دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر امام خمینى درباره آیت الله سید رضی شیرازی

No image
نظر امام خمینى درباره آیت الله سید رضی شیرازی

پیام امام خمینى

در تاریخ 24 تیر 1358ش. (20 شعبان 1399ق) به مناسبت ترور نافرجام آقاى سیّد رضى شیرازى، امام خمینى با ارسال پیامى براى ایشان ابراز تأثّر و ناراحتى کرد. متن پیام چنین است:

بسمه تعالى

خدمت جناب مستطاب حجّت الاسلام آقاى حاج آقا رضىّ شیرازى ـ دامت افاضاته ـ خبر ناگوار سوء قصد به جناب عالى از طرف عناصر فاسد رژیم منحطّ سابق موجب نگرانى و تأثّر شد. در این موقع که نهضت اسلامى با قاطعیّت به راه خود ادامه مى دهد و بدخواهان را به یأس و نومیدى مى کشد، با این حرکات مذبوحانه مى خواهند به خیال فاسد خودشان ایجاد وحشت در ملّت مسلم کنند غافل از آنکه ملتى که جوانان نورسشان از شهادت در راه هدف - که همان اسلام است - استقبال مى کنند، از سوء قصدها و ترورها نمى هراسند. سوء قصد به اشخاصى که در طول عمر به خدمت خالق و خلق اشتغال داشته اند اراده آنان را مصمّم تر و حقانیّت مکتب را واضح تر مى نماید. گروهى که به اسم اسلام، فرزندان اسلام را ترور مى کنند و به اسم خلق، زندگى خلق را به تباهى مى کشند، مى توان آنها را جز و هواخواهان اجانب و خیانتکاران به اسلام و خلق مسلمان دانست.

از خداوند تعالى سلامت و بهبودى جناب عالى را خواهانم.

والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

روح الله الموسوى الخمینى.»[35]

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

سید رضی شیرازی

سید رضی شیرازی

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS