دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر سید محمدباقر خوانسارى درباره صاحب فصول محمد حسین حائری

No image
نظر سید محمدباقر خوانسارى درباره صاحب فصول محمد حسین حائری سید محمدباقر خوانسارى نویسنده روضات الجنات باشد. وى که پاى منبرهاى سخنرانى و جلسات درس صاحب فصول حضور یافته است، مى نویسد:

«شیخ محمدتقى ـ صاحب حاشیه ـ را برادرى است: ارجمند، بلند مرتبه فقیهى بزرگوار، دانشور فرزانه، محقّق، مدقّق، یگانه روزگار، که خداوند جلّ و علا، او را نسبت به برادرش مانند نسبت هارون(علیه السلام) به حضرت موسى(علیه السلام) قرار داده است، او کسى جز شیخ محمدحسین حائرى نیست. این دانشمند پرشور و متعهّد و مرزبان آگاه و بیدار حوزه تشیع از کسانى بود که در کربلا مبارزه سختى را با اندیشه هاى سخیف فرقه شیخیّه آغاز کرد. و سستى و بى پایه بودن افکار آنان را برملا و آنها را رسوا نمود و او این روش را در آشکار و نهان ادامه مى داد. خودم در کربلا او را در بالاى منبر مى دیدم که در این راستا سخنرانى مى کرد و مخالفان را به چالش مى کشید.»[9]

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

هویت زنانه در تندباد تاریخ

هویت زنانه در تندباد تاریخ

✍️ سعید احمدی
سگ کی؟

سگ کی؟

✍️ سعید احمدی 
کارهای کثیف

کارهای کثیف

✍️ سعید احمدی 
الهیات جنگ...

الهیات جنگ...

یادداشت

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
No image

امام حسین (ع): «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون»

«مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.»
No image

قالَ رَسُولُ اللّهِ (صلّى اللّه علیه و آله):«اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً.»

پیامبر اکرم (صلّى اللّه علیه و آله) فرمود: «براى شهادت حسین علیه السلام ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.» (جامع احادیث الشیعه ، ج 12، ص 556)
Powered by TayaCMS