دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر امام خمینى(قدس سره) درباره آیت الله محمد تقی آملی

No image
نظر امام خمینى(قدس سره) درباره آیت الله محمد تقی آملی

امام خمینى(قدس سره) نسبت به آیت الله شیخ محمدتقى آملى ارادت خاصّى داشت و دیگران را به بهره مندى از محضر ایشان، دعوت مى کرد از جمله یکى از علماى تهران، مى گوید:

«من وقتى تصمیم گرفتم از قم به تهران بیایم، رفتم خدمت امام خمینى(قدس سره) و هجرت خود را با ایشان در میان نهادم امام فرمودند: مانعى ندارد ولى کفّاره اقامت در تهران، این است که هفته اى یک بار خدمت آیت الله آقا شیخ محمدتقى آملى برسید و از محضرش استفاده نمایید.»([69])

شخص حضرت امام(قدس سره) به ایشان اقتدا مى کرد در این خصوص، یکى از طلاّب نقل مى کند:

«مى خواستم به مشهد مقدّس مشرّف شوم آمدم تهران تا بلیت تهیه کنم. آن موقع، مرکز بلیت فروشى در میدان توپخانه و اطراف آنجا بود. چون وقت مغرب بود، رفتم مسجد مَجد نماز بخوانم دیدم امام خمینى(قدس سره) که آن زمان معروف به حاج آقا روح الله بودند ـ در صف چهارم نماز جماعت ایستاده و به آیت الله آملى اقتدا کرده است.([70])

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS