دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

اخبار ویژۀ روز جوان

No image
اخبار ویژۀ روز جوان جوانی، آغاز شکفتن است. جوانی، میلاد دوباره انسان است. انسان در جوانی، بار تکلیف الهی را به تازگی بر دوش گرفته است. خداوند، بسیاری از نعمت هایش را در جوانی به انسان ارزانی می‌دارد.
پس خوشا به حال آنان که جوانى را قدر مى‌دانند و این گوهر گرانبها را در راه سعادت خویش، به کار مى‌گیرند. ضمیر جوان، آینه پاکیهاست؛ آینه اى که هنوز گردى از گناهان بر روى آن ننشسته است. نگاه جوان،‌ پنجره اى است که رو به سوى افقهاى روشن گشوده شده است.پنجره اى که آفتاب حقیقت را مى نوشد.دل جوان، رودخانه اى است که مى خواهد تمام سنگها و صخره ها را در نوردد و از تمام دشتها و دره ها بگذرد تا به آستانه دریا قدم نهد. خیال جوان، نسیم پویایى است، که مى تواند به هر جا سفر کند و کرانه ها را کشف کند. جوان، همواره در جستجوى چشم اندازهاى روشن ...
مقام معظم رهبری و جوان:
- دوره جوانی ٬ دوره توانایی است . این توانایی در چه چیزهایی باید به کار برود؟ به اعتقاد من ٬ باید عمدتا در تحصیل علم ٬ ایجاد صفای نفس و روحیه تقوا در خود و ایجاد نیروی جسمانی - که ورزش باشد - به کار رود.
- هر کاری هم بخواهید بکنید ٬ در دوران جوانی می شود کرد یعنی در هر سه زمینه علمی٬ تهذیب نفس و هم در زمینه ورزش باید در جوانی کار کنید .
- نسل جوان گره گشای دوره های سخت و محنتهای بزرگ است و وقتی وارد میدان می شود گره های ریز و سخت گشوده خواهد شد.
- توصیه من به جوانان این است که گوششان اصلا بدهکار دعوای جناحی نباشد.
نام گذاری روز جوان، روز تولد حضرت علی‌اکبر( علیه السلام )
حضرت علی‌اکبر در سن جوانی در واقعه کربلا حضور داشت و فداکاری‌های ایشان و ایثار و توانمندی وی می‌تواند الگوی مناسبی برای یک جوان ایرانی باشد. وی در زیر سایه امام حسین( علیه السلام ) زیست و از شخصیت معنوی ابا عبدا... تأثیر پذیرفت.
برای هر جوان ایرانی تمسک به خاندان اهل بیت و تأسیس از منش رفتاری آنها یک انتخاب بزرگ است بنابراین نمی‌توان هیچ مناسبتی را بهتر از روز تولد حضرت علی‌اکبر( علیه السلام ) به عنوان روز جوان انتخاب کرد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

مطلب مکمل

کتاب جوان و بزرگسال از نظر افکار و تمایلات (دوره سه جلدی)

کتاب جوان و بزرگسال از نظر افکار و تمایلات (دوره سه جلدی)

جوان و بزرگسال، عنوان کتابی است، از مجموعه گفتارهای مرحوم استاد فلسفی(ره) که توسط دکتر حسین سوزنچی تلخیص شده و به همت پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام) برای اولین نوبت در بهار 1385 در تیراژ 3 هزار نسخه چاپ و منتشر شده است... این کتاب دارای پیش گفتار و 20 سرفصل می باشد؛ که در آن، راجع به عمده تفاوت های جوانان و بزرگسالان مطالبی بیان شده است. نویسنده سعی بر آن داشته تا اهمّ سخنان مرحوم استاد فلسفی(ره) در موضوعات امیال، تکریم شخصیت، احساس حقارت و ناسازگاری در میان سالان و کهن سالان، روابط این دو گروه اجتماعی، تعدیل تمایلات و غریزه جنسی، برتری طلبی، اقتصاد در خانواده و اجتماع، تمدن صنعتی و اخلاق نسبی و ...
کتاب سیری در سیمای جوانان

کتاب سیری در سیمای جوانان

این کتاب آسیب شناسی دوره جوانی و راه كارهای نوین تربیتی با توجه به نقش مهم و سرنوشت ساز جوانان در جامعه را به بحث گذاشته شده است.
کتاب هویت دینی جوانان

کتاب هویت دینی جوانان

این کتاب به مسئله دین و دینداری جوانان و نوجوانان و آسیب شناسی تبلیغ دینی و دین داری در جامعه و تبلیغ دینی برای جوانان پرداخته است.

جدیدترین ها در این موضوع

فراز و فرود اصلاحات در عصر امیرکبیر

فراز و فرود اصلاحات در عصر امیرکبیر

پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کتاب فراز و فرود اصلاحات در عصر امیرکبیر نوشته محمدامیر شیخ نوری را منتشر کرد.
مرکز ساماندهی ترجمه تا پایان سال فعال می‌شود

مرکز ساماندهی ترجمه تا پایان سال فعال می‌شود

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره‌ی آخرین وضعیت مرکز ساماندهی ترجمه در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ادب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنوان کرد: می‌بایست ابتدا ساختار مرکز ساماندهی ترجمه در سازمان فرهنگ و ارتباطات شکل بگیرد،

پر بازدیدترین ها

No image

بسم رب المهدی (عج): میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود بر شما شیعیان و دوستداران اهل بیت مبارکباد.

روز نیمه‌ی شعبان روز میلاد باسعادت امام زمان حضرت حجة ابن الحسن العسکری عجل تعالی فرجه الشریف است و بسیار شایسته است زیارت آن حضرت و دعا کردن بر فرج آن حضرت و درخواست از خداوند برای تعجیل در ظهور آن بزرگوار.
هفته دفاع مقدس گرامی باد

هفته دفاع مقدس گرامی باد

هفته ی دفاع مقدس بر همه ارتشیان، سپاه پاسداران، بسیج و نیروهای مردمی و با ایمانی که مخلصانه در گوشه و کنار این کشور خود را برای اسلام و قرآن آماده کرده اند مبارک باد.
فراز و فرود اصلاحات در عصر امیرکبیر

فراز و فرود اصلاحات در عصر امیرکبیر

پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کتاب فراز و فرود اصلاحات در عصر امیرکبیر نوشته محمدامیر شیخ نوری را منتشر کرد.
Powered by TayaCMS