومردادماه حوزه علمیه اصفهان پرداخت.

وی اظهار داشت: امتحانات پایان سال تحصیلی از چهارم تیر آغاز شد و تا بیست و چهارم تیر ماه ادامه داشت که در مجموع از 630عنوان درسی از طلاب پایه های یک تا ده امتحان گرفته شد.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان از جمله ویژگی های امتحانات این دوره را صدور کارت رایانه‌ای بارکددار برای طلاب عنوان کرد وافزود: حضور وغیاب طلاب در امتحانات تیر ومرداد به وسیله رایانه انجام شد و نتیجه هر امتحان تقریبا پنج روز پس از هر امتحان در دستگاه هوشمند مرکز قابل رویت بود.

حجت الاسلام یزدی‌نیا پور با اشاره به برگزاری امتحانات در پنج حوزه اصفهان، زرین‌شهر، شهرضا، خوانسار ونایین اظهار داشت: به منظور بر طرف شدن مشکل ایاب وذهاب طلاب این پنج حوزه بر اساس نزدیکی برخی از مدارس به همدیگرانتخاب شد.

وی از جمله ویژگی های دیگر امتحانات تایستان امسال را تکثیر اوراق امتحانی به نام هر طلبه عنوان کرد وادامه داد: با وجود قرار گرفتن نمرات طلاب در دستگاه هوشمند مرکز، همه نمرات را به صورت یکجا در ابتدای مردادماه به مدارس تحت پوشش ابلاغ کردیم.

وی با اشاره به این که امتحانات ارتقایی حوزه علمیه اصفهان از سیزدهم مرداد آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد، اظهار داشت: نمرات طلاب شرکت کننده در این مرحله به صورت یکجا، پنجم شهریور ماه به مدارس ابلاغ می شود .

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان در خصوص رسیدگی به اعتراضات گفت : اعتراضات در دو مرحله انجام شد که در مرحله اول نمرات زیر دوازده، بلافاصله پس از تصحیح اول صورت گرفت، ولی اعتراض به نمرات بالای دوازده در مهر ماه رسیدگی می‌شود.

حجت الاسلام یزدی‌نیا پور برنامه ریزی در جهت ارتقای سطح علمی طلاب واساتید و نظم بخشی به برنامه‌های درسی حوزه‌های علمیه و طلاب را از جمله وظایف مهم این معاونت دانست و افزود: سال تحصیلی آینده برای طلاب پایه های یک تا شش از نهم شهریورآغاز می‌شود، ولی به دلیل وجود شرایط خاص ماه مبارک وبرنامه های تبلیغی طلاب، پایه های هفت تا ده برنامه درسی خود را پس از ماه رمضان آغاز می‌کنند.

    منبع: www.rasanewz.com

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

دعا در نهج البلاغه

(به فرزندش امام حسن عليه السلام فرمود): در سؤال (حاجت) از پروردگارت اخلاص داشته باش؛ زيرا بخشش و محروم ساختن در دست اوست.
No image

عبادت و نیایش از دیدگاه نهج البلاغه

و اما این كه هر كارفرما كه مزدى مى‏ دهد به خاطر بهره‏اى است كه از كار كارگر مى ‏برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهره‏اى مى‏تواند از كار بنده ضعیف ناتوان خود ببرد، و هم این‌ كه فرضاً اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گیرد پس چرا این تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى ‏شود، مسأله‏ اى است كه براى این چنین عابدهایى هرگز مطرح نیست.
خدایا! ببخش!

خدایا! ببخش!

به آن نديدى. الهى! آنچه را كه به زبانم به تو تقرب جستم ولى دلم برخلاف آن بود بر من ببخش! الهى! اشارات چشم، و سخنان بيهوده، و مشتهيات دل
خدایا! چهارپايان ما تشنه اند!

خدایا! چهارپايان ما تشنه اند!

و ابرهاى باران دار به ما پشت كرده، و تو اميد هر غمزده اى، و برآورنده حاجت هر حاجتمندی. در اين زمان كه مردم ما نااميدند، و ابرها باران نداده اند، و چرندگان از بين رفته اند، از تو مى خواهيم كه ما را به اعمال زشتمان مؤاخذه نكنى، و به گناهانمان نگيرى. الهى! با ابر
خدایا! حرمتم را به تنگدستى نشكن

خدایا! حرمتم را به تنگدستى نشكن

دچار آيم، و به بدگويى آن كه از بخشيدن به من دريغ ورزد مبتلا گردم، و تو ماوراى اين همه، اختيـاردار بخشش و منـعى، چـه اينـكه بـر هـر چيـز تـوانـايـى.

پر بازدیدترین ها

دعا و نیایش در نهج البلاغه

دعا و نیایش در نهج البلاغه

دعا وسیله ای است که تمام خلایق، خصوصاً انسانها از آن بیگانه نیستند و همیشه بدان توجه دارند و با زبان حال و قال از آن استفاده می کنند هر چند که واژه ای به نام دعا در میانشان مطرح نباشد چون هر کلمه و کلامی که از استمداد و ایجاد رابطه به خدا حکایت نماید دعاست
دعا از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

دعا از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

بدان همان کسی که گنج های آسمان و زمین در اختیار اوست، به تو اجازه دعا و درخواست داده است و اجابت آن را نیز تضمین نموده، به تو امر کرده از او بخواهی تا به تو عطا کند و از او درخواست رحمت نمایی تا رحمتش را بر تو فرو فرستد. خداوند بین تو و خودش کسی قرار نداده که حجاب و فاصله باشد، تو را مجبور نساخته که به شفیع و واسطه ای پناه ببری و مانعت نشده .
نیایش زیبا از نهج البلاغه

نیایش زیبا از نهج البلاغه

خدایا! امید به تو بستم تا راهنما باشى به اندوخته هاى آمرزش و گنجینه هاى بخشایش ! خدایا! این بنده توست که در پیشگاهت برپاست ، یگانه ات مى خواند و یگانگى خاص تو راست . جز تو کسى را نمى بیند که سزاى این ستایش هاست . مرا به درگاه تو نیازى است که آن نیاز را جز فضل تو به بى نیازى نرساند، و آن درویشى را جز عطا و بخشش تو به توانگرى مبدل نگرداند. خدایا! خشنودى خود را بهره ما فرما، هم در این حال که داریم ، و بى نیازمان گردان از اینکه جز به سوى تو دست برداریم ، که تو بر هر چیز توانایى.
No image

عبادت و نیایش از دیدگاه نهج البلاغه

و اما این كه هر كارفرما كه مزدى مى‏ دهد به خاطر بهره‏اى است كه از كار كارگر مى ‏برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهره‏اى مى‏تواند از كار بنده ضعیف ناتوان خود ببرد، و هم این‌ كه فرضاً اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گیرد پس چرا این تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى ‏شود، مسأله‏ اى است كه براى این چنین عابدهایى هرگز مطرح نیست.
عبادت و نیایش در نهج البلاغه

عبادت و نیایش در نهج البلاغه

ریشه همه آثار معنوی اخلاقی و اجتماعی که در عبادت است، در یاد حق و غیر او را از یاد بردن می‌باشد. ذکر خدا و یاد خدا که هدف عبادت است، دل را جلا می‌دهد و صفا می‌بخشد و آن را آماده تجلیات الهی قرار می‌دهد. امام علی علیه‌السلام در به اره یاد حق یا همان روح عبادت میفرماید: < خداوند یاد خود را صیقل دل‌ها قرار داده است. دل‌ها به این وسیله از پس کری، شنوا و از پس نابینایی، بینا و از پس سرکشی و عناد رام می‌ گردند
Powered by TayaCMS