مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
خانه
درباره ما
تماس با ما
جستجو
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
جستجو
موضوعات
منو
اطلاع رسانی های علمی
معرفی کتاب
تاریخ
تبلیغ
تعلیم و تربیت
حدیث
دین
سیاسی
قرآن
مدیریت
فلسفه
اهل بیت
مهدویت
آداب و احکام اصناف
عمومی
فقه
اخلاق
مجموعه پرسش ها و پاسخ های دانش آموزی
مطالب نقد شده
نقد فیلم و سینما
نقد فیلم
معارف فیلم
تاریخ سینمای ایران
سینمای ایران
سینمای جهان
اندیشه
تلویزیون
مصاحبه ها
علمی
مذهبی
زندگی نامه
سیاسی
اجتماعی
اخلاقی
نشست ها وهمایش ها
معرفی نرم افزار
معرفی نشریات
معرفی مراکز پژوهشی
زندگی نامه
یادداشتها
بانک پژوهشگران وفرهیختگان
زندگی نامه فرهیختگان
معرفی پژوهشگران
اخبار
فرهنگی
حوزه و دانشگاه
اعتقادی
سیاسی
اجتماعی
جامعه
اخبار عمومی
خبرگزاری ها
معرفی سایت ها
پایگاه های علمی
پایگاه های مذهبی
پایگاههای عقائد
پایگاههای فرهنگی
پایگاههای جامع موضوعات
پایگاههای اندیشمندان اسلامی
پایگاه های پاسخ گویی به سوالات
پایگاه های پاسخ گویی به احکام شرعی
پایگاه های تاریخی
پایگاه های آموزشی
اطلاعیه
بانک محتوای تبلیغ
محتوای تبلیغی
سیره اهل بیت علیهم السلام
تربیت در قرآن
شرح جامع نهج البلاغه
مشاوره اسلامی
خانواده
پاسخ به شبهات
اخلاق
حکایات
منبرهای شما
معارف نهج البلاغه
نهج البلاغه
اخلاق وتربیت اسلامی
اخلاق اسلامی
تربیت اسلامی
معارف اسلامی
حلال و حرام
قرآن شناسی
مباحث تفسیری
معرفت در اسلام
ویژگی ایمان ومؤمن
مصادیقی از سبک زندگی اسلامی
علل وعوامل ترس از مرگ
شیطان از منظرقرآن و روایات
دین وجامعه دینی
دنیاو آخرت
تعاون و بررسی مسأله اعانه
توبه و امید به مغفرت
اهتمام به عمر انسان در اسلام
خداشناسی
امامت و ولایت
خطبه فدکیه و فضایل حضرت زهرا (س)
ویژگی های انتظارو عصر ظهور
زیارت و توسل
شرح خطبه قاصعه
فضایل پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)
سیره معصومین (ع)
محبت اهل بیت (ع)
مقامات اهل بیت (ع)
ویژگی ولایت اهل بیت (ع)
راه توشه عاشورائیان
روضه ها
ذکر مصیبت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم
ذکر مصیبت فاطمه الزهراء سلام الله علیها
ذکر مصیبت امیرالمومنین علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن مجتبی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام
ذکر مصیبت امام سجاد علیه السلام
ذکر مصیبت امام باقر علیه السلام
ذکر مصیبت امام صادق علیه السلام
ذکر مصیبت امام موسی علیه السلام
ذکر مصیبت امام رضا علیه السلام
ذکر مصیبت امام جواد علیه السلام
ذکر مصیبت امام هادی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن عسکری علیه السلام
ذکر مصیبت متفرقه
آموزش تبلیغ
آموزش فن خطابه
آموزش کلاسداری
روش بیان احکام
سیره تبلیغی علماء وارسته
سیره تبلیغی معصومین
کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ
مقالات اخلاق و آداب در تبلیغ
مهارت های آموزش معارف اسلامی
روش تحقیق و منبع شناسی
ویژه نامه ها
ویژهنامه دهه آخر صفر
ویژهنامه محرم
ویژه نامه ماه رجب
رمضان؛ماه نیایش ودعا
اطلاعیه
احادیث موضوعی
عبرهای نجات بخش
سعادت در زیادها
شقاوت در زیادها
سخنرانی ها
سخنران ها
سخنرانی موضوعی
بانک مقالات
نوع مقاله
