دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله مکارم شیرازی؛ کسانی‌که به دنبال خانه نشین کردن مراجع تقلید هستند، این آرزو را به گور خواهند برد

No image
آیت الله مکارم شیرازی؛ کسانی‌که به دنبال خانه نشین کردن مراجع تقلید هستند، این آرزو را به گور خواهند برد
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در واکنش نسبت به برخی انتقادها و موضع‌گیری‌ها علیه مراجع تقلید گفت: کسانی‌که به دنبال خانه نشین کردن مراجع هستند، این آرزو را به گور خواهند برد.
به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، ‌حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز در جمع روزه‌داران حرم حضرت معصومه(س) در واکنش نسبت به برخی انتقادها و موضع‌گیری‌ها علیه مراجع تقلید گفت: کسانی‌که به دنبال خانه‌نشین کردن مراجع شیعیان هستند، این آرزو را به گور خواهند برد.
وی وجود عالمان دینی و مراجع تقلید را برای جامعه اسلامی نعمت الهی دانست و افزود: مراجع تقلید و عالمان دینی مدافعان اسلام، نظام و مردم هستند و به همین دلیل عده‌ای به دنبال خانه‌نشین کردن آنان هستند.
این مرجع تقلید تصریح کرد: بسیاری از جوانان این کشور، خون خود را به نظام و انقلاب هدیه کرد‌ه‌اند، مراجع تقلید هرگز در برابر این خون‌ها و دفاع از حقوق مردم و اسلام سکوت نخواهند کرد.
وی با بیان این که برخی تقلید را کورکورانه می‌دانند، اظهار داشت: برخی گمان می‌کنند که تقلید به معنای عمل کورکورانه است در حالی که تقلید از مراجع به معنای رجوع به کارشناس، متخصص در دین و رجوع به فرد آگاه است، مثل این که فرد بیماری برای درمان خود به پزشک مراجعه می‌کند و هرگز بیمار بدون تخصص پزشکی نمی‌تواند خود را درمان کند، مقلّد نیز بدون تقلید نمی‌تواند به احکام عمل کند.
مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: گروهی ادعا می‌کنند می‌توانند بدون تقلید به احکام الهی عمل کنند، اما؛ هرکسی که به این جایگاه و درجه اجتهاد رسیده است و می‌تواند از منابع قرآنی و روایی، به احکام عمل کند، تقلید بر او حرام است.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخشی از سخنان خود با اشاره به این که راستگویی و صداقت از امور مهم زندگی بشری است، تصریح کرد: امروز یکی از مشکلات جامعه دروغ‌گویی است که اگر مردم به دولت یا دولت به مردم دروغ گوید، شیرازه کشور متلاشی خواهد شد.
وی نقش زبان را در حفظ ایمان بسیار مهم دانست و افزود: باید کانون خانواده با صدق و راستگویی استوار شود؛ زیرا زمانی که زبان انسان به درست سخن گوید، ایمانش مستحکم می‌شود.
این مرجع تقلید ادامه داد: اصلاح زبان مقدمه اصلاح دل و ایمان است؛ زیرا بسیاری از گنا‌هان به سبب زبان صورت می‌گیرد.
وی تأکید کرد: زبان هم آتش‌آور کانون خانواده و هم خاموش کننده آتش است، اگر به درستی هدایت شود، بسیاری از مشکلات از بین خواهد رفت.
 
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

در پروژۀ گفتمان های الحادی ....
No image

آماده سازی کتاب فرهنگ تاریخ ادوار مسیحیت

فاز اول پروژۀ مسیحیت شناسی، در قالب معرفی تفصیلی تاریخ ادوار مسیحیت مشتمل بر 50 مدخل که به بررسی تاریخی مسیحیت از قبل از میلاد مسیح تا قرن اخیر پرداخته است،
درگذشت علامه فضل الله

درگذشت علامه فضل الله

علامه "سید‌محمد حسین فضل‌الله " مرجع عالی شیعیان در لبنان که بر اثر خونریزی شدید معده، امروز دار فانی را وداع گفت، در سال 1935م (1354ق) در نجف اشرف در خانواده روحانی دیده به جهان گشود.
تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

عنصر محوری این گردهمایی وزین ارزیابی رهاورد وحی و نبوت از یک سو، بررسی یافته‌های بشری از سوی دیگر و مقدور و کیفیت تأثیر داده‌های آسمانی در داشته‌های زمینی از سوی سوم است تا در تلو این تحقیق مُضلّع نوآوری و شکوفایی تمدن انسانی که عصاره تلفیق عقل و نقل است، روشن شود.
Powered by TayaCMS