مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
خانه
درباره ما
تماس با ما
جستجو
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
جستجو
موضوعات
منو
اطلاع رسانی های علمی
معرفی کتاب
تاریخ
تبلیغ
تعلیم و تربیت
حدیث
دین
سیاسی
قرآن
مدیریت
فلسفه
اهل بیت
مهدویت
آداب و احکام اصناف
عمومی
فقه
اخلاق
مجموعه پرسش ها و پاسخ های دانش آموزی
مطالب نقد شده
نقد فیلم و سینما
نقد فیلم
معارف فیلم
تاریخ سینمای ایران
سینمای ایران
سینمای جهان
اندیشه
تلویزیون
مصاحبه ها
علمی
مذهبی
زندگی نامه
سیاسی
اجتماعی
اخلاقی
نشست ها وهمایش ها
معرفی نرم افزار
معرفی نشریات
معرفی مراکز پژوهشی
زندگی نامه
یادداشتها
بانک پژوهشگران وفرهیختگان
زندگی نامه فرهیختگان
معرفی پژوهشگران
اخبار
فرهنگی
حوزه و دانشگاه
اعتقادی
سیاسی
اجتماعی
جامعه
اخبار عمومی
خبرگزاری ها
معرفی سایت ها
پایگاه های علمی
پایگاه های مذهبی
پایگاههای عقائد
پایگاههای فرهنگی
پایگاههای جامع موضوعات
پایگاههای اندیشمندان اسلامی
پایگاه های پاسخ گویی به سوالات
پایگاه های پاسخ گویی به احکام شرعی
پایگاه های تاریخی
پایگاه های آموزشی
اطلاعیه
بانک محتوای تبلیغ
محتوای تبلیغی
سیره اهل بیت علیهم السلام
تربیت در قرآن
شرح جامع نهج البلاغه
مشاوره اسلامی
خانواده
پاسخ به شبهات
اخلاق
حکایات
منبرهای شما
معارف نهج البلاغه
نهج البلاغه
اخلاق وتربیت اسلامی
اخلاق اسلامی
تربیت اسلامی
معارف اسلامی
حلال و حرام
قرآن شناسی
مباحث تفسیری
معرفت در اسلام
ویژگی ایمان ومؤمن
مصادیقی از سبک زندگی اسلامی
علل وعوامل ترس از مرگ
شیطان از منظرقرآن و روایات
دین وجامعه دینی
دنیاو آخرت
تعاون و بررسی مسأله اعانه
توبه و امید به مغفرت
اهتمام به عمر انسان در اسلام
خداشناسی
امامت و ولایت
خطبه فدکیه و فضایل حضرت زهرا (س)
ویژگی های انتظارو عصر ظهور
زیارت و توسل
شرح خطبه قاصعه
فضایل پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)
سیره معصومین (ع)
محبت اهل بیت (ع)
مقامات اهل بیت (ع)
ویژگی ولایت اهل بیت (ع)
راه توشه عاشورائیان
روضه ها
ذکر مصیبت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم
ذکر مصیبت فاطمه الزهراء سلام الله علیها
ذکر مصیبت امیرالمومنین علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن مجتبی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام
ذکر مصیبت امام سجاد علیه السلام
ذکر مصیبت امام باقر علیه السلام
ذکر مصیبت امام صادق علیه السلام
ذکر مصیبت امام موسی علیه السلام
ذکر مصیبت امام رضا علیه السلام
ذکر مصیبت امام جواد علیه السلام
ذکر مصیبت امام هادی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن عسکری علیه السلام
ذکر مصیبت متفرقه
آموزش تبلیغ
آموزش فن خطابه
آموزش کلاسداری
روش بیان احکام
سیره تبلیغی علماء وارسته
سیره تبلیغی معصومین
کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ
مقالات اخلاق و آداب در تبلیغ
مهارت های آموزش معارف اسلامی
روش تحقیق و منبع شناسی
ویژه نامه ها
ویژهنامه دهه آخر صفر
ویژهنامه محرم
ویژه نامه ماه رجب
رمضان؛ماه نیایش ودعا
اطلاعیه
احادیث موضوعی
عبرهای نجات بخش
سعادت در زیادها
شقاوت در زیادها
سخنرانی ها
سخنران ها
سخنرانی موضوعی
بانک مقالات
نوع مقاله
پژوهشی
نشریات
پاسخ به سوالات
احکام
احکام
جنبشهای معنوی نوپدید
سبک زندگی اسلامی
تربیت دینی
تاریخ
اسلام
ایران
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
تاریخ انقلاب
سیاسی
تاریخ اسلام
اسلام
ایران
تاریخ انقلاب
علوم سیاسی
اجتماعی
زن و خانواده
فرهنگی
ارتباطات
جامعه شناسی
روانشناسی
پیشوایان معصوم
حدیث
فقه
اعتقادی
اخلاق
اندیشه ها و مکاتب
رذایل
فضائل
مبانی علم اخلاق
نامه های اخلاقی
پند و اندرز
حکایات
مدیریت
مدیریت و فقه اسلامی
خلاصه کتب مدیریت
مدیریت اسلامی
آینده پژوهی
مدیریت آموزشی
مدیریت زمان
اقتصاد
فرق و مذاهب
فرق شیعی
فرق غیر شیعی
ادیان
ابراهیمی
غیر ابراهیمی
علوم قرآنی
علوم حدیث
فلسفه
محض
مضاف
فلسفه اسلامی
کلام
اسلامی
جدید
فقه و اصول
حقوق
منتخب نشریات
ارتباطات
فصل نامه تربیت تبلیغی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره اول فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره دوم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره سوم و چهارم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره پنج و شش فصل نامه تربیت تبلیغی
فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصلنامه مطالعات معنوی
شماره اول فصل نامه مطالعات معنوی
شماره دوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره سوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره چهارم و پنجم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره ششم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره هشتم و نهم فصلنامه مطالعات معنوی
شماره دهم فصلنامه مطالعات معنوی
فصل نامه سبک زندگی
علوم تربیتی
آئین دوست یابی
خانواده
پرسش و پاسخ
تقویم عبادی
اعمال شب
اعمال شبانهروز
ولادت
شهادت
اعمال ماه ها
اعمال روز
اعمال ماه محرم
اعمال ماه رمضان
اعمال ماه شعبان
اعمال ماه رجب
چند رسانه ای
آلبوم تصاویر
علماء
شخصیتهای برجسته
اماکن
رهبران دینی
انقلاب
جبهه و جنگ
مقاومت
مناسبتها
آرشیو فیلم
سخنرانی
مداحی
مذهبی
آرشیو صوت
مداحی
مذهبی
سخنرانی
علمی
مولودی
مرثیه
اخلاقی
ادعیه
متفرقه
قرآن
معرفی نرم افزار
احادیث
سخنوری
آیات قرآن
صبر
کمک کردن
اخلاق و رفتار
اعمال دینی
فرهنگ علوم انسانی و اسلامی
اقتصاد
اقتصاد خرد
اقتصاد کلان
اقتصاد مالی و بخش عمومی
اقتصاد کشاورزی و منابع طبیعی
اقتصاد توسعه
اقتصاد اسلامی
اقتصاد و ریاضی
تجارت بین الملل
مکاتب اقتصادی
پول و بانکداری
علوم تربیتی
تکنولوژی آموزشی
تحقیقات آموزشی
فلسفه تعلیم و تربیت
علوم کتابداری و اطلاع رسانی
روانشناسی تربیتی
مشاوره و راهنمایی
کودکان استثنایی
مدیریت آموزشی
برنامه ریزی درسی
پیش دبستانی و دبستان
مدیریت
مدیریت صنعتی
مدیریت تحول
فرهنگ سازمانی
مدیریت استراتژیک
نظریه های مدیریت
مدیریت منابع انسانی
مدیریت عمومی
مبانی سازمان و مدیریت
مدیریت بازرگانی
مدیریت دولتی
مدیریت رفتارسازمانی
مدیریت فرهنگی
روانشناسی
روانشناسی عمومی
روانشناسی بالینی
روانشناسی رشد
روانشناسی شخصیت
روانشناسی فیزیولوژیک
روانشناسی یادگیری
روانشناسی صنعتی و سازمانی
روانشناسی اجتماعی
آسیب شناسی روانی
روان سنجی
روان شناسان نامدار
فرا روانشناسی
بهداشت روان
منطق
ارتباطات
جامعه شناسی
ادبیات فارسی
ادبا و نویسندگان
بلاغت
نظم
نثر
تاریخ
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
فلسفه تاریخ
علوم سیاسی
مسائل ایران
اندیشههای سیاسی
روابط بینالملل
ادبیات عرب
ادیان و فرق
ادیان ابراهیمی - یهودیت
ادیان ابراهیمی - مسیحیت
ادیان غیرابراهیمی
فقه و اصول
فلسفه
فلسفه علم
فلسفه اسلامی
فلسفه غرب
فلسفه اخلاق
کلام
کلام اسلامی
کلام جدید
قرآنپژوهی
انسان شناسی
پیامبر شناسی
امام شناسی
هستی شناسی
معاد شناسی
خدا شناسی
قصص و تاریخ
اخلاق
احکام و فقه
علوم قرآنی
تاریخ تفسیر و مفسران
تاریخ قرآن
علوم حدیث
درایه حدیث
پیش زمینه حدیث
اصطلاحات حدیث
رجال
اخلاق
فضائل
رذائل
عرفان
نظری
عملی
فرق و مذاهب
خوارج (غیرشیعی)
تصوف (غیرشیعی)
اصحاب حدیث (غیرشیعی)
اشاعره (غیرشیعی)
ماتریدیه (غیرشیعی)
وهابیت (غیرشیعی)
غلات (غیرشیعی)
سایر فرق اهل سنت
معتزله (غیرشیعی)
مرجئه (غیرشیعی)
مشترک
کیسانیه (شیعی)
اثنا عشریه (شیعی)
زیدیه (شیعی)
اسماعیلیه (شیعی)
واقفیه (شیعی)
غالیان (شیعی)
بهائیت (شیعی)
اهل حق (شیعی)
نصیریه (شیعی)
سایر فرق شیعی
اصول فقه
فقه
عبادات
معاملات
ملحقات
حقوق
آیین دادرسی
جرم شناسی
حقوق بشر
مالکیت فکری
حقوق بینالملل
حقوق عمومی
حقوق جزا و جرمشناسی
حقوق خصوصی
ویترین
یادداشتها
تست
آیت الله جوادی آملی در پیامی به همایش اسلام ناب محمدی در شهر دالاس ایالت تگزاس آمریکا ؛ اهل بیت وجود عینی قرآن هستند
1 مرداد 1387, 0:0
آیت الله جوادی آملی در پیامی به همایش اسلام ناب محمدی در شهر دالاس ایالت تگزاس آمریکا ؛ اهل بیت وجود عینی قرآن هستند
آیت الله جوادی آملی در پیامی به همایش اسلام ناب محمدی(ص)، اسلام ناب را خالی از هرگونه جهل، نسیان، خطا و خرافات معرفی کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین همایش سالیانه اسلام ناب محمدی(ص)، جولای 2008، از سوی انجمن مسلمانان آمریکای شمالی، در شهر دالاس ایالت تگزاس آمریکا برگزار شد.
به مناسبت برگزاری این همایش، حضرت آیت الله جوادی آملی، پیامی خطاب به شرکتکنندگان در چهارمین همایش سالیانه اسلام ناب محمدی(ص)، ارسال کرد که متن آن بدین شرح است:
«اعوذ بالله من الشیطان الرجیم، بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله ربّ العالمین والصلاة والسلام علی جمیع الأنبیاء و المرسلین و الأئمة الهداة المهدیّین سیّما خاتم الأنبیاء و خاتم الأوصیاء(علیهما آلاف التحیة والثناء) بهم نتولی و من أعدائهم نتبرّء الی الله.