پژوهشی
نشریات
پاسخ به سوالات
احکام
احکام
جنبشهای معنوی نوپدید
سبک زندگی اسلامی
تربیت دینی
تاریخ
اسلام
ایران
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
تاریخ انقلاب
سیاسی
تاریخ اسلام
اسلام
ایران
تاریخ انقلاب
علوم سیاسی
اجتماعی
زن و خانواده
فرهنگی
ارتباطات
جامعه شناسی
روانشناسی
پیشوایان معصوم
حدیث
فقه
اعتقادی
اخلاق
اندیشه ها و مکاتب
رذایل
فضائل
مبانی علم اخلاق
نامه های اخلاقی
پند و اندرز
حکایات
مدیریت
مدیریت و فقه اسلامی
خلاصه کتب مدیریت
مدیریت اسلامی
آینده پژوهی
مدیریت آموزشی
مدیریت زمان
اقتصاد
فرق و مذاهب
فرق شیعی
فرق غیر شیعی
ادیان
ابراهیمی
غیر ابراهیمی
علوم قرآنی
علوم حدیث
فلسفه
محض
مضاف
فلسفه اسلامی
کلام
اسلامی
جدید
فقه و اصول
حقوق
منتخب نشریات
ارتباطات
فصل نامه تربیت تبلیغی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره اول فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره دوم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره سوم و چهارم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره پنج و شش فصل نامه تربیت تبلیغی
فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصلنامه مطالعات معنوی
شماره اول فصل نامه مطالعات معنوی
شماره دوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره سوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره چهارم و پنجم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره ششم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره هشتم و نهم فصلنامه مطالعات معنوی
شماره دهم فصلنامه مطالعات معنوی
فصل نامه سبک زندگی
علوم تربیتی
آئین دوست یابی
خانواده
پرسش و پاسخ
تقویم عبادی
اعمال شب
اعمال شبانهروز
ولادت
شهادت
اعمال ماه ها
اعمال روز
اعمال ماه محرم
اعمال ماه رمضان
اعمال ماه شعبان
اعمال ماه رجب
چند رسانه ای
آلبوم تصاویر
علماء
شخصیتهای برجسته
اماکن
رهبران دینی
انقلاب
جبهه و جنگ
مقاومت
مناسبتها
آرشیو فیلم
سخنرانی
مداحی
مذهبی
آرشیو صوت
مداحی
مذهبی
سخنرانی
علمی
مولودی
مرثیه
اخلاقی
ادعیه
متفرقه
قرآن
معرفی نرم افزار
احادیث
سخنوری
آیات قرآن
صبر
کمک کردن
اخلاق و رفتار
اعمال دینی
فرهنگ علوم انسانی و اسلامی
اقتصاد
اقتصاد خرد
اقتصاد کلان
اقتصاد مالی و بخش عمومی
اقتصاد کشاورزی و منابع طبیعی
اقتصاد توسعه
اقتصاد اسلامی
اقتصاد و ریاضی
تجارت بین الملل
مکاتب اقتصادی
پول و بانکداری
علوم تربیتی
تکنولوژی آموزشی
تحقیقات آموزشی
فلسفه تعلیم و تربیت
علوم کتابداری و اطلاع رسانی
روانشناسی تربیتی
مشاوره و راهنمایی
کودکان استثنایی
مدیریت آموزشی
برنامه ریزی درسی
پیش دبستانی و دبستان
مدیریت
مدیریت صنعتی
مدیریت تحول
فرهنگ سازمانی
مدیریت استراتژیک
نظریه های مدیریت
مدیریت منابع انسانی
مدیریت عمومی
مبانی سازمان و مدیریت
مدیریت بازرگانی
مدیریت دولتی
مدیریت رفتارسازمانی
مدیریت فرهنگی
روانشناسی
روانشناسی عمومی
روانشناسی بالینی
روانشناسی رشد
روانشناسی شخصیت
روانشناسی فیزیولوژیک
روانشناسی یادگیری
روانشناسی صنعتی و سازمانی
روانشناسی اجتماعی
آسیب شناسی روانی
روان سنجی
روان شناسان نامدار
فرا روانشناسی
بهداشت روان
منطق
ارتباطات
جامعه شناسی
ادبیات فارسی
