دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

فعالیت های سیاسی علامه حسن حسن زاده

No image
فعالیت های سیاسی علامه حسن حسن زاده

حامى امام و انقلاب

علاّمه حسن زاده قبل از 15 خرداد 1342 که در تهران مشغول تحصیل و تدریس بود، وقتى شنید حضرت امام خمینى مبلغینى را که در ایّام محرّم براى تبلیغ به شهرها و روستاها مى روند، موظف نموده است که مسایل سیاسى ـ اجتماعى جهان اسلام را به گوش مردم برسانند، به قم رفت و به محضر امام خمینى شرفیاب گردید و به ایشان عرض کرد: «بنده هم مانند دیگران در خدمتم و شما ان شاء الله در اهدافتان موفق خواهید شد و همه با هم دست به دست هم مى دهیم و ان شاء الله تعالى کشور را از دست فاسقان و فاجران نجات داده و دین خدا را پیاده کنیم.»([35])

استاد حسن زاده در سمینار «تعلیم و تربیت در اسلام» که در دانشگاه کرمان برگزار شد، چنین دعا کرد:

«خدایا! از پیشگاه والاى تو خواهانیم که این کشتى عظیم انقلاب اسلامى ما را و این ملت به حق قیام کرده را و رهبر گرامى و دولت و روحانیت متعهد را که در راه اعلاى کلمه «لا اله الاّ الله»اند همه را در کنف عنایات خاص خود در زیر لواى حضرت انسان کامل بقیة الله مهدى موعود منتظر محفوظ فرما.»([36])

ایشان کتاب «انسان در عُرْفِ عِرفان» را به پیشگاه مقام معظم رهبرى تقدیم نمود و در مقدمه کتاب نوشت:

«این اثر نمونه دوران را به پاس تجلیل و تکریم و ابراز شادماندگى از نزول اجلال آن یگانه دوران در دارالاسلام و الایمان شهر هزار سنگر آمل از جانب خودم و از جانب همه شهروندان بزرگوار این بلد طیّب بلکه از جانب همه فرزانگان گرامى و گرانقدر استان مازندران، به پیشگاه مبارک آن ولىّ به حق که مصداق بارز رساله است، با کمال ابتهاج و انبساط تقدیم مى دارم و عزّت و شوکت آن قائد اسوه زمان را همواره از حقیقة الحقایق خداوند سبحان مسألت دارم.»([37])

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن ʆ)

ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن (6)

در قسمت‌های اول تا پنجم سلسله مقالات «آثار اعمال در قرآن»، مباحث آثار گناه، آثار خودپسندی و تکبر، آثار مکر و حیله، آثار مال حرام و آثار دورویی و نفاق در زندگی انسانها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
6خصوصیت متقین در قرآن کریم

6خصوصیت متقین در قرآن کریم

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به انتشار مطالبی با عنوان «سی روز، سی‌گفتار قرآنی» برگزیده سخنان رهبر معظم انقلاب کرده است که همه روزه در طول ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود.
قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

زنده باد و مرده باد از مصادیق دعا و نفرین است.

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

قرآن کتاب زندگی است. آموزه‌های آن به گونه‌ای است که انسان به آسانی می‌تواند با بهره گیری از آن به کمال شایسته خویش دست یابد.
No image

برای درخشش خانه بخوانید

قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

زنده باد و مرده باد از مصادیق دعا و نفرین است.
Powered by TayaCMS