مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
خانه
درباره ما
تماس با ما
جستجو
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
جستجو
موضوعات
منو
اطلاع رسانی های علمی
معرفی کتاب
تاریخ
تبلیغ
تعلیم و تربیت
حدیث
دین
سیاسی
قرآن
مدیریت
فلسفه
اهل بیت
مهدویت
آداب و احکام اصناف
عمومی
فقه
اخلاق
مجموعه پرسش ها و پاسخ های دانش آموزی
مطالب نقد شده
نقد فیلم و سینما
نقد فیلم
معارف فیلم
تاریخ سینمای ایران
سینمای ایران
سینمای جهان
اندیشه
تلویزیون
مصاحبه ها
علمی
مذهبی
زندگی نامه
سیاسی
اجتماعی
اخلاقی
نشست ها وهمایش ها
معرفی نرم افزار
معرفی نشریات
معرفی مراکز پژوهشی
زندگی نامه
یادداشتها
بانک پژوهشگران وفرهیختگان
زندگی نامه فرهیختگان
معرفی پژوهشگران
اخبار
فرهنگی
حوزه و دانشگاه
اعتقادی
سیاسی
اجتماعی
جامعه
اخبار عمومی
خبرگزاری ها
معرفی سایت ها
پایگاه های علمی
پایگاه های مذهبی
پایگاههای عقائد
پایگاههای فرهنگی
پایگاههای جامع موضوعات
پایگاههای اندیشمندان اسلامی
پایگاه های پاسخ گویی به سوالات
پایگاه های پاسخ گویی به احکام شرعی
پایگاه های تاریخی
پایگاه های آموزشی
اطلاعیه
بانک محتوای تبلیغ
محتوای تبلیغی
سیره اهل بیت علیهم السلام
تربیت در قرآن
شرح جامع نهج البلاغه
مشاوره اسلامی
خانواده
پاسخ به شبهات
اخلاق
حکایات
منبرهای شما
معارف نهج البلاغه
نهج البلاغه
اخلاق وتربیت اسلامی
اخلاق اسلامی
تربیت اسلامی
معارف اسلامی
حلال و حرام
قرآن شناسی
مباحث تفسیری
معرفت در اسلام
ویژگی ایمان ومؤمن
مصادیقی از سبک زندگی اسلامی
علل وعوامل ترس از مرگ
شیطان از منظرقرآن و روایات
دین وجامعه دینی
دنیاو آخرت
تعاون و بررسی مسأله اعانه
توبه و امید به مغفرت
اهتمام به عمر انسان در اسلام
خداشناسی
امامت و ولایت
خطبه فدکیه و فضایل حضرت زهرا (س)
ویژگی های انتظارو عصر ظهور
زیارت و توسل
شرح خطبه قاصعه
فضایل پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)
سیره معصومین (ع)
محبت اهل بیت (ع)
مقامات اهل بیت (ع)
ویژگی ولایت اهل بیت (ع)
راه توشه عاشورائیان
روضه ها
ذکر مصیبت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم
ذکر مصیبت فاطمه الزهراء سلام الله علیها
ذکر مصیبت امیرالمومنین علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن مجتبی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام
ذکر مصیبت امام سجاد علیه السلام
ذکر مصیبت امام باقر علیه السلام
ذکر مصیبت امام صادق علیه السلام
ذکر مصیبت امام موسی علیه السلام
ذکر مصیبت امام رضا علیه السلام
ذکر مصیبت امام جواد علیه السلام
ذکر مصیبت امام هادی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن عسکری علیه السلام
ذکر مصیبت متفرقه
آموزش تبلیغ
آموزش فن خطابه
آموزش کلاسداری
روش بیان احکام
سیره تبلیغی علماء وارسته
سیره تبلیغی معصومین
کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ
مقالات اخلاق و آداب در تبلیغ
مهارت های آموزش معارف اسلامی
روش تحقیق و منبع شناسی
ویژه نامه ها
ویژهنامه دهه آخر صفر
ویژهنامه محرم
ویژه نامه ماه رجب
