دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

امیرکبیرها زنده هستند

No image
امیرکبیرها زنده هستند امیرکبیرها زنده هستند/ قطع دست کسانی که از پول مفت بهره مندند سخت است
رئیس جمهور اقدامات امیرکبیر برای سروسامان دادن به اوضاع کشور را بسیار سخت و سنگین ارزیابی کرد و گفت: با آنکه بعد از پیروزی انقلاب دست اجانب از کشور قطع و عزت به ملت ایران برگردانده شده اما اگر در همین دوران بخواهید اصلاحات اساسی انجام دهید، خیلی سخت است .
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی‌نژاد یکشنبه شب در مراسم نکوداشت دویستمین سال روز تولد امیرکبیر که در تالار موزه ملی برگزار شد، امیرکبیر را مرد بزرگ و قهرمان ملی نامید و اظهار داشت: ماجرای امیر کبیرها از یک طرف، خودباوری و غرور ملی را در دل‌ها زنده می‌کند و از سوی دیگر غم سنگینی را در دل می‌نشاند. خوشحالی و غرور از این جهت که از دل ملت بالنده ایران همواره مردان و زنان بزرگی سر بر می‌آورند که کاروان حرکت ملت ایران را به سمت قله کمال، هدایت می‌کنند.
رئیس‌جمهورگفت: امیر کبیر تجلی روح ایرانی در کالبد زمان خودش است و ویژگی‌های او امروز در خون ملت ایران جاری است و آحاد مردم بخصوص جوانان، امیرکبیرهایی با 200 سال رشد و بالندگی افزون‌تر هستند.
وی افزود: در سخت‌ترین لحظات تاریخ و در دوره‌هایی که می‌رفت و می‌رود تا یأس و ناامیدی مطلق بر جامعه بشری حاکم شود و همه راه‌ها مسدود است، ناگهان انفجاری اتفاق می‌افتد و شخصیت‌هایی به پا می‌خیزند که موانع پیش پای ملت را برمی‌دارند و نور و عشق و حیات را به زندگی مردم باز می‌گردانند.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران رسالت بزرگی برای جامعه بشری بر عهده دارد، گفت: با آنکه حوادث سنگینی در طول تاریخ بر ملت ایران وارد شده است اما همچنان ایستاده و به حیات خود ادامه می‌دهد تا رسالت بزرگ خود را به سرانجام رساند.
احمدی‌نژاد دوران قبل از ظهور امیر کبیر را یکی از سخت‌ترین و سیاه‌ترین دوران کشور دانست و تصریح کرد: دوران قبل از امبیر کبیر از لحاظ شرایط سیاسی و اجتماعی بدترین دوران سیاسی ملت ایران بود. بیگانگان که هیچ ارزشی را نمی‌شناسند و به هیچ قول و قراری پایبند نیستند، بر همه شئون کشور حاکم بودند و با آنکه بیگانه‌پرستی همواره بین مردم ایران مذموم بود در این زمان، آنقدر اشاعه داشت که افرادی پرچم بیگانگان را بر سر در خانه خود آویزان می‌کردند. در این دوران رسماً سه قدرت بزرگ بر ایران حکمرانی می‌کردند و ایران کانون تسویه حساب و قدرت‌نمایی این قدرت‌های فاسد بود.
وی اضافه کرد: اجانب و قدرت‌های فاسد از ضعف و پستی برخی حاکمان خودباخته استفاده کرده و تا اعماق جان مردم نفوذ کرده بودند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه همه تاریخ و بشریت مدیون ایران هستند، گفت: در دوران امیر کبیر بر اثر دو جنگ سنگین و تحمیل دو قطعنامه ذلت‌بار به ملت ایران که انسان با یاد آن به گریه می‌افتد، روحیه و خودباوری ملی در ایران به شدت سست و تضعیف شده بود.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: کشوری که روزی پایگاه نجوم، ریاضیات، فلسفه، شعر و ادب بود به کشوری عقب‌افتاده، فقیر و فرسوده تبدیل شده بود.
وی افزود: ساختار حکومتی نیز در این دوران، ساختار کاملاً فاسدی بود که در آن مقامات صرفاً به فکر ارتباط با بیگانه برای پیدا کردن جایگاه برتر به منظور دست‌اندازی به حقوق و منافع ملی بودند.
