دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی سبحانی؛ مسیحیان نماد بشر دوستی آیین مسیح را به منصه ظهور برسانند

No image
آیت الله العظمی سبحانی؛ مسیحیان نماد بشر دوستی آیین مسیح را به منصه ظهور برسانند
آیت‌الله العظمی سبحانی در پیامی تصریح کرد: نوعی توافق میان رژیم صهیونیستی و برخی دولت‌های مجاور انجام شده است و دست صهیونیست‌ها را در کشتار ملت مظلوم فلسطین در غزه باز گذاشته است.
 
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، متن این پیام به این شرح است:
«سال میلادی 2009 در حالی آغاز شد که حمام خون در غزه به راه افتاد و نسل‌کشی و بی‌رحمی به زنان و کودکان و تخریب تاسیسات حیاتی مردم غزه به دست نیروهای رژیم غاصب صهیونیستی، همچنان ادامه دارد و دولت‌های عربی و اسلامی همچنان تماشاگر این جنایات بوده و حمایت‌های آنان از حد لفظ تجاوز نکرده و نمی‌کند.
قرائن، حاکی از آن است که نوعی توافق میان رژیم صهیونیستی و برخی دولت‌های مجاور، انجام شده و دست صهیونیست‌ها را در کشتار ملت مظلوم فلسطین در غزه باز گذاشته است تا آنجا که اجازه نمی‌دهند کمک‌های بشر دوستانه به آسانی وارد غزه شود و محاصره‌شدگان را از گرسنگی و بی‌دارویی در حد امکان نجات بخشد.
این جنایات، در پایان سال 2008، درست تکرار همان سناریوی قتل عام مسلمانان فلسطینی در «دیریاسین» در سال 1948 است که با یک قتل‌عام بیرحمانه، 900 تن از زنان و کودکان را به خاک و خون کشیدند و اجساد آن‌ها را زیر تانک‌ها له کردند متاسفانه مرور زمان این نوع جنایات هولناک را به فراموشی سپرد.
در هیچ یک از شرایع آسمانی و هیچ مکتب بشری این نوع حملات بی‌حد و مرز، مجاز شمرده نشده بلکه قوانین نظامی شرایع آسمانی، این نوع عملیات جنایتکارانه را زشت و ناروا می‌شمارد.
امروز هر چند این رژیم غاصب، سرمست قدرت و روحیه آدم‌کشی است اما بداند که ستاره اقبال آن در حال افول است.
وظیفه اسلامی و اخلاقی همه کشورهای اسلامی بلکه پیروان شرایع آسمانی این است که در برابر این جنایات بایستند و از هر نوع کمک به این ملت زجر دیده خودداری نکنند، همچنان که وظیفه سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری و کلیه تشکل‌های انسان دوستانه آن است که از قدرت خود، در خاموش کردن این آتش و مرهم نهادن بر زخم هزاران مجروح استفاده کنند.
روحیه بشر دوستی ایجاب می‌کند که مسیحیان جهان که خود را پیرو «مسیح بشردوست» معرفی می‌کنند، شادی‌های خود را با ملت زجر دیده غزه تقسیم کنند، بلکه به جای شادمانی، اقدام عملی کنند و نماد بشر دوستی آیین مسیح را به منصه ظهور برسانند.»
آیت‌الله العظمی سبحانی همچنین در دیدار اعضای جامعه اسلامی مهندسین در قم گفت: اگر کسی بخواهد افکار خود را مطرح کند و مسایل اسلام و ولایت فقیه را نادیده بگیرد در واقع از اسلام و انقلاب دور شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، وی در این دیدار افزود: کسانی که به نظام اسلامی خدمت می‌کنند، باید تحت هر عنوانی دست به دست یکدیگر داده و وحدت را حفظ کنند تا اهداف حضرت امام (ره) از شکل‌گیری نظام اسلامی در جامعه عملی شود.
وی با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، حوادث اخیر را برای جهان اسلام امتحان الهی دانست و خاطرنشان کرد: حمایت مقام معظم رهبری، مسوولان و مردم ایران از مظلومان عالم ستودنی است.
این مرجع تقلید اظهار کرد: در مقابل منطق زورگویی باید زور باشد وگرنه با نصیحت، دوستی، سفارش یا آتش‌بس کار به جایی نخواهد رسید.
وی تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی مانند سراب ظهور کرده و خود را نشان می‌دهد و به‌زودی خاموش شده و از بین خواهد رفت.
سبحانی، جنایت علیه مردم غزه را در تاریخ کم‌نظیر بیان کرد و افزود: این جنایات برای مسلمانان بسیار دردآور است و باید همه، ید واحده در مقابل رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی باشند.
وی ادامه داد: قرآن مجید مومنان را به برادری سفارش کرده اما آثار آن هرگز در کشورهای اسلامی دیده نمی‌شود.
سبحانی گفت: در نهایت اسلام و حق، پیروز است و نباید فکر کنیم جمعیتی که مانند یک موج و سراب برخاسته است، دوام خواهد داشت.
 
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

ارائه 94 مقاله از دانشگاه تبریز در 23 کشور جهان

ارائه 94 مقاله از دانشگاه تبریز در 23 کشور جهان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: طی 9 ماهه نخست امسال 94 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز با حضور در مجامع علمی 23 کشور اروپایی و آسیایی آخرین دستاوردهای علمی پژوهشی خود را ارائه کردند.
Powered by TayaCMS