دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

اعلام ریزبرنامه‌های دومین کنگره بین‌المللی «اخلاق پزشکی ایران»

No image
اعلام ریزبرنامه‌های دومین کنگره بین‌المللی «اخلاق پزشکی ایران» گروه اندیشه: ریزبرنامه‌های دومین کنگره بین‌المللی «اخلاق پزشکی ایران» که 28 تا 30 فروردین‌ماه سال‌جاری در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا‌و‌سیما برگزار می‌شود، اعلام شد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، در نخستین روز این کنگره بیست‌و‌هشتم فروردین‌ماه از ساعت 8 الی 9 کارت حضور در جلسه توزیع می‌شود و بعد از آن از ساعت 9:30 الی 10 صبح مراسم افتتاحیه برگزار می‌شود. سپس از ساعت 13:30 الی 15:30 در سالن خواجه نصیر، مباحث اخلاق پزشکی از دیدگاه اسلام و ادیان بررسی می‌شود. ارائه مقاله «مسئولیت‌های فقهی و اخلاقی پزشک» توسط آیت‌الله «ابراهیم امینی» از مهم‌ترین مقالات ارائه شده در این سالن خواهد بود.
همچنین توسط دکتر «حمیدرضا آیت‌اللهی»، ارائه مقاله «تبیین برخی از مبانی اخلاق پزشکی اسلامی» از ساعت 13:50 الی 14:10 در همین سالن برگزار می‌شود. «سید‌حسین فتاحی‌معصوم» نیز درباره «جایگاه پزشکی و پزشکان مسلمان در جهانی‌شدن اخلاق پزشکی» از ساعت 14:55 الی 15:10 به ارائه سخن می‌پردازد.
آیت‌الله عمید زنجانی از دیگر سخنرانان این مراسم است که از ساعت 16 الی 16:20 درباره «اخلاق پزشکی از دیدگاه اسلام (بررسی طرح جامع اخلاق پزشکی)» به ارائه سخن می‌پردازد. همچنین از ساعت 16:20 الی 16:40 توسط «توماس آیک» از کشور آلمان مقاله «بررسی تاریخی بر تدریس پزشکی اسلامی» ارائه خواهد شد.
از دیگر مقالاتی که در اولین روز این کنگره ارائه خواهد شد، در ساعت 18 الی 18:15 توسط «محمدرضا مصطفی‌پور» «مبانی فقهی اخلاق پزشکی» بررسی خواهد شد. همچنین بعد از این سخنرانی، اخلاق پزشکی در اسلام و ادیان توسط «محمود متوسل‌آرانی» بررسی خواهد شد.
در روز دوم این کنگره از ساعت 9 الی 9:20 صبح، «محمد‌علی شمالی» درباره «زیست ـ اخلاق اسلامی: طرحی کلی» به ارائه سخن می‌پردازد. همچنین از ساعت 10:40 الی 11، «محسن جوادی» درباره «معنا و نقش استقلال فردی در اخلاق پزشکی اسلام» سخنرانی می‌کند.
از دیگر مقالات مهمی که در این روز ارائه می‌شود، می‌توان مقاله «اخلاق پزشکی از نگاه فقه شیعه» را نام برد که توسط حجت‌الاسلام «نیکزاد عیسی‌زاده» ارائه خواهد شد و از ساعت 15 الی 15:15 نیز توسط «محمد بختومه» از عربستان مقاله «حقوق‌شناسی اسلامی و طب رایج (ارتباط میان فقه و طب)» ارائه خواهد شد.
در آخرین روز این کنگره نیز از ساعت 11 الی 11:15 «روبینا نقوی» از پاکستان درباره «پیوند عضو از نگاه علم اخلاق» صحبت می‌کند. همچنین دکتر «امیرعباس علی‌زمانی» نیز از ساعت 16:15 الی 16:30 درباره «معنای زندگی معنادار» به ارائه سخن می‌پردازد.
آیت‌الله عمید زنجانی از دیگر سخنرانان این مراسم است که از ساعت 16 الی 16:20 درباره «اخلاق پزشکی از دیدگاه اسلام (بررسی طرح جامع اخلاق پزشکی)» به ارائه سخن می‌پردازد
این کنگره در چهار محور مطالعات تطبیقی، مباحث کاربردی اخلاق پزشکی، کاربردی کردن اخلاق پزشکی و آموزش اخلاق پزشکی برگزار می‌شود.
کمیته علمی این کنگره متشکل از سه شاخه فقه و حقوق، فلسفه و پزشکی است که حجت‌الاسلام دکتر «سیدحسن اسلامی‌رضوی»، دکتر «غلام‌حسین الهام»، آیت‌الله «ابراهیم امینی»، آیت‌الله «سیدمحمد خامنه‌ای»، آیت‌الله «محمدمحمدی ری‌شهری»، آیت‌الله دکتر «عمید زنجانی»، حجت‌الاسلام «محمدناصر سقای‌بی‌ریا»، حجت‌الاسلام دکتر «حمید شهریاری»، حجت‌الاسلام «نیکزاد عیسی‌زاده»، حجت‌الاسلام «محسن قرائتی» اعضای شاخه فقه و حقوق این کنگره را تشکیل می‌دهند.
همچنین حجت‌الاسلام حاج شیخ «صادق لاریجانی»، آیت‌الله دکتر «سیدمصطفی محقق‌داماد»، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان»، حجت‌الاسلام «محمدی‌‌عراقی»، حجت‌الاسلام دکتر «علی‌مظهر قراملکی»، آیت‌الله« سیدمحمد موسوی‌بجنوردی»، حجت‌الاسلام حاج «سید ابوالحسن نواب»، دکتر «علی‌رضا میلانی‌فر» و آیت‌الله «محمد یزدی» از دیگر اعضای شاخه فقه و حقوق این کنگره را تشکیل می‌دهند.
همچنین اعضای شاخه فلسفه دکتر «حمیدرضا آیت‌اللهی»، دکتر «غلام‌رضا اعوانی»، دکتر «شهین اعوانی»، دکتر «محسن جوادی»، دکتر «سروش دباغ»، دکتر «امیرعباس علی‌زمانی» و دکتر «احد فرامرز قراملکی» هستند.
دومین کنگره بین‌المللی «اخلاق پزشکی»، 28 تا 30 فروردین‌ماه سال‌جاری به همت مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با همکاری دیگر نهادها در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا‌و‌سیما برگزار می‌شود.
منبع: خبرزاری قرآنی

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
Powered by TayaCMS