دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر سید یحیى یثربى درباره علامه سید جلال الدین آشتیانی

No image
نظر سید یحیى یثربى درباره علامه سید جلال الدین آشتیانی

سید یحیى یثربى:

«...وجود استاد فرزانه حضرت آقاى آشتیانى، براى حکمت الهى، یک مرجع گرانقدر است. بى‌تردید او در عصر ما در حوزه عرفان اسلامى و حکمت الهى در جایگاه رفیعى قرار دارد که آثار و افاداتشان براى همه کسانى که با فلسفه و عرفان اسلامى در ارتباطاند، پوشیده نیست. مسائلى از قبیل «فاعل الهى» در فلسفه و حکمت اسلامى، دقایقى چون تجلى حق و تناکح اسماء و صفات در عرفان اسلامى را امروزه اگر بتوان از کسى آموخت، الحق آقاى آشتیانى همان کس است. ایشان از نادر کسانى هستند که در کار خود به معنى واقعى کلمه «استاد دیده»اند. و چون یک عمر به شاگردى آن استادان، شاد گشته‌اند، لاجرم شایسته آن اند که امروزه استاد باشند.»

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

Powered by TayaCMS