ادبا و نویسندگان
بلاغت
نظم
نثر
تاریخ
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
فلسفه تاریخ
علوم سیاسی
مسائل ایران
اندیشههای سیاسی
روابط بینالملل
ادبیات عرب
ادیان و فرق
ادیان ابراهیمی - یهودیت
ادیان ابراهیمی - مسیحیت
ادیان غیرابراهیمی
فقه و اصول
فلسفه
فلسفه علم
فلسفه اسلامی
فلسفه غرب
فلسفه اخلاق
کلام
کلام اسلامی
کلام جدید
قرآنپژوهی
انسان شناسی
پیامبر شناسی
امام شناسی
هستی شناسی
معاد شناسی
خدا شناسی
قصص و تاریخ
اخلاق
احکام و فقه
علوم قرآنی
تاریخ تفسیر و مفسران
تاریخ قرآن
علوم حدیث
درایه حدیث
پیش زمینه حدیث
اصطلاحات حدیث
رجال
اخلاق
فضائل
رذائل
عرفان
نظری
عملی
فرق و مذاهب
خوارج (غیرشیعی)
تصوف (غیرشیعی)
اصحاب حدیث (غیرشیعی)
اشاعره (غیرشیعی)
ماتریدیه (غیرشیعی)
وهابیت (غیرشیعی)
غلات (غیرشیعی)
سایر فرق اهل سنت
معتزله (غیرشیعی)
مرجئه (غیرشیعی)
مشترک
کیسانیه (شیعی)
اثنا عشریه (شیعی)
زیدیه (شیعی)
اسماعیلیه (شیعی)
واقفیه (شیعی)
غالیان (شیعی)
بهائیت (شیعی)
اهل حق (شیعی)
نصیریه (شیعی)
سایر فرق شیعی
اصول فقه
فقه
عبادات
معاملات
ملحقات
حقوق
آیین دادرسی
جرم شناسی
حقوق بشر
مالکیت فکری
حقوق بینالملل
حقوق عمومی
حقوق جزا و جرمشناسی
حقوق خصوصی
ویترین
یادداشتها
تست
شهرهای ایران
24 آبان 1393, 14:2
شهرهای ایران
در جهان امروز، فرایند جهانی شدن (یا به تعبیر برخی جهانی سازی)، گسترش ارتباطات و گردش آزاد اطلاعات باعث شده است حتی مرزهای شیشهای میان کشورها نیز به مرور از میان برداشته شود. فضای جهان امروز (و آینده) بستر نوینی پر از چالشها و فرصتها را فرا روی ملّتها و فرهنگ آنان به وجود آورده و هویت فرهنگی تمامی ملل را در معرض تغییرات شگرفی قرار داده است؛ فرهنگها عمدتاً به دو گروه مهاجم یا مورد هجوم تقسیم شده است؛ برخی از فرهنگها که از ابزارهای قدرت مادی و سیاسی برخوردارند، به سایر فرهنگها حملهور شدهاند و در این میان برخی دیگر از فرهنگها، برای مصون ماندن از تهاجم دیگران درهای خود را بر روی عناصر بیگانه بسته و حالت تدافعی به خود گرفتهاند. یکی از چالشهای جدی که امروزه به جهت جهانی شدن، پیشروی فرهنگهای مختلف قرار گرفته است، مساله هویت فرهنگی و بحران هویتی است که از عدم کارآمدی و ناتوانی برخی فرهنگها در تعامل و تطبیق با شرایط جدید جهانی، ناشی شده است. بسیاری از ملل جهانی در دورهای از تاریخ خود، گرفتار بحران هویت بودهاند؛ امّا، اکثراً کوشیدهاند تا به سرعت مشکلات هویتی خود را شناسایی و حل نموده و در مسیر توسعه و تکامل قرار گیرند؛ امّا، در طول تاریخ کمتر ملّتی همچون ملّت ایران درگیر بحرانهای هویتی بوده است. یکی از علل اساسی این مساله قرار گرفتن ایران در دروازه شرق و غرب و موقعیت «ژئوپلوتیک» و جغرافیایی ویژه است. همواره ایرانیان کوشیدهاند از هویت فرهنگی خود در برابر فرهنگهای دیگر و چیرگی یا نفوذ آنها مقاومت نمایند. تنها فرهنگی که تا به امروز توانسته است تاثیرات عمیق و ریشهداری بر فرهنگ ایرانی وارد کند،فرهنگ اسلامی بوده است. در واقع ملت ایران در مواجهه با فرهنگ اسلامی در برابر پیام عدالت، برابری، کمالخواهی و علمگرایی فرهنگ اسلام تسلیم و آن را به گوش جان خرید و به پیروی از این دین توحیدی روی آورد؛ و با پذیرش آن، بهتر از صاحبان