دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برگزاری کنفرانس بیگانه ستیزی از دیدگاه اسلام و مسیحیت درآفریقای جنوبی.

No image
برگزاری کنفرانس بیگانه ستیزی از دیدگاه اسلام و مسیحیت درآفریقای جنوبی.
کنفرانس سه روزه بیگانه ستیزی از دیدگاه اسلام و مسیحیت از سوی رایزنی فرهنگی ایران وبا حضور صدها نفر از دانشگاهیان ، علمای دینی مسلمان و مسیحی در دانشگاه کیپ تاون برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این کنفرانس،خانم" نالدی پاندور" وزیر آموزش و پرورش افریقای جنوبی این سمینار را موجب عزت و احترام رهبران دینی در این کشور خواند و افزود:برگزاری چنین نشستهای علمی و دینی نشانگر اهمیت دادن رهبران دینی به مسائل جامعه می باشد.
وی گفت: ارزشهای اخلاقی برای ما حائز اهمیت بوده و ما بایستی حمایت والدین و خانواده ها را در امر آموزش در کشور خودمان داشته باشیم و نقش شما رهبران دینی هم بسیار بالا است .                                  
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: قرار است لایحه حقوق و مسئولیتها را با کمک شما رهبران دینی در افریقای جنوبی تهیه و به دولت ارائه دهم.
وی گفت : دین ذاتا خوب است ولی گاهی از آن سوء استفاده می شود .هیجکس نمی تواند موجب تغییرات در دین بشود و لذا ما بایستی این ارزشهای دینی را به جوانان خودمان یاد بدهیم و آنها را در فرهنگ دموکراتیک خود وارد بکنیم تا جلو جنین بحرانهای اخلاقی و اجتماعی گرفته بشود .
وزیر آموزش و پرورش افریقای جنوبی از سفیر جمهورس اسلامی ایران به خاطر دعوت وی برای کنفرانس تشکر نمود و از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به خاطر برگزاری این کنفرانس قدردانی نمود .                       
در مراسم افتتاحیه ،"ابراهیمی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در افریقای جنوبی ضمن رد کردن هر گونه مفاهیم مربوط به بیگانه ستیزی در اسلام و مسیحیت ، به جایگاه والای احترام به دیگران و محبت و دوستی اشاره کرد و آموزش ، مذیریت صحیح و روی آوردن به مذهب و تعالیم اخلاقی و دینی را برای رهائی از چنین بحران اجتماهی تاکید نمود.                          
گفتنی است در طول سه روز برگزاری این کنفرانس 14 نفر از شخصیتهای دینی و اساتید دانشگاه مقالات خودشان را ارئه نمودند.                   
"ابراهیم رسول" نخست وزیر سابق ایالت کیپ غربی و مشاور فعلی رئیس جمهور افریقای جنوبی برگزاری این کنفرانس را یک قدم تاریخی توسط رهبران دینی در افریفای جنوبی دانست و گفت:با توجه به مقالاتی که در این کنفرانس ارایه و همچنین اعلامیه ای که درپایان این کنفرانس قرائت شد، راهنمای بسیار خوبی برای دولت این کشور برای تعیین استراتژی خاص در مقابله با این بحران می باشد و لذا من از صمیم قلب از برگزار کنندگان این کنفرانس تشکر می کنم.                                      
در پایان این کنفرانس،پورمرجان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کیپ تاون از طرف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از وزیر آموزش و پرورش افریقای جنوبی ، ایراهیم رسول مشاور رئیس جمهور به خاطر حضور در سمینار و ایراد سخنرانی و همچنین از شهردار کیپ تاون و اسقف کیسیاهای ارتدکس افریقای جنوبی و نیز اسقف کلیساهای انگلیکان جنوب افریقا به خاطر پیام آنها برای کنفرانس تشکر و قدردانی نمود.
 
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

ترجمه «خلاصه تعالیم اسلام» نوشته علامه طباطبایی به ایتالیایی

ترجمه «خلاصه تعالیم اسلام» نوشته علامه طباطبایی به ایتالیایی

خبرگزاری فارس: کتاب «خلاصه تعالیم اسلام» اثر علامه محمدحسین طباطبائی به تازگی توسط انتشارات بین‌ا‌‌لمللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زبان ایتالیایی ترجمه و منتشر شد.
Powered by TayaCMS