دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

راه حل برای تنها نبودن

No image
راه حل برای تنها نبودن

کلمات کلیدی :

نویسنده :

1- تیزبین باشید

به حواس مختلف خود توجه کامل داشته باشید. سعی کنید از تک تک آن ها کمال بهره را ببرید.

اگر تیزبین باشید زندگی همواره درس هایی برای آموختن به شما دارد که می تواند تا ابد شما را در مسیر پیشرفت و تعالی به خود مشغول نگاه دارد.

برخی مردم در شرایط بسیار پیش پا افتاده هم قادر به یافتن زیبایی ها و تنوع موجود در بافت حوادث هستند. آن ها در هر لحظه می توانند از زندگی لذت ببرند.

2- در زمان حال زندگی کنید.

هر چند این امر برای اذهانی که عادت دارند حسرت گذشته را بخورند و آنی از دغدغه ی آینده تهی نباشند به این سادگی ها میسر نیست. بیشتر مردم متوجه نیستند ارزشمندترین ارمغان هستی خود زمان حال است.

تجربیات تلخ گذشته و آینده ی نامطمئن دستاویزی است که عده کثیری را از توجه به زمان حال بازمی دارد. ما با افکارمان زنده هستیم. این افکار هستند که به ضمیرمان شکل می بخشند، ولی اگر راه استفاده و کنترل آن ها را ندانید می توانند بی آن که متوجه شوید شما را به ناکجا آباد بکشانند. با زندگی در زمان حال به نگرشی بالغ دست می یابید تا چیزها را همان گونه که هست بپذیرید نه بر پایه ی تصورات و پیش فرض هایتان. این پذیرش واقعیت هدایتگر شما می شود و امکان بنیان روابط با شیوه ای عقلایی را فراهم می آورد. کسی که بدین تفکر دست یافت هرگز تنها نمی شود. لحظاتش مملو از حیات است و حیاتش را از تک تک لحظاتی ساخته است که در آن ها زندگی می کند.

3- روابط سالمی با دیگران ایجاد کنید.

بسیاری از روابط پس از مدتی نزول می کنند زیرا یکی از طرفین می خواهد رابطه را به نفع خود مصادره کند. روابط سالم بر مبنای اعتماد و درک متقابل، عشق و محترم شمردن حریم و آزادی یکدیگر ایجاد می شود. فقدان هر یک از این خصوصیات روابط را به چالش می کشد. وقتی مسایل آن گونه که باب میل شماست پیش نمی روند، تقصیر را به گردن دیگران انداختن خطاست. زمانی که مسوولیت رابطه ای را پذیرفته اید باید حفظ و صیانت از آن را نیز تقبل نمایید و با سهیم کردن خود در آن چه پیش می آید راه بازگشت را برای بازگرداندن شرایط به وضعیت اولیه باز نگاه دارید.

4- به دیگران کمک کنید و این کار را از صمیم قلب انجام دهید.

با کمک به دیگران خود و تنهایی تان را فراموش خواهید کرد، همچنین بدین ترتیب زمان زیادی طول نمی کشد که دوستان جدیدی پیدا می کنید. وقتی بدون هیچ چشمداشتی به دیگران کمک می کنید، وجود تشنه ی خود را از عواطف انسانی سیراب می سازید و به روح و روان خود جان تازه ای می بخشید.

