دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تدریس علامه سید محمد مهدی بحرالعلوم طباطبایی بروجردی

No image
تدریس علامه سید محمد مهدی بحرالعلوم طباطبایی بروجردی

یادى از شاگردان

این عالم با ورع شاگردانى بزرگ و نامى تربیت کرد که هر یک منشأ خدمات فراوان به عالم اسلام شدند. در اینجا به نام چند تن از آنها اشاره مى کنیم:

1 - شیخ جعفر نجفى معروف به کاشف الغطاء (1154 - 1227 ق.)

2 - سید محمد جواد عاملى معروف به صاحب مفتاح الکرامه (1164 - 1226 ق.)

3 - ملا احمد نراقى، مولف کتاب معراج السعادة (1185 - 1260 ق.)

4 - محمد باقر شفتى رشتى، ملقب به حجت الاسلام (1175 - 1260 ق.)

5 - سید یعقوب کوه کمرى (1176 - 1256 ق.)

6 - سید صدرالدین عاملى (متوفى 1263 ق.)

7 - سید دلدار على نقوى رضوى نصیر آبادى لکهنوى(1166 - 1235 ق.)

8 - شیخ محمد ابراهیم کلباسى (1180 - 1262 ق.)

9 - زین العابدین سلماسى (متوفى 1266 ق.)

10 - شیخ عبدالحسین الاعم (1177 - 1247 ق.)

11 - سید على فرزند سید محمد (1161 - 1231 ق.)

12 - سید قیصر محمد فرزند معصوم رضوى خراسانى(1180 - 1255 ق.)

13 - اسدالله کاظمى (متوفى 1236 ق.)

14 - ابوعلى حائرى صاحب کتاب منتهى المقال (1159 - 1216 ق.)

15 - سید عبدالله شُبّر (متوفى 1244 ق.)

16 - شیخ محمد تقى اصفهانى ایوانکى، صاحب حاشیه معالم (متوفى 1248 ق.)

17 - سید محمد مجاهد، مؤلف کتاب المناهل (متوفى 1242 ق.)

18 - محسن اعرجى (متوفى 1227 ق.)

19 - میرزا محمد عبدالصانع نیشابورى اخبارى

20 - شیخ حسین نجف([11])

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS