دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

فعالیت های اجتماعی آیت الله رضا استادی مقدم تهرانی

No image
فعالیت های اجتماعی آیت الله رضا استادی مقدم تهرانی

مسئولیتهاى فرهنگى و اجرایى

آیت الله استادى در طول فعالیتهاى علمى، فرهنگى و تحقیقى خود، از قبول مسئولیتهاى اجرایى نیز شانه خالى نکرد. برخى از مسئولیتهایش چنین است:

1 - عضو هیئت مدیره مؤسسه در راه حق، نزدیک به چهل سال.

2 - عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نزدیک به سى سال.

3 - نمایندگى مجلس خبرگان رهبرى: در دوره هاى سوم و چهارم از استان تهران.

4 - عضویت در شوراى نگهبان با حکم رهبر معظم انقلاب.

5 - عضویت در شوراى عالى مدیریت حوزه علمیه قم: به مدت دو دهه

6 - مدیریت حوزه علمیه قم: به مدت 3 سال.

7 - سرپرستى کتابخانه مسجد اعظم.

8 - عضو هیئت امناى دانش نامه جهان اسلام که زیر نظر مقام معظم رهبرى است: به مدت 6 سال.

9 - عضو مشاوران کتابخانه آستان قدس رضوى: به مدت چهار سال.

10 - امام جمعه موقت قم.[30]


منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS