دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

پذیرش طلاب در دوره‌ های تخصصی درس خارج

No image
پذیرش طلاب در دوره‌ های تخصصی درس خارج مؤسسه تحقیقاتی و آموزشی بقیة‌الله قم اعلام کرد؛
پذیرش طلاب در دوره‌ های تخصصی درس خارج
مؤسسه تحقیقاتی و آموزشی بقیة‌الله(عج) از میان طلاب واجد شرایط در دوره ‌های تخصصی درس خارج دانش ‌پژوه می‌ پذیرد.
محمد رضا صنعتی، معاون آموزشی مؤسسه تحقیقاتی و آموزشی بقیة‌الله(عج) قم، در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: این مؤسسه برای یازدهمین سال از میان فضلای واجد شرایط در حوزه علمیه قم برای سال تحصیلی 88 - 87 در دوره ‌های تخصصی درس خارج دانش‌ پژوه می ‌‌پذیرد.
وی با بیان این‌که پذیرش طلاب تنها از طریق آزمون اختصاصی صورت ‌می‌‌گیرد، تصریح کرد: اتمام سطح (پایه دهم کتبی و شفاهی)، شرکت در دروس خارج، قبولی در امتحان کتبی و شفاهی و تعهد شرعی به پای بندی مقررات مؤسسه، از شرایط پذیرش در این دوره‌ ها به شمار می رود.
صنعتی اظهار داشت: طلاب تا ششم تیرماه فرصت دارند برای نام نویسی با در دست داشتن مدارک به نشانی قم ـ خیابان معلم ـ کوچه20 ـ کوچه شهید حسین ‌پور (زنجانی) مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 7745232 - 0251 تماس بگیرند.
وی هشتم تیرماه را زمان برگزای آزمون ورودی اعلام کرد و افزود: مواد امتحانی این دوره از کتاب‌ های مکاسب و کفایه برگزار می ‌شود.
معاون آموزشی مؤسسه تحقیقاتی و آموزشی بقیة‌الله(عج) در پایان با بیان این‌که طول دوره پنج سال است، خاطرنشان کرد: دوره ‌های آموزشی این مرکز به صورت تخصصی است، ولی هیچ‌گونه ارتباط تشکیلاتی با مرکز مدیریت حوزه علمیه قم ندارد و در پایان دوره مدرکی به دانش‌ پژوهان ارائه نمی کند.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

Powered by TayaCMS