رمضان؛ماه نیایش ودعا
اطلاعیه
احادیث موضوعی
عبرهای نجات بخش
سعادت در زیادها
شقاوت در زیادها
سخنرانی ها
سخنران ها
سخنرانی موضوعی
بانک مقالات
نوع مقاله
پژوهشی
نشریات
پاسخ به سوالات
احکام
احکام
جنبشهای معنوی نوپدید
سبک زندگی اسلامی
تربیت دینی
تاریخ
اسلام
ایران
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
تاریخ انقلاب
سیاسی
تاریخ اسلام
اسلام
ایران
تاریخ انقلاب
علوم سیاسی
اجتماعی
زن و خانواده
فرهنگی
ارتباطات
جامعه شناسی
روانشناسی
پیشوایان معصوم
حدیث
فقه
اعتقادی
اخلاق
اندیشه ها و مکاتب
رذایل
فضائل
مبانی علم اخلاق
نامه های اخلاقی
پند و اندرز
حکایات
مدیریت
مدیریت و فقه اسلامی
خلاصه کتب مدیریت
مدیریت اسلامی
آینده پژوهی
مدیریت آموزشی
مدیریت زمان
اقتصاد
فرق و مذاهب
فرق شیعی
فرق غیر شیعی
ادیان
ابراهیمی
غیر ابراهیمی
علوم قرآنی
علوم حدیث
فلسفه
محض
مضاف
فلسفه اسلامی
کلام
اسلامی
جدید
فقه و اصول
حقوق
منتخب نشریات
ارتباطات
فصل نامه تربیت تبلیغی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره اول فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره دوم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره سوم و چهارم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره پنج و شش فصل نامه تربیت تبلیغی
فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصلنامه مطالعات معنوی
شماره اول فصل نامه مطالعات معنوی
شماره دوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره سوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره چهارم و پنجم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره ششم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره هشتم و نهم فصلنامه مطالعات معنوی
شماره دهم فصلنامه مطالعات معنوی
فصل نامه سبک زندگی
علوم تربیتی
آئین دوست یابی
خانواده
پرسش و پاسخ
تقویم عبادی
اعمال شب
اعمال شبانهروز
ولادت
شهادت
اعمال ماه ها
اعمال روز
اعمال ماه محرم
اعمال ماه رمضان
اعمال ماه شعبان
اعمال ماه رجب
چند رسانه ای
آلبوم تصاویر
علماء
شخصیتهای برجسته
اماکن
رهبران دینی
انقلاب
جبهه و جنگ
مقاومت
مناسبتها
آرشیو فیلم
سخنرانی
مداحی
مذهبی
آرشیو صوت
مداحی
مذهبی
سخنرانی
علمی
مولودی
مرثیه
اخلاقی
ادعیه
متفرقه
قرآن
معرفی نرم افزار
احادیث
سخنوری
آیات قرآن
صبر
کمک کردن
اخلاق و رفتار
اعمال دینی
فرهنگ علوم انسانی و اسلامی
اقتصاد
اقتصاد خرد
اقتصاد کلان
اقتصاد مالی و بخش عمومی
اقتصاد کشاورزی و منابع طبیعی
اقتصاد توسعه
اقتصاد اسلامی
اقتصاد و ریاضی
تجارت بین الملل
مکاتب اقتصادی
پول و بانکداری
علوم تربیتی
تکنولوژی آموزشی
تحقیقات آموزشی
فلسفه تعلیم و تربیت
علوم کتابداری و اطلاع رسانی
روانشناسی تربیتی
مشاوره و راهنمایی
کودکان استثنایی
مدیریت آموزشی
برنامه ریزی درسی
پیش دبستانی و دبستان
مدیریت
مدیریت صنعتی
مدیریت تحول
فرهنگ سازمانی
مدیریت استراتژیک
نظریه های مدیریت
مدیریت منابع انسانی
مدیریت عمومی
مبانی سازمان و مدیریت
مدیریت بازرگانی
مدیریت دولتی
مدیریت رفتارسازمانی
مدیریت فرهنگی
روانشناسی
روانشناسی عمومی
روانشناسی بالینی
روانشناسی رشد
روانشناسی شخصیت
روانشناسی فیزیولوژیک
روانشناسی یادگیری
روانشناسی صنعتی و سازمانی
روانشناسی اجتماعی
آسیب شناسی روانی
روان سنجی
روان شناسان نامدار
فرا روانشناسی
بهداشت روان
منطق
ارتباطات
جامعه شناسی
ادبیات فارسی
ادبا و نویسندگان
بلاغت
نظم
نثر
تاریخ
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
فلسفه تاریخ
علوم سیاسی
مسائل ایران
اندیشههای سیاسی
روابط بینالملل
ادبیات عرب
ادیان و فرق
ادیان ابراهیمی - یهودیت
ادیان ابراهیمی - مسیحیت
ادیان غیرابراهیمی
فقه و اصول
فلسفه
فلسفه علم
فلسفه اسلامی
فلسفه غرب
فلسفه اخلاق
کلام
کلام اسلامی
کلام جدید
قرآنپژوهی
انسان شناسی
پیامبر شناسی
امام شناسی
هستی شناسی
معاد شناسی
خدا شناسی
قصص و تاریخ
اخلاق
احکام و فقه
علوم قرآنی
تاریخ تفسیر و مفسران
تاریخ قرآن
علوم حدیث
درایه حدیث
پیش زمینه حدیث
اصطلاحات حدیث
رجال
اخلاق
فضائل
رذائل
عرفان
نظری
عملی
فرق و مذاهب
خوارج (غیرشیعی)
تصوف (غیرشیعی)
اصحاب حدیث (غیرشیعی)
اشاعره (غیرشیعی)
ماتریدیه (غیرشیعی)
وهابیت (غیرشیعی)
غلات (غیرشیعی)
سایر فرق اهل سنت
معتزله (غیرشیعی)
مرجئه (غیرشیعی)
مشترک
کیسانیه (شیعی)
اثنا عشریه (شیعی)
زیدیه (شیعی)
اسماعیلیه (شیعی)
واقفیه (شیعی)
غالیان (شیعی)
بهائیت (شیعی)
اهل حق (شیعی)
نصیریه (شیعی)
سایر فرق شیعی
اصول فقه
فقه
عبادات
معاملات
ملحقات
حقوق
آیین دادرسی
جرم شناسی
حقوق بشر
مالکیت فکری
حقوق بینالملل
حقوق عمومی
حقوق جزا و جرمشناسی
حقوق خصوصی
ویترین
یادداشتها
تست
طرح ابتکاری یک مسجد در بازپروری افراد معتاد
27 فروردین 1387, 0:0
طرح ابتکاری یک مسجد در بازپروری افراد معتاد
طرح ابتکاری یک مسجد در بازپروری افراد معتاد
.
مسجد: مسجد خامس آل عبا از سال 83 تاکنون 1007 معتاد استان تهران را شناسایی و برای بازپروری آنها تلاش کرده است.
خبرگزاری شبستان: مساجد در طول تاریخ همواره از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده اند. پیامبر اکرم (ص) مسجد را محل انجام کلیه فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و آموزشی قرار داده بودند و از آن پس مسجد محل عمومی علم آموزی و قضاوت قرار گرفت اما پس از رحلت پیامبر (ص) جایگاه مساجد در جامعه کمرنگ شد. انقلاب اسلامی ما نیز از جایگاه مساجد هدایت شد. نیروهای انسانی در مساجد شکل گرفته و منسجم شدند. مساجد پیام رسان انقلاب بودند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مساجد کمرنگ شده و مردم نسبت به این جایگاه مقدس کم توجه شدند اما در سال های اخیر اخباری می بینیم و می شنویم که حاکی از آن است که مساجد جایگاه خود را پیدا کرده اند و توجه مردم و مسئولان به این اماکن بیشتر شده است. حضور در مساجد صرف اقامه نماز نیست.
بسیاری از آسیب های اجتماعی را می توان از طریق مساجد شناسایی و ساماندهی کرد. امسال از سوی مقام معظم رهبری سال نوآوری و شکوفایی نام گرفته است و ما امیدواریم که مساجد نیز در این راستا گام بردارند.
