دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

انتقاد آیت الله صافی گلپایگانی از انتشار برخی کتب در کشور

No image
انتقاد آیت الله صافی گلپایگانی از انتشار برخی کتب در کشور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار مدیر کل ارشاد استان قم از انتشار برخی کتب در کشور انتقاد کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید، روز گذشته در دیدار حسین استادآقا، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و هیئت همراه، بر تحقق خواسته های امام عصر(عج) تأکید کرد و گفت: هر کس در هر سمتی که باشد و در دل خود مودت امام زمان(عج) را داشته باشد باید برای تحقق آرمان های ایشان تلاش نماید.
وی با بیان اینکه از زمان تأسیس وزارت فرهنگ و ارشاد، اوضاع مختلفی بر آن مترتب بوده است، اظهار داشت: مومنین جامعه از وزارت فرهنگ و ارشاد کشور انتظارات زیادی دارند و نباید خلاف هویت ارشادی و اسلامی این وزارتخانه اقدامی در آن صورت بگیرد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: مردم باید هر چه بیشتر اقدامات مثبت و سازنده وزارت ارشاد را از نزدیک لمس کرده و آثار آن را در جامعه ببینند.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران گفت: عنوان این نمایشگاه ترویج امر کتاب و کتابخوانی است، ولی متأسفانه کارهایی در آن صورت گرفته است که باعث شرمندگی می شود. کتابها و موسساتی در نمایشگاه بود که بسیار بحث برانگیز و اسباب تأسف بود.
وی ادامه داد: کتاب هایی منتشر شده اند که فساد اخلاقی و ترویج منکرات داشتند و هم کتاب هایی که جنبه های دینی و مذهبی مردم را نشانه گرفته است.
این مرجع تقلید در ادامه تصریح کرد: اگر مسوولان نمی توانند بر اقداماتی همچون برپایی نمایشگاه های کتاب اشراف کافی داشته باشند، بهتر است برپایی آنها را لغو کنند.
مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم جوانان ایران را بسیار متأثر از جو فرهنگی کشور دانست و تأکید کرد: برخی از کتاب ها و فیلم های ضد ارزشی در کشور، تأثیر هزار اقدام مثبت را خنثی می کند.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به کارگیری افراد مقید، متعهد و با بصیرت کافی در بخش های مختلف وزارت ارشاد را خواستار شد و گفت: چشمان وزارت ارشاد باید هر چه بیشتر باز باشد تا بتوانند با کارهای ضد فرهنگی در جامعه مقابله کنند.
وی در پایان بر تسهیل ممیزی کتاب های دینی تأکید و تصریح کرد: تشویقات و تشریفاتی که در اداره فرهنگ و ارشاد قم صورت می گیرد باید بر اساس مبانی و اصول دینی باشد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
Powered by TayaCMS