دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

بوسه بر دستان مقام معظم رهبرى

No image
بوسه بر دستان مقام معظم رهبرى

بوسه بر دستان مقام معظم رهبرى

در سال 1379 ش کنفرانس بین المللى فلسطین در تهران برگزار شد.

بعد از سخنرانى مقام معظم رهبرى، آقاى سید حسن نصرالله در برابر چشم همگان و در حالى که مراسم از دهها ایستگاه تلویزیونى به طور زنده در سراسر جهان پخش مى شد، در وسط سالن جلو آمد و متواضعانه بر دستان مقام معظم رهبرى بوسه زد. بعد از آن در مصاحبه اى از او دلیل این حرکت را در چنین فضایى پرسیدند، وى با صراحت پاسخ داد:

«هدفم این بود که اگر در پى پیروزى بزرگ و آزادى جنوب لبنان و فرار ذلیلانه صهیونیستها[21]مرا به عنوان قهرمان و محبوب ترین چهره جهان عرب مطرح کردندبه جهانیان نشان بدهم ما هر چه داریم نتیجه پیروى و پیوند با ولى امر مسلمین است[22]

روح الله از نگاه نصرالله:

«از نظر ما امام خمینى مرجع دینى، امام و رهبر به تمام معناى کلمه مى باشد. همان گونه که هر رهبر بزرگ دینى در هر کیشى در جهان این گونه است. اما امام براى ما بیش از این است. ایشان سمبل و نماد انقلاب علیه طاغوت ها، مستکبران و نظام هاى استبدادى است. به طورى که موفق شد روح امید در جان هاى مستضعفان بدمد. ایشان نظریه اراده ملت ها در مقابل اراده مستکبران را احیا کرد. بدین ترتیب امام براى ما بیش از یک سمبل دینى مطرح است. نه تنها براى ما بلکه براى همه مستضعفان جهان مطرح است.

این رابطه روحى و معنوى بین ما و امام حتى قبل از تجاوز نظامى اسرائیل در سال 1982م نیز وجود داشت[23]

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به رفتارشناسی اهل نفاق از دیدگاه قرآن

نگاهی به رفتارشناسی اهل نفاق از دیدگاه قرآن

نقش منافقان در جامعه اسلامی، نقشی بسیار مخرب و زیانبار است. حساسیت قرآن به این دسته از شهروندان به خوبی نشان می‌دهد که نمی‌توان به صرف شهروندی با همه افراد جامعه یکسان برخورد کرد و حقوق یکسانی را برای همگان به طور مطلق قائل شد؛ بلکه می‌بایست ملاحظاتی در نحوه تعامل با دسته‌هایی از افراد جامعه اعمال کرد.
مجالست با بدان در فضای مجازی

مجالست با بدان در فضای مجازی

فضاي مجازي هرچند که به نظر مي رسد که مجاز باشد و حقيقت نيست، ولي اگر دقت شود معلوم مي شود که حقيقت است نه مجاز؛ زيرا فضايي که امروز از آن به مجازي ياد مي شود، جلوه اي از دنياي حقيقي و واقعي است.
نقل 80 حدیث مُسلّم از ائمه اطهار(ع)

نقل 80 حدیث مُسلّم از ائمه اطهار(ع)

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی نکات و مصادیق برجسته‌ای از بُعد ولایتمداری و جایگاه علمی حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)بیان کرده است که در ذیل می‌آید.
نسبت عدالت و آزادی در انديشه شهيد مطهری

نسبت عدالت و آزادی در انديشه شهيد مطهری

نسبت ميان دو واژه «آزادي» و «عدالت» و شيوه اعمال توازن بين اين دو مفهوم همواره از بحث‌هاي مناقشه برانگيز در ميان انديشمندان سياسي طول تاريخ بوده است.
قرآن و جریان نفوذ

قرآن و جریان نفوذ

نفوذ به معنای رخنه است.

پر بازدیدترین ها

No image

ذكر مصیبت امام حسین علیه السلام : امام حسین(ع) تنها در صحرای کربلا

ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام با موضوع امام حسین(ع) تنها در صحرای کربلا
No image

نحوه های مختلف شـروع کلاس توسط مربی

در این بخش "شـروع ها" در جهت آموزش کلاسداری مطرح می شود.
Powered by TayaCMS