دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مفید براى مردم

No image
مفید براى مردم مفید براى مردم

«... آیت الله یثربى اغلب اوقاتش را در شبانه روز صرف خدمت به مردم مى کرد. در غم و شادى، عروسى و عزا با مردم بود. هر گونه اختلاف ونزاع و مشکلى را حلّ و فصل مى نمود. او گاهى از دادگسترى هم زودتر به مسائل رسیدگى مى کرد و اختلافات را خاتمه مى داد.

هیچ مسائلى را دست خالى رد نمى کرد. به آسیب دید گانى و فقرایى که از جاهاى دیگر به ایشان مراجعه و در خواست کمک مى نمودند، مساعدت مى کرد. اوقات سه گانه براى اقامه نماز جماعت به مسجد مى رفت و چنانچه حال مساعد و یا فرصت داشت، براى نمازگزاران سخن مى گفت، در اعیاد مذهبى و ملى پذیراى ملاقات کنندگان بود در مراسم ترحیم و یاد بودها، افتتاحیه ها، بازگشایى مدارس و دانشگاهها و... شرکت مى کرد.

میزبانى مسئولان و شخصیت هاى مملکتى را بر عهده داشت و...

در ارائه خدمات در هر کجا و به هر کس هیچ گونه عوضى نخواست و بر امرى منت نگذاشت.»

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS