دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

فعالیت های اجتماعی آیت الله محمد ابراهیم اعرافی

No image
فعالیت های اجتماعی آیت الله محمد ابراهیم اعرافی

خدماتى شایسته

خدمات بى نظیر ایشان در ساختن مدرسه، مسجد، حمام و... ستودنى است و تا این آثار باپرجاست، باقیات صالحاتى براى آن مرحوم خواهد بود.

هنگامى که ایشان در حدود سال 1320ش. به میبد بازگشت، و در شهیدیه ساکن شد، آن روستا یک مسجد بیشتر نداشت. ایشان در کنار منزل پدرشان یک مسجد بنا کرد و در آن به اقامه نماز پرداخت. همچنین به دستور ایشان و با مساعدت افراد خیر و نیکوکار، زمینى خریدارى شد و مدرسه علمیه اى در میبد ساخته شد که بناى آن در سال 1354ش. به پایان رسید.

خدمات ایشان در ساختن بناهاى مذهبى، فرهنگى، اقتصادى و... بى شمار است و از آن میان مى توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. ساخت مسجد انقلاب.

2. ساخت مسجد امام.

3. ساخت مسجد خواجه خضر.

4. ساخت مسجد قدس (مجید آباد).

5. ساخت مسجدى جنب مزار شهیدیه.

6. ساخت مسجد سیدالشهداء.

7. ساخت حمام جنب منزل خود.

8. ساخت حمام جنب مسجد امام

9. ساخت حمام جنب آب انبار حفیظ.

10. ساخت مدرسه علمیه طوسى در شهیدیه.

11. ساخت مدرسه علمیه حجت بن الحسنمیبد.

12. ساخت مدرسه راهنمایى دخترانه.

13. ساخت درمانگاه.

14. تأسیس صندوق قرض الحسنه.

15. حفر چاه مجید آباد.

16. حفر چاه آب آشامیدنى شهیدیه.

17. چاه شهرک آیت الله اعرافى.

18. آب انبار نو.

19. آب انبار مجید آباد و رمضان.

20. احداث غسالخانه.[28]

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

محمد ابراهیم اعرافی

محمد ابراهیم اعرافی

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS