دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

قال الامام علی (علیه‌السلام):«لاینبغی للعاقلِ اَنْ یُقیمَ علی الخُوفِ اذا وَجَدَ‌ الی الأَمْنِ سبیلاً»

«سزاوار نیست انسان عاقل در خوف و اضطراب به سر برد اگر راهی به آرامش و ایمنی داشته باشد»(غررالحکم، ص 851)
قال الامام علی (علیه‌السلام):«لاینبغی للعاقلِ اَنْ یُقیمَ علی الخُوفِ اذا وَجَدَ‌ الی الأَمْنِ سبیلاً»
قال الامام علی (علیه‌السلام):«لاینبغی للعاقلِ اَنْ یُقیمَ علی الخُوفِ اذا وَجَدَ‌ الی الأَمْنِ سبیلاً»

قال الامام علی (علیه‌السلام):

«لاینبغی للعاقلِ اَنْ یُقیمَ علی الخُوفِ اذا وَجَدَ‌ الی الأَمْنِ سبیلاً» (غررالحکم، ص 851)

امام علی علیه‌السلام فرمودند:

«سزاوار نیست انسان عاقل در خوف و اضطراب به سر برد اگر راهی به آرامش و ایمنی داشته باشد»

توضیح:

بدون تردید بخشی از ترس انسان‌ها ناشی از روش‌های موهن و تحقیر آمیزی است که پدران و مادران در درون کودکی نسبت به آنها اعمال کرده و آنان را مرعوب و بی‌شخصیت بار آورده‌اند. از آثار خودباختگی و عدم اعتماد به نفس از خلال حرکات و سکنات و گفتار و رفتار این قبیل انسان‌ها بخوبی مشهود است و اگر خویشتن را درمان نکنند تا آخر عمر گرفتار عوارض نامطلوب آن خواهد بود.

در مقابل، احساس آرامش درونی که در اثر تربیت صحیح پدر و مادر و جامعه در انسان پدید می‌آید، باعث می‌شود که انسان در بزرگ‌سالی احساس شخصیت و اعتماد به نفس کند و در جامعه با رفتارهای سنجیده و عاقلانه خویش، ایفای نقش نماید و منشأ تحولات بزرگی اجتماعی گردد.

لذا انسان عاقل که دچار بیماری روانی اضطراب درونی است، باید سریعاً با مراجعه به کار‌شناسان امر، این بیماری را درمان کند و با آرامش درونی، به درجات والای علمی و عملی دست یابد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

راه های تربیت کودک از نظر اسلام

راه های تربیت کودک از نظر اسلام

آنان می‌پوشانند و موهای ایشان را برهنه می‌گذارند. سپس توقع دارند که در هنگام بلوغ شکل و ظاهری دیگری به خود گیرد و حجاب داشته باشد، درحالی که تا بیش از این نیمه عریان در اجتماع رفت و آمد داشته است.
No image

مهرورزی و گذشت

Powered by TayaCMS