دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

دکتر ولایتی؛ رسانه‌ها باید زمینه‌ها را برای پذیرش حکومت مهدوی فراهم کنند

No image
دکتر ولایتی؛ رسانه‌ها باید زمینه‌ها را برای پذیرش حکومت مهدوی فراهم کنند
علی‌اکبر ولایتی با بیان اینکه علت تاخیر در ظهور حضرت مهدی (عج) عدم استعداد بشریت در پذیرش حکومت مهدوی است، گفت: رسانه‌ها باید زمینه را برای پذیرش حکومت مهدوی فراهم کند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، علی اکبر ولایتی در همایش «خورشید در آینه‌ها» تاکید کرد: انتظار فرج و اعتقاد به منجی تنها مختص به شیعه نیست و سایر ادیان نظیر مسیحیت، یهیود و حتی بودائیان نیز به آن اعتقاد دارند.
وی با اسناد به منابع عقلی و نقلی شیه و سنی اظهار داشت: بین فرقه‌های مسلمان این مسئله پذیرفته شده است که روزی فرزندی را نسل مطهر حضرت زهرا (س) ظهور خواهد کرد که دنیا را پر از عدل و داد می‌کند.                                     
ولایتی افزود: در طول تاریخ، اشخاصی به دروغ مدعی شده‌اند که مهدی (عج) موعود هستند که این مسئله اگر چه کذب است اما نشان دهنده صحت و پذیرش اصل انتظار است.
وی در ادامه به تشریح مفهوم انتظار پرداخت و خاطرنشان کرد: مهدویت و انتظار فرج در درون خود مفهوم نارضایتی از وضع موجود را دارد. یعنی مردم تمام ادیانی که به منجی اعتقاد دارند از ناعدالتی‌های فعلی جهان ناراضی هستند .
ولایتی افزود: مردم جهان صرف‌نظر از اینکه در چه نقطه جغرافیایی زندگی می‌کنند از وضع فعلی که با نقطه ایده‌آل بشریت فاصله دارد ناراضی هستند و به همین دلیل در انتظار ظهور منجی هستند .
وی با بیان اینکه برخی سیاستمداران غربی از اعتقاد به منجی در جهت منافع خود سوء استفاده می‌کنند خاطرنشان کرد: نومحافظه‌کاران دولت آمریکا با تکیه بر اعتقادات افراطی، نوعی از حکومت صهیونیست را دنبال می‌کنند که آثار سوئی را برای بشریت دارد .
وی افزود: بوش و برخی از مقامات آمریکائی مدعی هستند که فرمان حمله به عراق و زنده کردن جنگ‌های صلیبی به آنها وحی شده است. چطور ممکن است از جانب خدا به بوش وحی شود که بر سر مردم عراق بمب خوشه‌ای بریزد؟
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها در افکار عمومی گفت: با توجه به اینکه علت تاخیر در ظهور، عدم استعداد بشریت در پذیرش حکومت مهدوی است، رسانه‌ها باید زمینه را برای پذیرش حکومت مهدوی فراهم کنند .
ولایتی در خاتمه با بیان اینکه افراط و تفریط آفت فرهنگ انتظار است، گفت: پرهیز از خرافات و اغراق‌گویی در زمینه انتظار و حکومت مهدوی از رسالت‌های رسانه است.
همایش «خورشید در آینه‌ها» به مناسبت نیمه شعبان و با همکاری فرهنگسرای رسانه و مسجد مقدس جمکران در این مسجد برگزار شد.
 
منبع: http://www.farsnews.ir
 
Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران

رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران

در همۀ جوامع بشری، تربیت فرزندان، به ویژه فرزند دختر ارزش و اهمیت زیادی دارد. ارزش‌های اسلامی و زوایای زندگی ائمه معصومین علیهم‌السلام و بزرگان، جایگاه تربیتی پدر در قبال دختران مورد تأکید قرار گرفته است. از آنجا که دشمنان فرهنگ اسلامی به این امر واقف شده‌اند با تلاش‌های خود سعی بر بی‌ارزش نمودن جایگاه پدر داشته واز سویی با استحاله اعتقادی و فرهنگی دختران و زنان (به عنوان ارکان اصلی خانواده اسلامی) به اهداف شوم خود که نابودی اسلام است دست یابند.
تبیین و ضرورت‌شناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری

تبیین و ضرورت‌شناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری

در این نوشتار تلاش شده با تدقیق به اضلاع مسئله، یعنی خانواده، جایگاه پدری و دختری ضمن تبیین و ابهام زدایی از مساله‌ی «تعامل موثر پدری-دختری»، ضرورت آن بیش از پیش هویدا گردد.
فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری

فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری

در این نوشتار سعی شده است نقش پدر در خانواده به خصوص در رابطه پدری- دختری مورد تدقیق قرار گرفته و راهبردهای موثر عملی پیشنهاد گردد.
دختر در آینه تعامل با پدر

دختر در آینه تعامل با پدر

یهود از پیامبری حضرت موسی علیه‌السلام نشأت گرفت... کسی که چگونه دل کندن مادر از او در قرآن آمده است.. مسیحیت بعد از حضرت عیسی علیه‌السلام شکل گرفت که متولد شدن از مادری تنها بدون پدر، در قرآن کریم ذکر شده است.
رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل

رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل

با اینکه سعی کرده بودم، طوری که پدر دوست دارد لباس بپوشم، اما انگار جلب رضایتش غیر ممکن بود! من فقط سکوت کرده بودم و پدر پشت سر هم شروع کرد به سرزنش و پرخاش به من! تا اینکه به نزدیکی خانه رسیدیم.

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
No image

ذكر مصیبت امام حسین علیه السلام : امام حسین(ع) تنها در صحرای کربلا

ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام با موضوع امام حسین(ع) تنها در صحرای کربلا
Powered by TayaCMS