دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

1200 اندیشمند منشور وحدت اسلامی را امضا کردند

No image
1200 اندیشمند منشور وحدت اسلامی را امضا کردند
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تدوین منشور وحدت اسلامی با هدف گسترش و تعمیق همدلی و یکپارچگی میان مسلمانان جهان، گفت: 1200 اندیشمند مسلمان از ایران و دیگر کشورهای جهان اسلام این منشور را امضا کرده‌اند و پیش بینی می‌شود 2 تا 3 هزار نفر دیگر نیز آن را امضا کنند. آیت الله محمدعلی تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: منشور وحدت اسلامی از سوی مجمع جهانی فقه اسلامی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی با همکاری صاحبنظران این عرصه تنظیم شده است که به این مناسبت اجلاسی بین المللی در 15 فروردین ماه در تهران برگزار خواهد شد. دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه در این اجلاس شخصیتهای برجسته از جهان اسلام این منشور را مورد مطالعه قرار می دهند، تصریح کرد: اما پیش از برگزاری این اجلاس 1200 اندیشمند از ایران و دیگر کشورهای جهان اسلام این منشور را امضا کرده اند و در شوراهای عالی جهان اسلام نیز مطرح شد و مورد پذیرش قرار گرفت. آیت الله محمدعلی تسخیری در ادامه یادآور شد: این منشور همه زمینه های مشترک اعتقادات اخلاقی، تشریعی و حتی مسائل تاریخ و تمدن اسلام را به طور اجمال مطرح کرده و مسلمانان دو گروه شیعه و سنی را متعهد به پذیرش این منشور کرده است. وی تأکید کرد: منشور وحدت اسلامی در اجلاس مذکور تصویب خواهد شد و پس از تصویب راهکارهای علمی اجرایی آن نیز مطرح می شود تا علمای جهان اسلام و مسلمانان متعهد به اجرای آن باشند. آیت الله محمدعلی تسخیری در ادامه افزود: پیش بینی می شود که 2 تا 3 هزار اندیشمند این منشور را که دارای ابعاد اطلاع رسانی، احکامی و راهکارهای اجرایی است، امضا کنند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

جوان تهیدست

جوان تهیدست

شنیدم که دو جوان مسافر در راهی می رفتند. یکی تهیدست بود و دیگری، پنج دینار همراه داشت. جوان تهیدست، دلیرانه پیش رفت و از چیزی نمی ترسید. اما جوان پولدار، خواب و خوراک نداشت و بسیار نگران بود.
No image

کرامت انسان و انسان کامل در عرفان (قسمت دوم - قسمت پایانی)

از آنجا که افکار و اندیشه هاى احیاگر حضرت امام خمینى(ره) در تفسیر و شناخت معارف اسلامى و عرفانى, نقش مهمى دارد, این مقاله در صدد است که با استفاده از محوریت مباحث انسان کامل در اندیشه عرفانى امام خمینى, به تبیین این موضوع بپردازد...
No image

اطلاق یا نسبیت اخلاق از نگاه مفسران

در این پژوهش که به جهت آشنایى با دیدگاههاى برخى از مفسران درباره مسأله نسبیت اخلاق سامان یافته است, تلاش شده است تا آنجا که فضاى این تحقیق اجازه مى دهد, نظریات مفسران در مسأله نسبیت و اطلاق شناسایى شود...
No image

کرامت انسان و انسان کامل در عرفان (قسمت اول)

از آنجا که افکار و اندیشه هاى احیاگر حضرت امام خمینى(ره) در تفسیر و شناخت معارف اسلامى و عرفانى, نقش مهمى دارد, این مقاله در صدد است که با استفاده از محوریت مباحث انسان کامل در اندیشه عرفانى امام خمینى, به تبیین این موضوع بپردازد...

پر بازدیدترین ها

No image

کرامت انسان و انسان کامل در عرفان (قسمت اول)

از آنجا که افکار و اندیشه هاى احیاگر حضرت امام خمینى(ره) در تفسیر و شناخت معارف اسلامى و عرفانى, نقش مهمى دارد, این مقاله در صدد است که با استفاده از محوریت مباحث انسان کامل در اندیشه عرفانى امام خمینى, به تبیین این موضوع بپردازد...
No image

اخلاق و دانشهای مرتبط با آن

گفتگو با دکتر عباس منوچهری،استاد دانشگاه اخلاق و دانش‌هاى مرتبط با آن دکتر منوچهری، به نظر شما چه تعریفى مى‌توان از اخلاق ارائه داد و چه تمایزاتى میان اخلاق و دین، اخلاق و حقوق،‌ اخلاق و فرهنگ و دانش‌هایى از این دست که با....
No image

اطلاق یا نسبیت اخلاق از نگاه مفسران

در این پژوهش که به جهت آشنایى با دیدگاههاى برخى از مفسران درباره مسأله نسبیت اخلاق سامان یافته است, تلاش شده است تا آنجا که فضاى این تحقیق اجازه مى دهد, نظریات مفسران در مسأله نسبیت و اطلاق شناسایى شود...
No image

پلورالیسم اخلاقی

واژه‌ پلورالیسم به معنای کثرت‌گرایی و مکتب اصالت کثرت است. اما اصطلاح پلورالیسم اخلاقی به نظریه‌ای اطلاق می‌شود که معتقد است مفاهیم، ارزش‌ها، الزام‌ها و حتی اصول بنیادین اخلاق ذاتاً مختلف بوده، از این رو ارایه یک نظام اخلاقی هماهنگ و فراگیر امکان ندارد. البته پلورالیسم اخلاقی، منطقاً مساوی با نسبیت‌گرایی اخلاقی نیست؛ زیرا این نظریه ارزش‌های اخلاقی را سابژیکتیو و یا محصول سلیقه یا فرهنگ خاص نمی‌داند و در اینکه می‌توان درباره ارزش‌ها، احکام معتبر عینی صادر کرد، با رئالیسم اخلاقی هم عقیده است. و اساساً اخلاقی بودن یک حکم را محصول یک سری قیود عقلی می‌داند؛ اما معتقد است که احکام اخلاقی تماماً...
Powered by TayaCMS