مقدم حضّار محترم، علما و اندیشمندان و برادران ایمانی را گرامی میداریم و از برگزارکنندگان این همایش وَزین حقشناسی میکنیم، امیدواریم خدای سبحان به همه ما توفیق فراهم کردن علمِ صائب و عمل صالح را عطا کند. موضوع این همایش تبیین اسلام ناب محمدی(ص) و پیوند ناگسستنی آن با ولایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
مطلب اول این است که مبدأ اسلام، ذات اقدس الهی است و خداوند هستیِ خالص است و حقیقتِ ناب، نه جهلِ علمی در حرمِ امن الهی راه دارد، نه جهالتِ عملی را آنجا جاری است و نه سهو، نسیان و عصیان در آن راهی دارد؛«ذلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ» اگر خدا حقّ محض است و جهل و سهو و نسیان در آن بارگاه راه ندارد؛ اسلام هم که دین الهی است؛«إِنَّ الدِّینَ عِندَ اللّهِ الْإِسْلاَمُ» از طرف خدای خالص، دینِ خالص و محض نازل میشود،«إِنَّ الدِّینَ عِندَ اللّهِ الْإِسْلاَمُ» اگر خدا نورِ محض است که«اللَّهُ نُورُ السَّماوَاتِ وَالْأَرْضِ» و اسلام هم از ناحیه ذات اقدس الهی است که«إِنَّ الدِّینَ عِندَ اللّهِ الْإِسْلاَمُ» آنچه از اسلام از خدای سبحان با عنوان اسلام تجلّی میکند، نور خواهد بود؛ چه این که درباره قرآن کریم آمده است«قَدْ جَاءَکُم مِنَ اللّهِ نُورٌ وَکِتَابٌ مُبِینٌ» و درباره عترت طاهرین(ع) هم وارد شده است که اینها نور واحدند.
اسلامِ ناب آن است که در حرمِ او جهل، سهو، نسیان، خطا، خطیئه، خرافات راه نداشته باشد، اگر دینی ـ معاذ الله ـ آلوده با جهل بود، با خطا و خطیئه همراه بود، این اسلامِ ناب نیست و ذات اقدس الهی ما را به دین خالص فرا خوانده است که«أَلاَ لِلَّهِ الدِّینُ الْخَالِصُ» خالصاً و مانند آن چون خودش خالص محض است و دینی که از او نازل شده است، خالص محض است. از ما هم اخلاص طلب کردند یعنی از ما اسلامِ ناب خواستند. اسلام چون منزّه از خطا، سهو، نسیان و خرافه و امثال اینها است، خالص است. مسلمان چون منزّه از هوا و هوس، و ریا و سُمْعِه است؛ این خالص است. اگر کسی اسلامِ او آمیخته با تسامح و تساهل بود، آمیخته با خرافات بود، آمیخته با هوس و هوا بود، آمیخته با ریا و سُمعه بود؛ این اسلام ناب نیست؛ اسلامی نیست که از طرف خدای سبحان آمده باشد.
بنابر این اگر ما خواستیم مسلمانِ خالص باشیم، هم در عربِ توحید باید اخلاص را رعایت کنیم که معرفتِ الهی آغاز دینداری است و کمال معرفت او تصدیق و توحید او است و کمال توحید، اخلاص او است. اخلاص در توحید آن است که صفات را زائد بر ذات ندانیم؛ عین ذات بدانیم، هستی را محدود نکنیم؛ خدا را هستی نامتناهی بدانیم که در حرم ذات اقدس الهی نه نقصی راه داشته و نه عیبی و نه کثرتی، قهراً مسأله تثلیث و مسأله تثنیه آنها که گفتند:«إِنَّ اللّهَ ثَالِثُ ثَلاَثَةٍ» آنها که گفتند:«عُزَیْرٌ ابْنُ اللّهِ». اینها توحید خالص ندارند؛ چون توحید خالص ندارند، اسلام خالص و اسلام ناب ندارند و موحّد خالص هم نخواهند بود و مسلم راستین هم نیستند.
ذات اقدس الهی برای این که ما را به اسلام ناب آشنا کند، خود را معرّفی کرد که حقّ محض است، کتاب خودش را معرّفی کرد که حقّ صِرف است، فرمود؛ این کتاب«لاَ یَأْتِیهِ الْبَاطِلُ مِن بَیْنِ یَدَیْهِ وَلاَ مِنْ خَلْفِهِ» اولیای خود را وجود مبارک حضرت ختمی نبوّت را، وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) و همچنین اهل بیت عصمت و طهارت را معرفی کرده است که اینها انسان های کاملاند. انسانِ کاملِ معصوم این معلّم فرشتهها است. اگر فرشتهها از گزند خطا و آسیبِ خطیئه مصوناند اگر از آفت جهل و اُفت جهالت معصوماند، معلّم اینها که انسانِ کامل است، یقیناً از این خطا و خطیئه و خطرها و آفت ها و اُفت ها مصون است. اگر خدای سبحان درباره تعلیم اسما به فرشتگان فرمود:«أَنْبِئُونِی بِأَسْمَاءِ هؤُلاَءِ» منظور، قضیه شخصی نیست؛ منظور، شخص حضرت آدم نیست؛ منظور، مقام مَنیع آدمیّت است یعنی انسانِ کامل مقام والای انسانیّت این معلّم فرشتهها است و این مقام والا را به صورت انبیا و مرسلین و به صورت ائمه هدای مهدیین به ما معرفی کرده است. اینها میشوند مسلمانان خالص، اسلامِ ناب در اختیار اینها است که نه اهل ظلمپذیریاند، نه اهل ظلم کردن که«لاَ تَظْلِمُونَ وَلاَ تُظْلَمُونَ» نه در برابر ستمِ ستمگران آرام مینشینند، نه در برابر عصیان تبهکاران ساکتاند، نه در برابر جهلِ خرافات و خرافتزدگان آراماند. اینها دوّار به طبّاند اینها طب را در هر جایی که لازم باشد به کار میبرند، مردم را دعوت میکنند به بهداشت، به درمان جهل و جهالت؛ پس خدا خالصِ محض است چون حقّ صِرف است، قرآن خالص محض است چون«لاَ یَأْتِیهِ الْبَاطِلُ مِن بَیْنِ یَدَیْهِ وَلاَ مِنْ خَلْفِهِ» انبیا و انسان های کامل خالصاند؛ چون معلّم ملائکهاند و ملائکه«لاَ یَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ» هستند، آنجا خرافات و جهل نیست، آنجا تعلیمش تعلیمِ ناب است، معلّمان آنها هم معلّمان ناب.
در نشئه طبیعت، خدای سبحان از همه ما دینداریِ خالصانه را خواسته است، فرمود؛ خالصاً دین را بپذیرید و خدا را عبادت کنید. مردان الهی مخصوصاً اولیای الهی بالأخص اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مخلصاند که در همه موارد، چیزی که از هوا و هوس سهمی برده باشد، از ریا و سُمعه طَرْفی بسته باشد؛ از حرم امن اینها دور است، اینها میشوند«مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ» در بین مخلِصین که کم نیستند. خدای سبحان عدهای را برچین میکند، اینها میشوند مجتبی، اینها میشوند مصطفی، اینها میشوند معتام، اینها میشوند مختار که اینها به عنوان مخلَصاند که«استخلصهم الله لنفسه» اهل بیت عصمت و طهارت که دارای مقام مَنیع ولایتاند، اینها جزء مخلَصیناند یعنی خدای سبحان اینها را برای خود به عنوان عبدِ محض انتخاب کرده است. در بیانات نورانی سید الأولیاء و االأصفیاء، امیرالموحّدین، علیبنابیطالب(ع) چنین آمده است که وقتی پیامبر را معرفی میکند، میفرماید:«الْمُعْتَامُ لِشَرْحِ حَقَائِقِهِ». اعتیام یعنی اختیار و انتخاب یعنی ذات اقدس الهی وجود مبارک پیامبر(ص) را اختیار کرده است که حقایق خود را به دست او شرح کند و او شارح حقایق الهی است.
از اینجا روشن میشود که جنبه بشری وجود مبارک پیامبر(ص) سهمی در وحییابی ندارد، فرمود:«إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ» اما«یُوحَی إِلَی» یا«وَاتَّبِعْ مَا یُوحَی إِلَیْکَ» و مانند آن. آن جنبه بشری که دیگران هم آن را دارند«َأْکُلُ الطَّعَامَ وَیَمْشِی فِی الْأَسْوَاقِ» و مانند آن است، آن جنبه ملکوتی او تابع محض است، وقتی یک انسان کاملی به مقام فنا میرسد، حرف برای آن باقی است، نه برای فانی. اگر وجود مبارک رسول گرامی وحی را در حال فنا یافت، اگر به مقام فنا رسید«دَنَا فَتَدَلَّی» شد،«فَکَانَ قَابَ قَوْسَیْنِ أَوْ أَدْنَی» شد، حرف برای او نیست، کلام برای او نیست، وحی برای او نیست؛ زیرا فانی حرفی برای گفتن ندارد، آن که حرفی برای گفتن دارد باقی است، نه فانی؛ فانی فقط تابع است و مستمع است و شنونده آن باقی است که متکلّم و گوینده است و رساننده است و مانند آن.
اینچنین نیست که پیامبر ـ معاذ الله ـ به جایی برسد که حرفهای او بشود حرف خدا، اگر به مقام فنا رسید، دیگر حرفی ندارد، معنا ندارد که کسی به مقام فنا برسد، داعیه و دعوت داشته باشد، حرفی داشته باشد، فکری داشته باشد، شهودی داشته باشد؛ چه علم حصولی، چه علم حضوری، چه گفتن، چه نوشتن، چه رفتار عبدِ محض، وقتی به مقام فنا باریافت فقط مستمعِ محض است در آنجا ذات اقدس الهی فرمود:«فَأَوْحَی إِلَی عَبْدِهِ مَا أَوْحَی» این حدوثاً و بقائاً عبد بود؛«سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی» این برای اِسرا که در سوره اسرا است، آنچه مربوط معراج است که در سوره نجم است، فرمود:«فَأَوْحَی إِلَی عَبْدِهِ مَا أَوْحَی» اگر عبد است و فانی است حرفی برای گفتن ندارد، نه میتوان گفت او مستقل است، نه میتوان گفت حرفی دارد و خدا آن حرف را امضا میکند؛ بنابراین هر چه را وجود مبارک رسول گرامی دارد از ناحیه ایحای الهی است و تعلیم الهی و این میشود مستمعِ محض.
نتیجه آن که انسانِ کامل همتای قرآن کریم است، اول؛ برابر با حدیث شریف ثقلین و دوم؛ قرآن مصون از هر گزند است، پس اولیای الهی، معصومین، اهل بیت، منزّه از هر جهل و از خطا هستند،این نتیجه؛ زیرا ممکن نیست بر اساس«إنی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی» قرآنْ معصوم باشد و اینها معصوم نباشند؟ قرآن«لاَ یَأْتِیهِ الْبَاطِلُ» باشد و اینها«یأتیه الباطل» باشند؟ قرآن حق و صِدق محض باشد، اینها احیاناً اشتباه بکنند؟ ممکن نیست یک انسان خطاکار را با قرآن معصوم همتا قرار بدهند.
نتیجه آن که ولایت همسنگ قرآن است یعنی قرآن اگر بخواهد پیاده بشود وجود عینی قرآن میشود اهل بیت عصمت و طهارت. اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اگر بخواهند به صورت یک کتاب تدوینی در بیایند میشوند قرآنِ حکیم و قرآنِ کریم؛ اینها هستند که معلّم ملائکهاند، اینها هستند که اُسوه و قُدوه ما هستند، اینها هستند که اگر ما با اسلام ناب آشنا بشویم و نزدیک بشویم، نه ظلمی را امضا بکنیم، نه زیر بار ظلم می برویم و جهانی را که به سَمت ظلم حرکت میکند، او را به جهت عدل هدایت بکنیم، اگر این کار را کردیم، امیدواریم همان پیام درست و امیدبخشی که یا جایزه امیدبخشی که اهل بیت(ع) درباره سلمان(رضوان الله علیه) دادند که«سلمان منّا اهلالبیت»؛ چنین امید و نویدی هم نصیب ما بشود که ما را هم جزء اهل بیت(ع) بدانند.
من مجدّداً مقدم شما علما و اندیشمندان مغربزمین را و برادران ایمانی این منطقه را گرامی میدارم و از برگزارکنندگان این همایش وَزین حقشناسی میکنم. امیدوارم ذات اقدس الهی همه ما را به اسلام ناب محمدی(صلّی الله علیه و آله و سلّم) بیش از گذشته آشنا بفرماید و امام راحل را که پرچمدار نشر اسلام ناب بود با اولیای خود محشور بفرماید و همه علما و بزرگواران و شهدای در راه دین را با اولیای خود همحشر قرار بدهد. «غفر الله لنا و لکم والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته»
منبع: خبرگزاری رسا
آیت الله جوادی آملی در پیامی به همایش اسلام ناب محمدی در شهر دالاس ایالت تگزاس آمریکا ؛ اهل بیت وجود عینی قرآن هستند
مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند.
تعریف الجنان فى حقوق الاخوان
3 آذر 1403, 17:48
جواهرالسنیّه
3 آذر 1403, 17:48
منبع الاسرار
3 آذر 1403, 17:48
راهنماى حقایق
3 آذر 1403, 17:48
گردآورى و تصحیح و انتشار کتاب رجال و فهرست شیخ طوسى از سوى کنگره در 2 جلد
3 آذر 1403, 17:48
نظر خود را بنویسید!