اولیهاش، آن را به کار بست و به توسعه و گسترش آن پرداخت، با بهرهگیری از اندوختههای فکری و فرهنگی پیشین بشری و توسعه فرهنگ اسلامی، آن را به مراتب عالیتری از کمال ترقی داد؛ فرهنگ هنرگرای باستانی و ملی ایران را با فرهنگ دانشگرای اسلام در هم آمیخت و با تلاش در جهت بومیسازی مفاهیم عالی اسلام، سرمایه فرهنگی خود را ارتقاء بخشید و توانست یکی از باشکوهترین تمدنهای بشری را به ارمغان بیاورد و اندیشمندان بیشماری مانند خوارزمی، خواجهنصیر طوسی، ابنسینا، ملاصدرا و غیره را به جامعه بشری تحویل دهد. چالشهای جدی که امروزه به جهت جهانی شدن فرا روی فرهنگ های مختلف و از جمله فرهنگما، قرار گرفته است، مستلزم تلاش در راستای باز تعریف و تعمیق هویت فرهنگی است؛ هویت فرهنگی باید از درون جامعه بیرون بیاید و وفاق ملی و جمعی بر سر آن وجود داشته باشد. پس میبایست یک عزم ملی و سیاسی برای ارتقای آن وجود داشته باشد و پیدایش این امر در گرو شناخت کامل از هویت مان است. بحران هویت که یکی از مسائل مهم اجتماعی ملتهای امروزی است در واقع از ناخود آگاهی ناشی میشود زیرا، بحران هویت در اثر نداشتن شناخت کافی و واقعی از خود، جامعه، فرهنگ خود و دیگران به وجود میآید. پاسخ به این سؤال که ما کیستیم؟ تعریف هویت ماست. طبق تعریف متداول: «هویت، احساس تعلق به مجموعهای ماده و معنوی است که عناصر آن از قبل شکل گرفتهاند؛ عناصری که دربر گیرنده محورهایی مانند مرز جغرافیایی(سرزمین)، دین و مذهب، باورها، آداب و رسوم، سنن فرهنگی و زبان مشترک و غیره میباشد. افراد ملّتها در برخورد با مساله فرهنگ و هویت فرهنگی به دو دسته تقسیم میشوند: گروهی افراد عادی و روزمره هستند که چشمانداز و برنامهای برای خود ندارند؛ گروهی دیگر افراد «مأموریتگرا» هستند که خود را تسلیم حوادث روزمره نمیکنند و در برابر هویت فرهنگی، خود را مامور و مسئول میدانند و برای سوالات هویتی خود مانند اینکه «ما کیستیم»، «از کجا آمدهایم»، «برای چه آمده ایم»، «چه کنیم و چه نباید بکنیم»،«چرا اینگونهایم»، «چگونه باید باشیم»، و «کجا خواهیم رفت و به کجا باید برویم»، به دنبال پاسخهای منطقی هستند؛ در واقع پاسخ افراد به این قبیل سوالات بسته به میزان خودآگاهی آنها، متفاوت است. روشنفکران و حکومتمداران قبل از انقلاب اسلامی به دلیل نداشتن شناخت کافی از هویت فرهنگی ملت ایران یا عدم اعتقاد به آن و با مشاهده تواناییها و پیشرفتهای فرهنگ های دیگر به ذبح هویت اسلامی در برابر مدرنیسم تازه وارد پرداختند و با این تصور واهی که «تا سنتها و گذشته خود را به کنار ننهیم و دربست تسلیم غرب نشویم، به هیچ رشد و پیشرفتی دست نمییابیم» و برای اینکه بتوانند جای خالی هویت «ملی – اسلامی» ملت ایران را پر کنند، به دوره باستان ایران رجعت نموده و کوشیدند تا هویت باستانی را جایگزین آن بنمایند. و متاسفانه بدین گونه، پیوند ما را با یک دورۀ طولانی از گذشته فرهنگیمان، کاملاً قطع کردند تا آن که درد و زخم این بحران در قالب انقلاب اسلامی سرباز کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حکومت جمهوری اسلامی کوشید تا به احیای هویت «ملی – اسلامی» بپردازد؛ امّا متاسفانه در این مرحله نیز عدهای به خطا رفته و دچار افراط شدند و این بار هویت ملی را به