دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تسهیلات بانکی بدون وثیقه به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی پرداخت می شود

No image
تسهیلات بانکی بدون وثیقه به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی پرداخت می شود مدیرکل دفترحمایت ازسرمایه گذاری و کارآفرینی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تسهیلات بانک کشاورزی بدون وثیقه در قالب طرح بانک زمین به فارغ التحصیلان دانشگاهی بخش کشاورزی پرداخت می شود.
مجتبی مومن صفایی در گفتگو با خبرنگار مهربا اشاره به راهکارهای وزارت جهاد کشاورزی برای رفع مشکل وثیقه به منظور دریافت تسهیلات بانکی، گفت: برای طرح های مجتمع های تولیدی ازجمله مجتمع های دامپروری وگلخانه ای که تسهیلات مورد نیازمتقاضیان آنان بسیاربیشتراز سقف ضمانتی است پیشنهاد داده شده که تسهیلات این قبیل طرح ها دراختیارکارآفرینان بزرگی همچون بانک زمین قرارداده شود.
وی افزود: براساس طرح بانک زمین پس ازاینکه ساخت واحدهای دامپروری و گلخانه ای به بهره برداری رسید،می تواند به صورت اجاره به شرط تملیک دراختیارفارغ التحصیلان بخش کشاورزی قرارگیرد لذا دراین طرح مشکل وثیقه برای مخاطبین دانشگاهی مرتفع می شود.
مدیرکل دفترحمایت ازسرمایه گذاری و کارآفرینی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امکان تامین وثیقه از سوی کارآفرینان بزرگ وجود دارد، اظهار داشت: لذا با اجرای طرح بانک زمین با توجه به ارتباط این بانک با بانک کشاورزی بحث وثیقه برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی بی معنا خواهد شد.
وی با اشاره به دیگر راهکارهای وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با کاهش و یا حذف مشکل تامین وثیقه از سوی متقاضیان تسهیلات بانک کشاورزی، افزود: براساس تفاهم نامه ای که وزارت جهاد کشاورزی با بانک کشاورزی منعقد کرده این بانک تا سقف 20 میلیون تومان از متقاضیان دریافت تسهیلات وثیقه ملکی دریافت نمی کند و این اعتبارات به صورت استفاده از سفته و یا ضامن بانکی معتبر پرداخت می شود.
مومن صفایی اعلام کرد: در حال حاضرسقف ضمانتی 20 میلیون تومانی برای طرح های آبیاری تحت فشار به سقف 40 میلیون تومان افزایش یافته است.
وی عنوان کرد: به منظورحذف هزینه اعتبار خرید سفته، متقاضیان می توانند در قالب قراردادلازم الاجرابا بانک کشاورزی تسهیلات تا زیرسقف ضمانتی رادریافت کنند که این قرارداد درحکم وثیقه تلقی می شود و بانک می تواند درصورت عدم بازپرداخت تسهیلات اقدامات قانونی را با استفاده ازاین قرارداد درمراجع حقوقی دنبال کند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
Powered by TayaCMS