احمدی‌نژاد امیر کبیر را تجلی روح ایران در کالبد زمان خود دانست و گفت: ملت ایران هیچگاه غلبه بیگانه و حاکمیت انسان‌های خودخواه و فاسد را نپذیرفته است و امیر کبیر برای سر و سامان دادن به وضعیت اسفبار کشور در همه زمینه‌ها، همزمان در چند جبهه وارد عمل شد و از همه بدتر جبهه انسان‌های فاسد، کوته‌ فکر بود که حاضر بودند، امیرکبیرها را بدهند برای اینکه چند سال بیشتر به عیاشی و نوکری و بیگانه‌پرستی خود ادامه دهند.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدامات امیرکبیر برای سروسامان دادن به اوضاع کشور را بسیار سخت و سنگین ارزیابی کرد و گفت: با آنکه پس پیروزی انقلاب اسلامی دست اجانب از کشور قطع و عزت به ملت ایران برگردانده شده است اما اگر در همین دوران بخواهید اصلاحات اساسی انجام دهید، خیلی سخت است چرا که قطع کردن دست کسانی که مذاقشان به پول ملت و بهره‌مندی بی‌زحمت از بیت‌المال عادت کرده‌ است، کار دشواری است. اکنون که اوضاع به اصطلاح در غلتک افتاده است انجام اصلاحات این چنین دشوار است، چه برسد به زمانی که امیرکبیر در اوج تنهایی و در کسرت افراد بیگانه‌پرست و وابسته می‌خواست، اصلاحات انجام دهد.
رئیس‌جمهور، امیرکبیر را در انجام اصلاحات موفق دانست و گفت: با همه دشواری‌ها امیرکبیر در عرض سه سال کاری کرد که امروز او را به عنوان هوش و زکاوت و مدیریت ایرانی می‌شناسیم.
احمدی نژاد تاکید کرد: قطعاً امیرکبیر این قدرت را داشت که برای خود عِدّه و عُدّه جمع‌آوری کند ولی چنین کاری را نکرد چرا که احساس کرد، اگر درگیر شود، اساس ایران فرو خواهد ریخت و از این رو مظلومانه جان خود را فدا کرد.
وی با تأکید بر اینکه ویژگی‌های امیرکبیر در خون ملت ایران جاری است، تصریح کرد: تک تک جوانان کشور امیرکبیرهایی با دویست سال رشد و بالندگی بیشتر هستند، چرا که سیر حرکت مردم ایران همواره رو به تعالی بوده است.
رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: دنیا بداند اگر روزی با خدعه و نیرنگ توانستند، امیرکبیر را از ملت ایران بگیرند، امروز ملت ایران یاد و نام امیر کبیر را زنده می‌دارد و به فضل الهی در آینده نزدیک، همه آرزوهای خود را محقق کرده و بر بام افتخارات جهان خواهد ایستاد.
احمدی‌نژاد تاکید کرد: امیرکبیر و امیرکبیرها زنده هستند، چرا که ایران و ایرانی زنده است.
وی اضافه کرد: روزی که پرده‌ها کنار رود، معلوم خواهد شد که علما و امیرکبیرها کجا ایستاده‌اند و خائنین ملت ایران کجا هستند.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان دکترشعبانی که درسخنانی خود را استاد بازنشسته نامید، تصریح کرد: استاد و هنرمند که بازنشسته نمی‌شوند، مگر می‌شود، کسی دلش مالامال از عشق به ایران و ارزش‌های متعالی باشد و لحظه‌ای از تلاش‌ و مجاهدت بازایستد. اساتید و هنرمندان باید اندیشه‌های بلند خود را به جوانان منتقل کنند.
بنا بر این گزارش، در ابتدای این دیدار در این مراسم دکتر پرویز داوودی معاون اول رئیس‌جمهور، دکتر واعظ‌ زاده معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور دکتر سعیدلو معاون اجرایی رئیس‌جمهور و رحیم مشایی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حضور داشتند.
پیش از سخنان رئیس‌جمهور شماری از اساتید دانشگاه و هنرمندانی که در زمینه امیرکبیر و تبیین شخصیت وی آثار و تألیفاتی داشتند، جوایز خود را از دست دکتر احمدی‌نژاد دریافت کردند.
منیع:مهرنیوز

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
Powered by TayaCMS