دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

دیدار پرفسور مولانا با آیت الله العظمی سبحانی

No image
دیدار پرفسور مولانا با آیت الله العظمی سبحانی
آیت الله العظمی سبحانی:
دانشمندان ایرانی خارج از کشور زبان گویای اسلام باشند.
پرفسور مولانا مشاور رییس جمهور و استاد دانشگاه واشنگتن، با آیت الله العظمی سبحانی دیدار کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی سبحانی در این دیدار گفت: خدمات دانشمندان باید در جهت رضای خداوند و خدمت به اسلام و کمک به مردم باشد تا بتوانند مشکلات جامعه را برطرف و در این زمینه همه باید تلاش کنند.
وی اشخاصی مانند پرفسور مولانا را زبان گویای اسلام در مرزهای خارج از کشور دانست و افزود: دانشمندان و علمای بزرگ شیعی با بیان و قلم خود توانسته‌اند در میان مکاتب دیگر، حقانیت مکتب اهل بیت (ع) را به خوبی معرفی و از آن دفاع کنند.
این استاد حوزه با اشاره به تبلیغات رژیم پهلوی علیه روحانیت و علمای دین، خاطرنشان کرد: علمای بزرگ ایران برای این‌که تبلیغات رژیم پهلوی را خنثی کنند و نشان دهند علاوه بر این‌که زبان فارسی زبان مادری آنان است، حافظ و مروج آن نیز هستند و دایره المعارف‌های زیادی را در این زمینه نوشته‌اند.
سبحانی علمای اسلام را علمای بیدار و آگاه به مسایل دنیا برشمرد و گفت: در دوران رضاخان کسانی که اهل علم بودند به اهل قلم توجه نمی‌کردند و در شهری مانند تبریز علمای بزرگی بودند که تمام اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور را زیر نظر داشتند و حتی به چند زبان دنیا صحبت می‌کردند و تسلط خاصی به اوضاع جهان داشتند.
 
منبع:  www.isna.ir 
 
Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS