دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

ابزارهای جنگ نرم دشمن

No image
ابزارهای جنگ نرم دشمن

جنگ نرم، تباهي، جوان

مجید ابهری

مهمترین ابزار دشمن در جنگ نرم برای کشاندن جوانان به باتلاق تباهی، مواد مخدر روانگردان و صنعتی است. در کنار حربه‌های فرهنگی، ادبی و هنری، مواد مخدرهایی مانند شیشه، کراک و قرص‌های روانگردان مهمات جنگی دشمن هستند. با توجه به اینکه جمعیت جوان 65 درصد از جامعه ما را تشکیل می‌دهد، ناتوی فرهنگی دشمنان، هجوم به هویت و فرهنگ قشر جوان را هدف اصلی خود قرار داده‌اند. ابزار حمله مدیران جنگ نرم در قالب مد، لباس، آرایش و از طریق لشکر نامرئی امواج ماهواره‌ای آغاز شده و ادامه دارد. شبکه‌های ماهواره ای با پخش فیلم‌ها و سریال‌هایی برای مقابله با هویت فرهنگی جوانان و خانواده‌ها و جایز شمردن روابط قبل از ازدواج ایجاد شده‌اند. این گونه فیلم‌ها و برنامه‌های ماهواره‌ای ابزار هنری جنگ نرم هستند. علاوه بر این، داستان و رمان‌های تحریک کننده و تشکیل مجامع ضد فرهنگی و تقویت پایگاه‌های شیطان پرستی و عرفان‌های دروغین، ابزار فرهنگی و اخلاقی جنگ نرم هستند. آخرین اسلحه ناتوی فرهنگی در زمینه فرقه‌های انحرافی، ظهور فرقه آتئیست به معنای بی‌خدایی است که این فرقه متاسفانه در کشور ما رایج شده است. مبلغان این فرقه، دوستی و محبت را تبلیغ کرده و در قالب آن نفی خدا و ارزش‌های اخلاقی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.مهمترین ابزار دشمن در جنگ نرم برای کشاندن جوانان به باتلاق تباهی، مواد مخدر روانگردان و صنعتی است. در کنار حربه‌های فرهنگی، ادبی و هنری، مواد مخدرهایی مانند شیشه، کراک و قرص‌های روانگردان مهمات جنگی دشمن هستند. بی‌بند و باری در روابط جنسی از حربه‌های ناتوی فرهنگی است. رواج این بی بند و باری‌ها و پخش مواد مخدر توسط آنان بیانگر این واقعیت است که دشمن با تمام قدرت به سمت نابودی جوانان ما در حرکت است،اما اطمینان داریم که جوانان ایرانی با منطق و استواری در باورهای دینی و الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خود را ایمن کرده و با مقاومت جانانه دشمن را در جنگ نرم نیز مغلوب خواهند کرد.اینترنت از دام‌های اصلی جنگ نرم در جذب جوانان است. جوانان باید در انتخاب سایت‌ها و ورود به آن دقت کنند و اجازه ندهند دشمن فکر و عقل آنان را به بازی بگیرد ضمن اینکه باید سایت‌های مناسبی برای پاسخگویی به نیاز جوانان طراحی کرد.

عرفان‌های کاذب با توجه به خصلت جوانی مخاطبان آن بسیار خطرناک است.عرفان‌های کاذب در قالب مکاتب هنری مثل اُسو، ذن، مهربابا و امثال آنها از یک طرف و عرفان‌های یهودی مانند کابالائیست و شیطان پرستی که فلسفه پوسیده و بی پایه دارند در زمینه فکری و عقیدتی وارد میدان شده‌اند. استفاده از علامت‌ها و ابزارهای شیطان پرستی مانند x، اسکلت، پرگار و دایره و امثال آن نخستین قدم در جذب جوانان است زیرا جوانان به نمادها گرایش بسیاری دارند و از این جهت در معرض آسیب هستند. گرایش جوانان به مدهای غربی از شاخه‌های جنگ نرم است. مهمترین خطر در زمینه مدگرایی این است که بحران هویت بویژه در ابعاد فرهنگی در جوانان ایجاد می‌شود؛ ما با پوشش جدید و متنوع برای جوانان مخالف نیستیم بلکه با مدهای وارداتی در آرایش سر و صورت و پوشاک مخالفیم چرا که دشمن ابتدا ظاهر را تغییر می‌دهد سپس باورهای فکری را دگرگون می‌کند.

تبلیغات دروغین حقوق بشر و ایجاد کمپینگ‌های طرفداری از بعضی بزهکاران و مجرمان و بزرگ نمایی بعضی از نقاط ضعف، هدف اصلی ناتوی فرهنگی در تحریک جوانان برای مقابله با نظام اسلامی است.

