دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ مراکز مشاوره حوزه برای حل مشکلات طلاب گام بردارند

No image
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ مراکز مشاوره حوزه برای حل مشکلات طلاب گام بردارند حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در جمع مشاوران حوزه علمیه خراسان گفت: مراکز مشاوره حوزه با ارایه مشاوره های مناسب، مشکلات طلاب را مرتفع کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، صبح امروز، 28 خرداد‌ماه، در دیدار مدیر و اعضای مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان، حوزه‌های علمیه را متعلق به امام زمان(عج) دانست و گفت: هر کس برای اعتلای سطح علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه تلاش کند، مورد رضایت صاحب الزمان(عج) خواهد بود.
وی در ادامه افزود: حوزه علمیه خراسان با سابقه درخشان و فعالیت گسترده‌ای که دارد، افتخاری برای جهان اسلام است.
مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم، فعالیت‌های مراکز مشاوره حوزه‌های علمیه را بسیار لازم و ضروری عنوان و خاطر نشان کرد: این مراکز خدماتی می‌توانند با ارائه مشاوره‌های مناسب، مشکلات طلاب و حوزه‌های علمیه را مرتفع کرده و طلاب علوم دینی را در تحصیل مناسب یاری رسانند.
این مرجع تقلید وظیفه اصلی طلاب را علم آموزی دانست و تصریح کرد: مراکز مشاوره‌ای باید در رشته‌های علمی که متن حوزه‌های علمیه است نیز فعالیت کرده و خدمات مشاوره‌ای علمی نیز به مخاطبان ارائه دهند.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بزرگ‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه را حفظ فرهنگ شیعی و جلوگیری از وارد شدن شبهات فکری و اعتقادی عنوان و بیان داشت: طلاب و علما با آمادگی و بسیج همگانی، از عقاید مذهبی و فکری مردم محافظت کرده و با شبهات فکری مبارزه کنند.
مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم بر حفظ سنت‌های نیکوی گذشتگان تأکید کرد و گفت: سنت‌های گذشتگان و بزرگان دین را حفظ کرده و به آیندگان انتقال دهیم تا سنت‌های تحمیلی غرب مردم را در تأثیر خود قرار ندهد.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه افزود: ما امروز محتاج بانوانی هستیم که در برابر بدحجابی‌ها و آزادی‌های غلط موضع‌گیری کنند.
وی با بیان این‌که سنت‌های اسلامی در جامعه باید احیا شود، تصریح کرد: شهر مقدسی همانند مشهد باید از هر‌گونه آلودگی معنوی پاک بوده و به الگوی شهرهای اسلامی جهان تبدیل شود.
گفتنی است، در ابتدای این دیدار اعضای مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان گزارشی از اقدامات انجام گرفته در این مرکز ارائه کردند.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
Powered by TayaCMS