دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مناظره با نماینده افراط گرای هلند از سوی مسلمانان رد شد

No image
مناظره با نماینده افراط گرای هلند از سوی مسلمانان رد شد درخواست نماینده افراط گرای پارلمان هلند برای صورت دادن به مناظره عمومی با مسلمانان درباره فیلم مناقشه برانگیز ناکام ماند چرا که وی در اجرای شروط مسلمانان موفق عمل نکرد.
گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، رسانه های هلندی گزارش دادند که امام فواز جنید از مسجد سنت در لاهه از گریت وایلدرز نماینده افراط گرای پارلمان هلند خواسته در مرحله نخست فیلم خود را از اینترنت خارج کرده و از تمام مسلمانان عذرخواهی کند و تنها اگر این شرایط تحقق یابد جنید مناظره عمومی با وایلدرز، رهبر حزب آزادی هلند را مورد بررسی قرار می دهد.
محمود الشرشابی از مسجد التوحید در آمستردام نیز گفته است وی به مناظره با این سیاستمدار هلندی علاقمند نیست، در همین رابطه احمد سالم از تیلبورگ حتی به دعوت گریت وایلدرز برای شرکت در مناظره عمومی علاقمند نیست.
اوایل این هفته یک گروه از ائمه جمعه شهر گودا در شرق لاهه آشکارا دعوت وایلدرز به مناظره عمومی را رد کردند.
وایلدرز از روز جمعه 16 ماه می ( 27 اردیبهشت ماه) تور مناظره عمومی خود را مسلمانان در شهر گودا را آغاز می کند.
وایلدرز می خواهد با مسلمانان و ائمه جمعه دیدار کرده و طی یک مناظره عمومی درباره مواردی صحبت کند که خود از آنها به عنوان مشکلات اسلام معاصر یاد می کند.
سازمان پوششی مسلمانان هلند نیز اعلام کرد وایلدرز به واسطه عدم اجرایی کردن شروط مسلمانان از ایجاد مناظره عمومی منصفانه جلوگیری به عمل آورده است.
این سیاستمدار افراط گرای پارلمان هلند اواخر ماه مارس فیلم 16 دقیقه ای خود را در اینترنت پخش کرد، وی در این فیلم آیات قرآن را با حملات تروریستی تلفیق کرده و اسلام را با خشونت، ترور و افراط گرایی مرتبط دانسته است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS