دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ با بیداری وجدان‌ها جامعه به سوی سعادت می‌رود

No image
آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ با بیداری وجدان‌ها جامعه به سوی سعادت می‌رود
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم به مراحل مبارزه حضرت ابراهیم (ع) با بت پرستان پرداخت و گفت: حضرت ابراهیم (ع) ابتدا شروع به کار فرهنگی و عقلانی کرد و ثابت کرد که بت‌پرستی کاری بیهوده است.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، وی یادآور شد: حضرت ابراهیم (ع) در پی از بین بردن و ریشه کن کردن فرهنگ و اندیشه بت پرستی بود.
مکارم شیرازی در ادامه وجدان بشر را از مهمترین و موثرترین عوامل بازدارنده در برابر ظلم و ستم دانست و بیان کرد: اگر جایگاه وجدان را در وجود خود حفظ کنیم، بهترین قاضی خواهد بود و با بیداری وجدان‌ها جامعه به سوی سعادت می‌رود و نیازی به دادگاه‌های عریض و طویل نداریم.
وی افزود: کسی که بمب اتم را بر روی مردم ژاپن انداخت و باعث مرگ بیش از 150 هزار نفر شد، به‌واسطه سرزنش‌های وجدان خود دیوانه شد و عاقبت نیز خودکشی کرد.
مکارم شیرازی در پایان با گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، ائمه (ع) را بزرگترین الگوی انسان‌ساز جوامع بشری دانست.
این مرجع تقلید ادامه داد: ائمه اطهار (ع) همگی دارای شجاعت، سخاوت،حلم، علم و... بودند اما در هر کدام از آنها به تناسب زمان یکی از این صفات حسنه بروز و ظهور ویژه‌ای داشت.
مکارم شیرازی یادآور شد: اگر حلم و بردباری را از حضرت امام حسن مجتبی (ع) یاد بگیریم، دنیا گلستان می‌شود.
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

‌فنون متابعت و رفتارسازی 2

در این بخش ‌فنون متابعت و رفتارسازی در راستای آموزش کلاسداری مطرح شده است.
No image

‌فنون متابعت و رفتارسازی 1

در این بخش ‌فنون متابعت و رفتارسازی در راستای آموزش کلاسداری مطرح شده است.
No image

واجب و حرام

در این متن به بیان واجب و حرام با موضوع آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
No image

مسابقات عملى (میان پرده ‏ها)

در این بخش به مسابقات عملى (میان پرده‏ ها) در آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
No image

رفع خستگى در اجرای برنامه برای نوجوانان و جوانان

در این بخش به موضوع "رفع خستگى" در آموزش کلاسداری پرداخته شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

نحوه های مختلف شـروع کلاس توسط مربی

در این بخش "شـروع ها" در جهت آموزش کلاسداری مطرح می شود.
No image

شیوه‏ هاى نوین بیان احکام

در این بخش به شیوه‏ هاى نوین بیان احکام در جهت آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
No image

شرح فنون عنصر نشاط و مثال عملی ساختن سخنرانی با فنون

در این بخش "شرح فنون عنصر نشاط و مثال عملی ساختن سخنرانی با فنون" در موضوع آموزش کلاسداری بیان شده است.
No image

مهارت‌های آغازین تدریس 2

در این بخش مهارت‌های آغازین تدریس در آموزش کلاسداری مطرح شده است.
No image

فصل فنون و فرمول‌های تدریس

در این بخش "فنون و فرمول‌های تدریس" در موضوع آموزش کلاسداری بیان می شود.
Powered by TayaCMS