دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

کتاب سازمان‌های مردم نهاد

هدف کلی این تحقیق استخراج راهکارهای ممکن در ایجاد و تقویت زمینه‌های لازم نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام دینی است؛ اهداف فرعی این تحقیق عبارتنداز: ترسیم وضعیت موجود سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی‌دینی، شناخت نوع رابطه دولت و سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی دینی در نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام های دینی، شناخت نوع رابطه سازمان‌های غیر دولتی در امر نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی با یکدیگر، شناخت موانع موجود در نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی است.
کتاب سازمان‌های مردم نهاد
کتاب سازمان‌های مردم نهاد

این کتاب به همت معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم (ع) تدوین و از سوی شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شده است.

هدف کلی این تحقیق استخراج راهکارهای ممکن در ایجاد و تقویت زمینه‌های لازم نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام دینی است؛ اهداف فرعی این تحقیق عبارتنداز: ترسیم وضعیت موجود سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی‌دینی، شناخت نوع رابطه دولت و سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی دینی در نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام های دینی، شناخت نوع رابطه سازمان‌های غیر دولتی در امر نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی با یکدیگر، شناخت موانع موجود در نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی است.

فصل اول این کتاب کلیات تحقیق را در قالب بیان مسأله، ضرورت و اهمیت موضوع، اهداف تحقیق، سئوالات تحقیق، پیشینه تحقیق، پایان نامه‌ها و طرح‌ها، و مقالات بیان می کند.

 همچنین فصل دوم با عنوان ادبیات تحقیق به بیان تاریخچه سازمان‌های غیر دولتی، کلیاتی راجع به سازمان، کلیات سازمان‌های غیر دولتی، تعامل دولت و سازمان‌های غیر دولتی، مفهوم دین پژوهی و تعریف دین و مباحث بنیادی نظارت می پردازد.

فصل سوم روش تحقیق را مورد بررسی قرار داده است که موضوعات آن از قبیل: تعریف مفاهیم، تعریف نظری، تعاریف عملیاتی، جامعه و نمونه آماری، روش گردآوری داده ها، اعتبار و روایی، فنون تجزیه و تحلیل اطلاعات، محدودیت های تحقیق است.

فصل چهارم به توصیف و تبیین داده ها می پردازد؛ وضع فعالیت سازمان های غیر دولتی فرهنگی دینی، ساختار سازمان های غیر دولتی فرهنگی دینی، ضرورت شکل گیری سازمان های غیر دولتی فرهنگی دینی، و وضعیت نظارت بر امور فرهنگی دینی عناوین اصلی مطالب این فصل است.

در فصل پنجم نتیجه‌گیری و پیشنهادات آمده است که مطالب آن شامل وضعیت موجود سازمان‌های غیر دولتی، نحوه تعامل سازمان‌های غیر دولتی فرهنگی دینی و سازمان‌های دولتی، نحوه نظارت سازمان‌های غیر دولتی فرهنگی دینی بر تبلیغ و ترویج، موانع موجود در نظارت سازمان‌های غیر دولتی فرهنگی دینی بر تبلیغ است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

موتور های جستجوگر

در این بخش انواع موتور های جستجوگر در موضوع روش تحقیق و منبع شناسی ارائه شده است.
No image

آشنایی بانرم افزارها و سایت های فرهنگی تبلیغی

امروزه در فعالیت های فرهنگی تبلیغی از نرم افزارهای بسیار زیادی می توان بهره گرفت از آن جایی که این نرم افزارها از نظر دسته بندی موضوعی و مخاطب متفاوت می باشند ، نرم افزارهای زیربه عنوان نمونه ای که می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای طلاب ارجمند و مبلغان عزیز باشد معرفی می گردد.
No image

معرفی نرم افزارهای مورد استفاده در اینترنت

در این بخش به معرفی نرم افزارهای مورد استفاده در اینترنت در راستای بیان روش تحقیق و منبع شناسی پرداخته شده است.
No image

گوگل پک (Google Pack )

در این بخش به موضوع "گوگل پک (Google Pack )" در مبحث روش تحقیق و منبع شناسی پرداخته شده است.
No image

قابلیتهای فرد با سواد اطلاعاتی

در این بخش قابلیتهای فرد با سواد اطلاعاتی در موضوع روش تحقیق و منبع شناسی ارائه شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

نحوه های مختلف شـروع کلاس توسط مربی

در این بخش "شـروع ها" در جهت آموزش کلاسداری مطرح می شود.
No image

شيخ جعفر مجتهدي(ره)10

زمانی که آقای مجتهدی در قم بسر می بردند، دهه اول ماه محرم در منزلشان مراسم سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) برپا بود، یک روز عاشورا که در خدمتشان بودیم و بیرون اتاق در حیاط، مراسم عزاداری برقرار بود، یکمرتبه حالشان دگرگون شد و شروع به بیان صحنه ای از روز عاشورا نمودند و به طوری آن را مجسم کردند که هر روز عاشورا آن صحنه در نظرم آمده و هرگز آن را فراموش نمی کنم.
No image

احکام بلوغ دختران

No image

شیوه‏ هاى نوین بیان احکام

در این بخش به شیوه‏ هاى نوین بیان احکام در جهت آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
Powered by TayaCMS