دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مردان فولادین حضرت مهدی(عج)

امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «آن هنگام که پرچم مهدی (عج) به اهتزاز درآید، مؤمنی نخواهد ماند، مگر آنکه قلبش از پاره های فولاد محکم تر شود و نیروی 40 مرد به وی عطا گردد» (نعمانی، الغیبه، ص 167)
مردان فولادین حضرت مهدی(عج)
مردان فولادین حضرت مهدی(عج)

قال الصادق (علیه السلام):

«فَإذا هَزَّها لَم یَبقَ مُؤمِنٌ إلَّا صارَ قَلبُهُ أشَدَّ مِن زُبر الحَدید وَاُعطیَ قُوَّةَ أربَعین رَجُلاً»

(نعمانی،‌ الغیبه،‌ ص 167)

امام صادق (علیه السلام) فرمودند:

«آن هنگام که پرچم مهدی (عج) به اهتزاز درآید، مؤمنی نخواهد ماند، مگر آنکه قلبش از پاره‌های فولاد محکم‌تر شود و نیروی 40 مرد به وی عطا گردد»

توضیح:

«ویژگی‌ مهدی باوران»

یاران امام زمان (عج)، علاوه بر آنکه در اوج توانمندی‌های روحی و معنوی می‌باشند، بدن‌هایی نیرومند و قوی و آماده دارند. این نیرو و قوت، به برکت ظهور امام زمان (روحی فداه)، به اوج خواهد رسید، تا جایی که هر یک از یاران حضرتش، توان و نیروی 40 مرد را می‌یابد.

بی‌شک، ورزش و فعالیت‌های منظم و هدفمند بدنی، از ضروریات لازم برای رسیدن به بدنی سالم و نیرومند است. در میان تمام فعالیت‌های ورزشی، ورزش‌های شنا، کوهنوردی، راه‌پیمایی، سوارکاری، تیراندازی، کشتی و ورزش‌های رزمی مورد تأکید پیشوایان ما قرار گرفته است. همچنین نرمش صبحگاهی، ماساژ عضلات، ماساژ پوست سر، روغن مالیدن به بدن و پوست سر و صورت، استحمام و... از دیگر فعالیت‌های بدنی است که فراوان مورد تاکید ائمه اطهار (علیهم‌السلام) قرار گرفته است.

آری، ورزش و تربیت بدنی، برای تقویت اراده و تربیت روحی لازم است. از این رو ورزش برای همگان، به ویژه برای جوانان، لازم و ضروری است؛ چنانچه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: «جوان موفق، کسی است که خوب درس بخواند، خوب ورزش کند و خوب تهذیب نماید».

مژده آمد از قدوم آن که دل جویای اوست

جان به استقبالش آمد، آن که جان ماوای اوست

قوّت چهل مرد دارد، دست چون بیرون کند

عظم اشجار را از جا کند، گر رای اوست

«فیض کاشانی»

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

Powered by TayaCMS