دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله تحریری سیره زندگانی آیت الله ملکی تبریزی الگوست

No image
آیت الله تحریری سیره زندگانی آیت الله ملکی تبریزی الگوست آیت الله محمدباقر تحریری سیره و منش زندگانی آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی را الگوی بشر دانست.
آیت الله محمدباقر تحریری در حاشیه کنگره بزرگداشت آیت الله ملکی تبریزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بحث درباره شخصیت این عالم ربانی بسیار سخت و زمان بر است، ولی آنچه را که باید در تبیین شخصیت این عارف بالله گفت، اینست که سیره زندگانی آیت الله ملکی تبریزی اسوه و الگوی بشر و نسل امروز ایران است.
وی افزود: بایستی با مطالعه مراحل مختلف زندگانی این عالم ربانی، به تحلیل ابعاد شخصیتی این عالم ربانی پرداخت.
آیت الله تحریری خاطر نشان کرد: باید دید علمای بزرگ اسلام در مواجهه با مشکلات چه رفتاری داشته اند و چگونه با ذات اقدس الهی ارتباط برقرار می کردند.
وی افزود: علمای عارف و زاهد اسلام با درک اینکه تمامی موجودات عالم در اختیار انسان هستند تا بشر عابد درگاه احدیت باشد، روی به عارفان حقیقی آورده و تقوای الهی پیشه کرده اند.
آیت الله تحریری تصریح کرد: مرحوم آیت الله ملکی تبریزی نیز جزو این عالمان مجاهد و عارف بالله بود که مخلصانه حقیقت زندگی دنیوی را درک کرد و به لقاءالله رسید.
وی با بیان اینکه برگزاری چنین کنگره هایی در جهت شناساندن علمای عارف و زاهد بسیار موثر و مفید است، گفت: خوشبختانه جهان تشیع همواره از وجود چنین عرفایی بهره برده است، اما متاسفانه کمتر کسی با ابعاد شخصیتی ایشان آشناست.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

در پروژۀ گفتمان های الحادی ....
No image

آماده سازی کتاب فرهنگ تاریخ ادوار مسیحیت

فاز اول پروژۀ مسیحیت شناسی، در قالب معرفی تفصیلی تاریخ ادوار مسیحیت مشتمل بر 50 مدخل که به بررسی تاریخی مسیحیت از قبل از میلاد مسیح تا قرن اخیر پرداخته است،
درگذشت علامه فضل الله

درگذشت علامه فضل الله

علامه "سید‌محمد حسین فضل‌الله " مرجع عالی شیعیان در لبنان که بر اثر خونریزی شدید معده، امروز دار فانی را وداع گفت، در سال 1935م (1354ق) در نجف اشرف در خانواده روحانی دیده به جهان گشود.
تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

عنصر محوری این گردهمایی وزین ارزیابی رهاورد وحی و نبوت از یک سو، بررسی یافته‌های بشری از سوی دیگر و مقدور و کیفیت تأثیر داده‌های آسمانی در داشته‌های زمینی از سوی سوم است تا در تلو این تحقیق مُضلّع نوآوری و شکوفایی تمدن انسانی که عصاره تلفیق عقل و نقل است، روشن شود.
Powered by TayaCMS