دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تدریس سید محمد سرور بهسودی

No image
تدریس سید محمد سرور بهسودی

شاگردان

وى از اولین فضلایى بود که تدریس دروس خارج را در حوزه هاى علمیه افغانستان باب کرد و در دو دهه و اندى حضور در کابل حداقل یک دوره درس خارج را به روش فقه جواهرى در مدرسه محمدیه کابل، تدریس کرد. او به حدى استعداد و حافظه قوى داشت که در دروس خارج از متن اصولى یا فقهى و یادداشت بردارى استفاده نمى کرد. هم متن را از حفظ مى خواند و هم نظریه هاى اساتید فن را به خوبى طرح و مورد نقادى قرار مى داد. اینک به تعداد اندکى از شاگردان دروس خارج ایشان اشاره مى کنیم:

1- حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین معصومى2- حجت الاسلام والمسلمین حاج محمد بیک3- حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعید واعظى4- حجت الاسلام والمسلمین مبلغ حاجى مسافر5- حجت الاسلام والمسلمین شیخ عباس رحیمى6- حجت الاسلام والمسلمین سید خادم حسین عادلى

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

معرفت نفس طریق معرفت ربّ

معرفت نفس طریق معرفت ربّ

معرفت نفس طریق معرفت ربّ است که از سیّد انبیا و هم از سیّد اوصیا _صلوات اللّه علیهما_ مأثور است:
نعمت بیداری

نعمت بیداری

برادرم! نعمت بیداری، روزی هر بی سر و پا نمی‌شود، و این پیک کوی وفا با هر دلی آشنا نمی‌گردد، و هر مشامی این نسیم صبا را بویا نمی‌شود، و هر زبانی به ذکر آن گویا نمی‌گردد....
اعتقاد به خالق و مخلوق

اعتقاد به خالق و مخلوق

کسی که به خالق و مخلوق متیقن و معتقد باشد، و با انبیا و اوصیا – صلوات اللّه علیهم – جمیعا مرتبط و معتقد باشد، و توسل اعتقادی و عملی به آنها داشته باشد،
تعلیم مجهولات بشرط عمل بمعلومات

تعلیم مجهولات بشرط عمل بمعلومات

آقایانی که طالب مواعظ هستند از ایشان سئوال می‌شود: آیا به مواعظی که تا حال شنیده‌اید عمل کرده‌اید یا نه،
عمل به معلومات

عمل به معلومات

آنچه می‌دانید عمل کنید، و در آنچه نمی‌دانید احتیاط کنید تا روشن شود.

پر بازدیدترین ها

No image

فراموشی خدا چه اثری در انسان دارد؟

آن کس که خدا را و حضور او (جلّ و علا) را فراموش کند به فراموشی از خویشتن خویش مبتلا شود
No image

چگونگی جهاد با نفس

تقویت معنویت و روحانیت درونی

تقویت معنویت و روحانیت درونی

و اما (به جهت)تقویت روحانیت ( استاد علامه شعرانی می‌فرمودند)‌ : اولا دائما باید همّ و حزن قلبى به جهت عدم وصول به مطلوب داشته باشد.
Powered by TayaCMS