به عنوان نمونه در قضیه سکینه آشتیانی عکس‌هایی از این زن مجرم در جهان پخش شده که با حجاب کامل است و دشمن قصد دارد با تبلیغات منفی نگاه جامعه غربی را نسبت به حجاب و اسلام جهت دهی کند. در مکتب اسلام، ظاهر ملاک نیست بلکه اعمال و رفتار هستند که باعث تائید یا تکذیب می‌شوند چنین جوسازی‌هایی علیه اسلام و حجاب بر جوان ایرانی تاثیر گذار نخواهد بود زیرا جوانان ایرانی واقعیت را می‌دانند و آگاه هستند اما این مسئله می‌تواند تهدیدی برای اخلاق و خانواده در ایران باشد و از طرف دیگر این قضیه بر جوانان ایرانی ساکن خارج از کشور و جوانان غربی در ارائه یک تصویر نامناسب از جامعه اسلامی تاثیر خواهد داشت.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

آیت الله حاج میرزا محمد غروی تبریزی (آیت اخلاص)

او يكي از علماي واقعي و زاهد بود و تا آخر عمر، تدريس را ترك نكرد . در سرما و گرما و با كهولت سن، راه طولاني را پياده به مدرسه طالبيه مي آمد . چند بار شاگردانش عرض كردند: «حاج آقا چرا سوار تاكسي نمي شويد؟» فرمود: «من كه توان آمدن دارم، چرا مال امام را خرج كنم؟
No image

حضرت آیت الله حاج میرزا علی هسته ای اصفهانی

مرحوم هسته اي اصفهاني، موقعي كه آوازه و شهرت مرحوم آيت الله شهيد شيخ فضل الله نوري در ايران منتشر شده بود، وارد تهران شد و ابتدا به دروس برخي از اساتيد مشهور تهران رفت، ولي آنان را قابل استفاده براي خود نديد و دروس آنان را قابل مقايسه با اساتيد اصفهان ندانست.
No image

مرحوم حاج عباسعلی حسینی

در این بخش سیره ی تبلیغی مرحوم حاج عباسعلی حسینی بیان شده است.
No image

حاج شیخ حسن حجتی واعظ

رحوم حجتي واعظ، سخنوري بصير، شجاع، بليغ و فصيح بود . هنوز هم بعد از چهل سال از خاموش شدن اين خورشيد درخشان شمال، در افواه و السنه مردم سخن از ملاحت و شيريني سخنان وي مي رود .
No image

امام خمینی (ره) آینه مهر و قهر

امام در طول شبانه روز حتي يك دقيقه وقت تلف شده و بدون برنامه از قبل تعيين شده نداشتند . با توجه به شرايط سني و ميزان فعاليتي كه داشتند، باز هم ساعات خاصي را در سه نوبت - هر كدام، نيم تا يك ساعت - به اهل منزل اختصاص داده بودند كه هر كدام از ما كه مايل بوديم خدمت ايشان مي رسيديم و مسائل خودمان را مطرح مي كرديم.

پر بازدیدترین ها

No image

شيخ جعفر مجتهدي(ره)10

زمانی که آقای مجتهدی در قم بسر می بردند، دهه اول ماه محرم در منزلشان مراسم سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) برپا بود، یک روز عاشورا که در خدمتشان بودیم و بیرون اتاق در حیاط، مراسم عزاداری برقرار بود، یکمرتبه حالشان دگرگون شد و شروع به بیان صحنه ای از روز عاشورا نمودند و به طوری آن را مجسم کردند که هر روز عاشورا آن صحنه در نظرم آمده و هرگز آن را فراموش نمی کنم.
No image

حضرت آیت الله حاج میرزا علی هسته ای اصفهانی

مرحوم هسته اي اصفهاني، موقعي كه آوازه و شهرت مرحوم آيت الله شهيد شيخ فضل الله نوري در ايران منتشر شده بود، وارد تهران شد و ابتدا به دروس برخي از اساتيد مشهور تهران رفت، ولي آنان را قابل استفاده براي خود نديد و دروس آنان را قابل مقايسه با اساتيد اصفهان ندانست.
No image

شيخ جعفر مجتهدي(ره)1

جت الإسلام دکتر محمد هادی امینی، فرزند برومند مرحوم آیت الله علامه امینی صاحب کتاب نفیس «الغدیر» نقل کردند:در سال 1349 هـ ش پس از وفات مرحوم پدرم علامه امینی، به خاطر تألیف و نشر کتابی به نام «قهرمان فخر» که در آن مطالبی بر ضد حزب بعث درج شده بود؛ دولت عراق تصمیم به جلب و محاکمه من گرفت.لذا مجبور به ترک نجف اشرف و عازم ایران شدم و در تهران اقامت گزیدم.
No image

شيخ جعفر مجتهدي(ره)8

جناب مجتهدی در مورد عظمت معنوی جناب حافظ برای استاد مجاهدی نقل کرده اند :روزی مأمور شدم تا به اصفهان رفته و به مدت یک هفته مرکب یکی از روضه خوان های اهل بیت را تر و خشک کنم! ایشان می فرمودند:بعد از اتمام ماموریت ، از خانه که بیرون آمدم، مأموریت دیگری به من محول شد که بایستی به شیراز می رفتم. وقتی به دروازه قرآن شیراز رسیدم، نوری مرا تا حافظیه همراهی کرد.
No image

شيخ جعفر مجتهدي(ره)2

روزی درخدمت آقای مجتهدی بودم ایشان در حالی که بسیار منقلب بودند، تعریف کردند:چند سال پیش که در قم بسر می بردم روز عاشورا به شدت مریض بودم و به طوری درد سراسر وجودم را فرا گرفته بود که نمی توانستم از رختخواب برخیزم.طبق معمول همه ساله در آن روز هم مراسم عزاداری در منزل برپا بود. در همان هنگام با حال سختی که داشتم متوسل به حضرت علی اصغر (علیه السلام) شدم و حالتی به خصوص برایم پیدا شد و صحنه هایی را مشاهده کردم.
Powered by TayaCMS