دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

دهم تیر ماه؛ آغاز دوره تابستانی دروس عالی حوزه علمیه قم

No image
دهم تیر ماه؛ آغاز دوره تابستانی دروس عالی حوزه علمیه قم برای نخستین بار، طرح تابستانی سطوح عالی حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه حضرت آیت الله گلپایگانی از دهم تیرماه آغاز می‌شود.
حجت الاسلام سید محمد واعظ موسوی، عضو دبیرخانه نشست دوره‌ای اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم، در گفت‌‌ و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: طرح تابستانه دروس سطوح عالی از دهم تیرماه، در مدرسه علمیه حضرت آیت الله گلپایگانی قم آغاز می شود.
وی برگزاری این طرح را برای سطوح عالی، بسیار سودمند خواند و اظهار داشت: با توجه به این که بسیاری از اساتید و طلاب، تابستان در قم به سر می‌برند، اجرای این طرح بهترین فرصت برای بهره‌گیری علمی است.
حجت الاسلام واعظ موسوی خاطر نشان کرد: طلاب تا زمان شروع درس‌ها فرصت دارند که عنوان و سرفصل‌های درس‌های مورد علاقه خود را به دفتر مدرسه علمیه حضرت آیت الله گلپایگانی اعلام کنند تا هماهنگی‌های لازم برای اجرای این طرح به عمل آید.
وی با بیان این که درس‌های تابستانی تا اول شهریورماه ادامه دارد، تأکید کرد: این درس‌ها تنها در بخش‌هایی که اساتید در طول سال موفق به اتمام آن نمی‌شوند، برگزار می‌شود؛ زیرا طلاب، برخی از بخش‌های مهم درس را در طول سال به دلیل تعطیلی و مدت کوتاه زمانی فرا نمی‌گیرند در حالی که آن بخش‌ها از مهم‌ترین مباحث درس به شمار می‌آید.
گفتنی است، علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از عناوین دروس به نشانی http://www.rasanews.com/IMG_Dynamic/Darsname.aspx مراجعه کنند.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
Powered by TayaCMS