کناری نهادند؛ در نتیجه بحران فرهنگی که در گذشته از احساس بیهویتی شکل گرفته بود، در دورۀ جدید، در شکل چند هویتی سر باز کرد. هر دو شکل مشکل، از عدم درک صحیح ماهیت و اصول فرهنگ یک ملّت ناشی میشود. البته این مشکلات خاص فرهنگ ما نیست و امروزه به ویژه با روند جهانی شدن، بیشتر فرهنگها درگیر تحلیل فرهنگ خود و تطبیق آن با شرایط جدید جهانی میباشند. از اساسیترین مسائل فرهنگی امروز نحوه تعامل یک فرهنگ با فرهنگهای دیگر است. جامعه بزرگ انسانی، دارای فرهنگهای گوناگونی است که گسترش ارتباطات و اطلاعات و مشارکت جمعی ملّتها در آینده مشترک جهانی و سهیمشدن آنها در مشترکات فرهنگی و امور جهانی، آنها را به سمت تعامل و بدهبستانهای روز افزون سوق داده است. تعامل یا تبادل فرهنگی در واقع بدهبستان فرهنگی ملتهاست که در اوضاع معمولی و مناسب صورت میگیرد و در صورتی که اوضاع بحرانی شود، این تبادل دوسویه، یک طرفه میشود و تبادل تبدیل به تهاجم و شبیخون فرهنگی میشود، حالتی که یکی از طرفین درصد جایگزینی ارزشهای مورد نظر خود و حذف فرهنگ مقابل یا نسخ آن در جهت همسویی با خود برمیآید. فرهنگهایی که در معرض این تهاجم قرار میگیرند تنها دو راه پیشرو خواهند داشت: یکی این که مرزهای فرهنگی خود را به سوی این هجمه بگشایند و همچون میزبانی علاقهمند، پذیرای ورود آنها گردند؛ در این حالت فرهنگ بیگانه با تمام توان، اصالتها و ارزشهای فرهنگی میزبان را از زبان، ادب، هنر، دین، دانش، آداب و رسوم و غیره، در هم خواهد ریخت و در نتیجه پیوند بین جامعه با فرهنگ خود از هم خواهد گسست و زمینههای بیهویتی ایجاد خواهد شد. راه دوم که راهی آگاهانه و اصولی است آن است که عناصر با ارزش فرهنگ مقابل اخذ شود و متناسب با شیوهها و نیازهای فرهنگی خود، سازگار و هماهنگ بشود. این امر در صورتی میسر خواهد شد که با فرهنگ و تاریخ خود ارتباطی عالمانه و آگاهانه داشته باشیم. این ارتباط باعث میشود که از خودباختگی، فریفتگی فرهنگهای دیگر و تقلید صرف اجتناب نماییم. بنا به انچه گفته شد، در تاریح 25 فروردین ماه 86، سایتی بهنام «سایت شهرهای ایران» در جهت حمایت از اصول و بنیانهای فرهنگی، فراهم آوردن زمینههای افزایش و ارتقاء آگاهی از ساختارهای فرهنگی و تقویت «هویت فرهنگی»، شروع به کار کرد؛ تا به حال قسمتهایی از بخش مدیریت این سایت طراحی و برنامهنویسی شده، که عبارت است از: - تنظیمات اصلی - فهرست کاربران - بخشهایی از گالری - پرسخ و پاسخ - سایتهای دیگر در این سایت بر اساس پیش بینیها و برنامهریزهائی انجام شده به گزینههائی پرداخت خواهد شد که به چند نمونه آن اشاره میرود: 1-امور اجتماعی مانند موقوفات، مراکز آموزشی، مراکز توریستی، مراکز بهداشتی، مراکز قضائی، مراکز ورزشی، مدیریتی، خدماتی، و... 2-امور فرهنگی مانند مراکز فرهنگی، میراث فرهنگی، محصولات و ... 3-امور مذهبی مانند مراسمات، مشاهیر و ... 4-امور اقتصادی مانند مراکز اقتصادی، تولیدات و ... 5-تاریخ مانند اسامی، حاکمان، حوادث و ... 6-جغرافیا مانند جغرافیای اقتصادی، جغرافیای طبیعی و ... 7-مردم شناسی مانند مشاهیر، نهاد خانواده، دین، زبان شناسی، اقوام و ... در حال حاضر چارت محتوایی سایت نهایی شده و از نظر مراحل برنامهنویسی، در مرحله امکان سنجی میباشد.