5- خلاق باشید

خلاقیت موجی می شود تا بتوانید از امکانات، استعدادها و توانایی های خود بیشترین استفاده را ببرید. خلاقیت می تواند شاه کلیدی برای حل معضلات و مسایل زندگی تان باشد و درهای بسته را نه تنها در مورد روابط اجتماعی بلکه در هر موردی که بتوانید فکرش را بکنید، برایتان بگشاید. انسان های خلاق تنها نمی شوند. زمانی که آن ها در شرایطی نامطلوب قرار می گیرند از توان ذهنی شان استفاده می کنند و با خلق ایده های جدید ورق را به نفع خود باز می گردانند. خلاقیت از ذهن و با خلق ایده شروع می شود. اغلب، کسانی که می توانند از زوایای مختلف به قضایا نگاه کنند، در خلق ایده موفق تر هستند. روی مسایل خود تعمق کنید و ابعاد مختلف آن ها را مورد بررسی قرار دهید. مطمئناً متوجه مسایلی خواهید شد که پیش از این از نگاهتان مخفی مانده بودند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

هویت زنانه در تندباد تاریخ

هویت زنانه در تندباد تاریخ

✍️ سعید احمدی
سگ کی؟

سگ کی؟

✍️ سعید احمدی 
کارهای کثیف

کارهای کثیف

✍️ سعید احمدی 
الهیات جنگ...

الهیات جنگ...

یادداشت

پر بازدیدترین ها

No image

بررسی نگرش ادیان ایرانی به مسئله‌ی موعود

خبرگزاری فارس: این مقاله به بررسی نگرش موعودگرایی در ادیان ایران باستان خواهد پرداخت و با کاوش در آن سعی می‌کند به ریشه‌یابی نگرش ایرانیان به این مسئله پس از اسلام آوردن ایشان دست یابد. در این کاوش با ادیان سه‌گانه‌ای مواجه هستیم که عبارتند از: دین زرتشتی، دین مانوی و دین مزدکی...
No image

تاریخ‌ اجتماعى‌ شیعیان‌ ایران‌ و عراق‌ در قرن‌ پنجم‌ هجرى‌ (قسمت اول)

خبرگزاری فارس: نویسنده‌ در این‌ مقاله‌ بر مبناى‌همین‌ رویکرد سعى‌ مى‌کند تا وضعیت‌ اجتماعى‌ و سبک‌ زندگى‌ شیعیان‌ را در قرن‌ پنجم‌ هجرى‌ بررسى‌ نماید.بر این‌ اساس‌، در ابتدا عوامل‌ مؤثر در شکل‌گیرى‌ تاریخ‌ اجتماعى‌؛ نظیر نژاد، مذهب‌، وضعیت‌ جغرافیایى‌ و...،بررسى‌ مى‌گردد...
روایتی بر سرودن شعر علی ای همای رحمت

روایتی بر سرودن شعر علی ای همای رحمت

آیت الله العظمی مرعشی نجفی بارها می فرمودند شبی توسلی پیدا کردم تا یکی از اولیای خدا را در خواب ببینم . آن شب در عالم خواب , دیدم که در زاویه مسجد کوفه نشسته ام و وجود مبارک مولا امیرالمومنین (علیه السلام) با جمعی حضور دارند .
No image

نظریه‌های شناختاری و غیر شناختاری زبان دینی (قسمت دوم)

بر اساس نظریه «زبان نمادین»، هنگامی که گفته شود: «خداوند شبان من است» یا «خداوند صخره است» مسلّماً معنای حقیقی و ظاهری آنها مراد نیست، بلکه مراد از این گونه تعابیر «عنایت و پناه دادن و حفظ همراه با مصلحت اندیشی» الهی است; زیرا خداوند حقیقتاً نمی تواند چوپان یا صخره باشد، بلکه «چوپان» نماد مشیّت الهی، و «صخره» نماد پناهگاه بودن و محافظت کردن از مصایب در لحظات سخت زندگی است.33 «زبان نمادین» زبانی است که الفاظ در آن به منزله پلی هستند که ما را از معنای ظاهری و تحت اللفظی به امری ورای خود منتقل می کنند. یک عنصر مهم در اندیشه پل تیلیخ (Pule Tillich; 1886-1965)، نظریه او در باب ماهیت «نمادین» زبان دینی است. تیلیخ میان «نشانه» و «نماد» تفاوت می گذارد. نشانه...
Powered by TayaCMS