دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

فقر ۲ جورهست:پاداشی وکیفری

No image
فقر ۲ جورهست:پاداشی وکیفری

    نشانه فقیر که کیفر دارد

    الامام علی علیه السلام : إنَّ للَّهِ تَعالى‏ عُقوباتٍ بِالفَقرِ ومَثوباتٍ بِالفَقرِ؛ ومِن عَلاماتِ الفَقرِ إذا كانَ مَثوبَةً: أن يَحسُنَ عَلَيهِ خُلُقُهُ، ويُطيعَ بِهِ رَبَّهُ، ولا يَشكُوَ حالَهُ، ويَشكُرَ اللَّهَ تَعالى‏ عَلى‏ فَقرِهِ. ومِن عَلاماتِهِ إذا كانَ عُقوبَةً: أن يَسوءَ عَلَيهِ خُلُقُهُ، ويَعصِيَ رَبَّهُ بِتَركِ طاعَتِهِ، ويُكثِرَ الشِّكايَةَ، ويَتَسَخَّطَ القَضاءَ. [1]

    امام على عليه السلام: هر آينه خداى- تعالى- را از رهگذر فقر، كيفرها و پاداش‏هايى است؛ از نشانه‏هاى فقرِ پاداشى چنين است: اخلاق فقيردر عين فقر، نيكو می گردد؛ و از پروردگارش فرمان بَرَد؛و از حال خود شكوه نكند؛ و خداى- تعالى- را بر فقر خويش سپاس گويد. و از نشانه ‏هاى فقرِ كيفرى چنين است: اخلاق فقير زشت گردد؛ و با فرمان نبردن از پروردگارش او را سركشى كند؛و فراوان شكوه كند؛ و از قضاى خداوند خشمناك باشد.

منابع:

  1. إحياء علوم الدين: 4/ 301.

منبع:پژوهه تبلیغ

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسي نسبت «داروينيسم» با «آتئيسم»

بررسي نسبت «داروينيسم» با «آتئيسم»

گرايش‌هاي آتئيستي، عبارتي است كه اخيراً از ساحت انديشه به ادبيات اجتماعي وارد شده‌اند.

پر بازدیدترین ها

بررسي نسبت «داروينيسم» با «آتئيسم»

بررسي نسبت «داروينيسم» با «آتئيسم»

گرايش‌هاي آتئيستي، عبارتي است كه اخيراً از ساحت انديشه به ادبيات اجتماعي وارد شده‌اند.
Powered by TayaCMS