در حال حاضر هیچ نظری برای این مقاله وجود ندارد.
برای درج نظر خود درباره
آیت الله جوادی آملی در پیامی به همایش اسلام ناب محمدی در شهر دالاس ایالت تگزاس آمریکا ؛ اهل بیت وجود عینی قرآن هستند
فیلدهای زیر را پر کنید.
نظر شما
عنوان
این فیلد اجباریست.
امتیاز
-
1
2
3
4
5
این فیلد اجباریست.
نظر شما
این فیلد اجباریست.
اطلاعات شما(اختیاری)
نام شما
آدرس شما
پست الکترونیک
جستجو
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
سیاسی
رسا
جدیدترین ها در این موضوع
رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران
در همۀ جوامع بشری، تربیت فرزندان، به ویژه فرزند دختر ارزش و اهمیت زیادی دارد. ارزشهای اسلامی و زوایای زندگی ائمه معصومین علیهمالسلام و بزرگان، جایگاه تربیتی پدر در قبال دختران مورد تأکید قرار گرفته است. از آنجا که دشمنان فرهنگ اسلامی به این امر واقف شدهاند با تلاشهای خود سعی بر بیارزش نمودن جایگاه پدر داشته واز سویی با استحاله اعتقادی و فرهنگی دختران و زنان (به عنوان ارکان اصلی خانواده اسلامی) به اهداف شوم خود که نابودی اسلام است دست یابند.
30 خرداد 1403, 15:48
تبیین و ضرورتشناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری
در این نوشتار تلاش شده با تدقیق به اضلاع مسئله، یعنی خانواده، جایگاه پدری و دختری ضمن تبیین و ابهام زدایی از مسالهی «تعامل موثر پدری-دختری»، ضرورت آن بیش از پیش هویدا گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری
در این نوشتار سعی شده است نقش پدر در خانواده به خصوص در رابطه پدری- دختری مورد تدقیق قرار گرفته و راهبردهای موثر عملی پیشنهاد گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
دختر در آینه تعامل با پدر
یهود از پیامبری حضرت موسی علیهالسلام نشأت گرفت... کسی که چگونه دل کندن مادر از او در قرآن آمده است.. مسیحیت بعد از حضرت عیسی علیهالسلام شکل گرفت که متولد شدن از مادری تنها بدون پدر، در قرآن کریم ذکر شده است.
30 خرداد 1403, 15:47
رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل
با اینکه سعی کرده بودم، طوری که پدر دوست دارد لباس بپوشم، اما انگار جلب رضایتش غیر ممکن بود! من فقط سکوت کرده بودم و پدر پشت سر هم شروع کرد به سرزنش و پرخاش به من! تا اینکه به نزدیکی خانه رسیدیم.
30 خرداد 1403, 15:47
پر بازدیدترین ها
آیت الله مکارم شیرازی؛ کسانیکه به دنبال خانه نشین کردن مراجع تقلید هستند، این آرزو را به گور خواهند برد
21 شهریور 1387, 0:0
امروز در تاریخ
امروز دوشنبه بیست و ششم شهریور ماه سال 1386 هجری شمسی ، مقارن است با پنجم رمضان سال 1428 هجری قمری و برابر است با هفدهم سپتامبر 2007 میلادی.
26 شهریور 1386, 0:0
امروز در تاریخ
امروز شنبه هفدهم شهریور ماه سال 1386 هجری شمسی ، مقارن است با بیست و پنجم شعبان المعظم سال 1428 هجری قمری و برابر است با هشتم سپتامبر 2007 میلادی.
17 شهریور 1386, 0:0
جمعه سرخ، 17 شهریور 1357
در اولین ساعات جمعه ١٧ شهریور سال ١٣٥٧,ارتشبد اویسی از رادیوی تهران و حومه اعلام حکومت نظامی کرد........
17 شهریور 1386, 0:0
هدف گذاری در روابط چین و ایران
اخیرا در یکی از جلسات مربوط به مسائل امور بین الملل در تهران این سؤال مطرح بود که برای ما چین خطرناکتر است یا آمریکا؟
19 شهریور 1386, 0:0
سایت های پژوهشکده باقرالعلوم
کتابخانه هادی
پژوهه تبلیغ
ارتباطات دینی
اطلاع رسانی
فرهیختگان
پژوهه تبلیغ
Powered by
TayaCMS