دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

فعالیت های فرهنگی آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی

No image
فعالیت های فرهنگی آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی

مسؤولیت هاى اجرایى

استاد محمد واعظ زاده علاوه بر تدریس در حوزه و دانشگاه، به فعالیتهاى فرهنگى و اجرایى دیگر نیز اشتغال داشته، از جمله:

1 ـ برگزارى کنگره هزاره شیخ طوسى در سطح جهانى، در سال 1350ش. با شرکت علما و پیشوایان فرق مختلف اسلامى و عده اى مستشرقان (به مناسبت هزارمین سال ولادت شیخ طوسى).

2 ـ سرپرستى نشریه دانشکده الهیات و معارف اسلامى مشهد.

3 ـ همکارى با مجله آستان قدس رضوى و بعداً تصدّى مسؤولیت و مدیریت آن.

4 ـ شرکت در کنگره هاى مختلف در داخل و خارج کشور، قبل و بعد از انقلاب اسلامى .

5 ـ دبیر کلى مجمع جهانى تقریب مذاهب اسلامى، با حکم مقام معظم رهبرى: (لازم با ذکر است که مجمع جهانى تقریب مذاهب اسلامى، در راه نزدیکى و تقارب میان فرق مختلف اسلامى از جمله شیعه و سنى و از بین بردن اختلافات ساختگى و تعصبات نادرست، فعالیت مى نمایند و مى کوشد، میان مسلمانان وحدت و الفت برقرار نماید.)

6 ـ تأسیس دانشگاه مذاهب اسلامى با ابتکار و اشراف ایشان در تهران.

7 ـ عضویت در هیأت امناى دانشگاه مذاهب اسلامى، مدرسه عالى شهید مطهرى، دانشگاه علوم رضوى، شوراى عالى کتابخانه ملى.

8 ـ مدیریت گروه هاى قرآن و اقتصاد اسلامى بنیاد پژوهش هاى اسلامى آستان قدس رضوى.

9 ـ مجله رسالة التقریب به اشراف وى توسط مجمع جهانى تقریب مذاهب اسلامى به زبان عربى منتشر مى گردد و حاوى مقالات و سخنرانیهاى عربى استاد است.[29]

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS