دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر علاّمه سید محسن امین عاملى درباره آیت الله رضا همدانی

No image
نظر علاّمه سید محسن امین عاملى درباره آیت الله رضا همدانی

برجسته ترین تاریخ نویس وشخصیت نگار شیعه در قرن اخیر، علاّمه سید محسن امین عاملى درباره حاج آقا رضا همدانى چنین مى نویسد:

«آقا رضا همدانى مهمترین استاد من در فقه و اصول بود. من در این باره بیشترین بهره ها را از او بردم و از اخلاق و حرکات و رفتار عملى این مرد الهى درسها آموختم.

او عالمى بود فقیه و اصولى، دانشورى بود محقق و ژرف نگر که به مسائل عمیق علمى، احاطه کامل داشت.

او زبدهترین تربیت یافته مکتب آیت الله سید محمّد حسن شیرازى بود. وى شب و روز خویش را به مطالعه و تألیف و تدریس مى گذرانید. او مرجع تقلید زاهدى بود که از مظاهر فریبنده دنیا پرهیز مى کرد. من سالیان درازى در حوزه علمیّه نجف، از نزدیک با این عالم عارف آشنا بودم و کوچکترین لغزش و خطایى از ایشان مشاهده نکردم. او از سلسله دانشمندانى بود که در اثر ارتباط با خداوند، آرامش خاطر یافته بود. حاج آقا رضا همدانى از دانشمندان دین باورى بود که هیچ فردى یاراى غیبت کردن در حضور او را نداشت. تمام دوستان و آشنایان، خاصه و عامه به او اعتماد کامل داشتند. فروتنى فراوان دورى از خودنمایى و شهرت و تلاش فراوان در راه علم و دانش، از صفات زیباى این فقیه دانشمند و مجتهد پارسا بود.»([6])

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS