دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

سخت کوشی در یاد گیری درس ها

No image
سخت کوشی در یاد گیری درس ها

میرزا احمد در یادگیرى درسهاى خود بسیار جدّى بود. او درسهایى را که فرا مى گرفت، به دیگران تعلیم مى داد. وى مى گوید:

«من از همان اوائل طلبگى تدریس مى کردم... زمانى هم که طلبه بودم، بین الطلوعین دو مباحثه داشتم بعد یک صبحانه مختصر مى خوردم و بعد از آن ناهار را هنوز لقمه آخر نخورده بودم که هم مباحثه ام مى آمد پشت در حجره سرفه مى کرد و بدین وسیله، حضور خود را به من اعلام مى کردمن هم لقمه هاى آخر را تند مى خوردم و مى رفتم تا غروب درس و بحث داشتیم بعد از نماز هم یکسره مطالعه مى کردیم. تابستان و غیر تابستان براى ما فرقى نداشت و همیشه درس داشتیم. وقتى در قم بودم و مطول مى خواندم، روزى تب شدید و سردرد عجیبى گرفتم ولى با آن حال و آن مریضى شدید و با خستگى زیاد در درس حاضر شدم. وقتى که دایى من فوت کرد، درس را تعطیل نکردم به مدرسه آمده و درس گفتم سپس به تشییع جنازه آن مرحوم رفتم».

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

پر بازدیدترین ها

No image

ماهیت حاکمیت سیاسی

No image

جریان‌شناسی سیاسی بنی‌هاشم پس از قیام عاشورا

در مقاله حاضر، با بهره‌گیری از دو مفهوم «پارادایم» و «استراتژی سیاسی»، در بعد نظری به کاوش در اندیشه و رفتار جریان‌های هاشمی پس از قیام عاشورا پرداخته‌ایم...
No image

نقش مردم در حکومت از دید نهج البلاغه

خبرگزاری فارس: از نظر نهج البلاغه آن اصلى که مى تواند تعادل جامعه را حفظ کند و همه را راضى نگهدارد و پیکره اجتماع را سالم ساخته و به روح جامعه آرامش بخشد حکومتى است که عدالت را سرلوحه خود قرار دهد...
Powered by TayaCMS