شهرهای ایران
نظر خود را بنویسید!
در حال حاضر هیچ نظری برای این مقاله وجود ندارد.
برای درج نظر خود درباره
شهرهای ایران
فیلدهای زیر را پر کنید.
نظر شما
عنوان
این فیلد اجباریست.
امتیاز
-
1
2
3
4
5
این فیلد اجباریست.
نظر شما
این فیلد اجباریست.
اطلاعات شما(اختیاری)
نام شما
آدرس شما
پست الکترونیک
جستجو
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
احادیث
جدیدترین ها در این موضوع
رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران
در همۀ جوامع بشری، تربیت فرزندان، به ویژه فرزند دختر ارزش و اهمیت زیادی دارد. ارزشهای اسلامی و زوایای زندگی ائمه معصومین علیهمالسلام و بزرگان، جایگاه تربیتی پدر در قبال دختران مورد تأکید قرار گرفته است. از آنجا که دشمنان فرهنگ اسلامی به این امر واقف شدهاند با تلاشهای خود سعی بر بیارزش نمودن جایگاه پدر داشته واز سویی با استحاله اعتقادی و فرهنگی دختران و زنان (به عنوان ارکان اصلی خانواده اسلامی) به اهداف شوم خود که نابودی اسلام است دست یابند.
30 خرداد 1403, 15:48
تبیین و ضرورتشناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری
در این نوشتار تلاش شده با تدقیق به اضلاع مسئله، یعنی خانواده، جایگاه پدری و دختری ضمن تبیین و ابهام زدایی از مسالهی «تعامل موثر پدری-دختری»، ضرورت آن بیش از پیش هویدا گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری
در این نوشتار سعی شده است نقش پدر در خانواده به خصوص در رابطه پدری- دختری مورد تدقیق قرار گرفته و راهبردهای موثر عملی پیشنهاد گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
دختر در آینه تعامل با پدر
یهود از پیامبری حضرت موسی علیهالسلام نشأت گرفت... کسی که چگونه دل کندن مادر از او در قرآن آمده است.. مسیحیت بعد از حضرت عیسی علیهالسلام شکل گرفت که متولد شدن از مادری تنها بدون پدر، در قرآن کریم ذکر شده است.
30 خرداد 1403, 15:47
رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل
با اینکه سعی کرده بودم، طوری که پدر دوست دارد لباس بپوشم، اما انگار جلب رضایتش غیر ممکن بود! من فقط سکوت کرده بودم و پدر پشت سر هم شروع کرد به سرزنش و پرخاش به من! تا اینکه به نزدیکی خانه رسیدیم.
30 خرداد 1403, 15:47
پر بازدیدترین ها
اگر والدین به فرزندان ستم کنند فرزندان چطور برخورد کنند، بطوری که هم موجب ناراحتی آنها نشود و هم بتوانند آنها را امر به معروف و نهی از منکر کنند، و اگر نصیحت تأثیر نداشت چطور باید با آنها برخورد کرد؟
24 آبان 1393, 14:10
نسبت های چهارگانه (نسب اربع)
24 آبان 1393, 14:8
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن
قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
11 دی 1396, 13:58
سخنرانی استاد فرحزاد با عنوان محبت حضرت زهرا علیه السلام
29 دی 1393, 17:31
تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران
این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نمودهاند.
4 تیر 1390, 0:0
سایت های پژوهشکده باقرالعلوم
کتابخانه هادی
پژوهه تبلیغ
ارتباطات دینی
اطلاع رسانی
فرهیختگان
پژوهه تبلیغ
Powered by
TayaCMS