دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تشرف استاد یهودی رایس به دین اسلام

No image
تشرف استاد یهودی رایس به دین اسلام یک استاد روسی یهودی الاصل که قبلا استاد «رایس» وزیر امور خارجه آمریکا نیز بوده است، به دین مبین اسلام مشرف شد.
به نوشته‌ی روزنامه‌ی الریاض چاپ عربستان، والنتین بروساکوف، استاد روسی یهودی الاقص که به دلیل مشکلات ناشی از نظام کمونیستی در روسیه به آمریکا مهاجرت کرده بود، به دین اسلام روی آورد.
وی تاکید کرد: هنگامی که به آمریکا مهاجرت کرده به دلیل تمایلش جهت برخورداری از دموکراسی غربی 20 سال در آمریکا زندگی کرده است، اما پس از آن به دلیل مغایر بودن حقایق موجود در این کشور با تصوراتش، به روسیه بازگشته است.
وی تاکید کرد: از این که به دین مبین اسلام مشرف شده احساس خوشبختی می‌کند و معتقد است که این دین فراگیر در بر گیرنده‌ی تمامی راهکارها برای حل مشکلات بشر است.
این استاد روسی هم چنین در نوشته‌ها و کتاب‌هایش صراحتا انتقاد‌های شدید‌اللحنی از اسراییل کرده است. بروساکوف به هنگام تحصیل رایس در دانشگاه، استاد زبان روسی وی بوده است.
وی در کتابی تحت عنوان «سیر و سلوک من به سوی ایمان» که به زبان روسی منتشر شده است، شرحی از تجربیاتش در دورانی که کمونیست بود و دیدگاهش در خصوص دموکراسی غربی و هم چنین علت انتخاب دین مبین اسلام به رشته تحریر در آورده است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

آزادی معنوی

آزادی معنوی

Powered by TayaCMS