مسجد خامس آل عبا (ع) از جمله مساجد منطقه 9 شهرداری تهران است که در سال های اخیر به غیر از فعالیت های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و آموزشی به شناسایی آسیب های اجتماعی منطقه پرداخته و به موفقیت چشم گیری دست پیدا کرده است.
جای شکر است که بیشتر معتادین منطقه از طریق این مسجد حیات دوباره یافته و به زندگی برگشته اند، برای آشنایی با فعالیت های اجتماعی مسجد با مسئول مقاومت بسیج مسجد خامس آل عبا هم صحبت می شویم.
سیدمرتضی فتحی، مسئول هیئت امنای مسجد در این زمینه گفت: ماجرا از زمانی شروع شد که یک معتاد برای درخواست کمک از نمازگزاران به مسجد آمد. ابتدای سال 83 بود. نمازگزاران در صف های نماز جماعت به اقامه نماز مشغول بودند. بعد از نماز مغرب معتادی از درب مسجد وارد شبستان شد. تقاضای کمک کرد، اما اهالی محل و نمازگزاران به دلیل وضعیت آن معتاد هیچ کمکی به او نکردند و معتاد از مسجد بیرون رفت. در همان لحظه به خود گفتم او هم یک آدم است مثل همه ما، پس به سراغ او رفتم. مبلغی در اختیارش قرار دادم و به او گفتم اگر با این پول به سر و وضع خود برسی و برگردی من هم به تو کمک می کنم اما معتاد رفت و دیگر برنگشت. به این فکر افتادم که مسجد محل اقامه نماز است. اما می توانیم از همین جایگاه مقدس برای هدایت و نجات معتادین محل قدم برداریم. با تأمل بیشتر دریافتم که حتی یک فرد معتاد هم مسجد را بهترین و امن ترین پناهگاه خود می داند و در شرایط بد زندگی متوجه این مکان مقدس می شود. پس چه خوب است که در این زمان افراد معتاد را جذب کرده و برای بهبودی شان تلاش کنیم. در آن زمان سال 83 حدود 37 معتاد تزریقی و خطرناک در این محل زندگی می کردند اما یکی از دوستان سال گذشته یعنی سال 82 به من پیشنهاد داده بود که اگر شما بتوانید مکانی در پارک فتح یا در زیر گذر آن تهیه کنید ما می توانیم از طریق گروه NA برای سلامت و بهبود آنان اقدام کنیم.
وی افزود: تهیه مکان برای انجام این کار بسیار سخت بود و با وجود اینکه در این محله فضاهای پرت بسیار وجود دارد اما هیچ کدام در اختیار ما نبود. از این رو به سراغ یکی از دوستان خود که مسئولان پایگاه بسیج مسجد امام محمد باقر (ع) بود، رفتیم و قرار است زیر گذر پارک فتح با موافقت فرمانده حوزه در اختیار ما قرار گیرد و ما از این طریق معتادین محل را جذب کرده و با بستری کردن زمینه سلامت شان را فراهم کنیم.
نکته قابل توجه اینجاست که در آن زمان با ذهنیت های موجود در خصوص معتادین بیشتر افراد حتی امام جماعت و اعضای هیئت امنای مسجد از انجام این کار خودداری کردند و ما به کار خود ادامه دادیم. کار شروع شد. چند نفر از معتادین محل را دعوت کردیم و با هزینه های مردمی زمینه سلامت آنها فراهم شد. در حال حاضر همان چهآر نفر به مدت چهآر سال است که پاک به زندگی ادامه می دهند. انجام این کار بر روی این چهآر نفر جواب مثبت داد و همین عامل موجب شد تا با ثبات قدم کار را دنبال کنیم. کلاس های معتادین را از ساعت 21 تا 23 همان میدان فتح با روش NA برگزار می کردیم. افراد را جذب و بعد به کمپ های اطراف منتقل و بستری می کردیم یا از طریق خانواده کار دنبال می شد.
وی در ادامه گفت: کم کم به این فکر افتادیم که خودمان کمپ جداگانه تهیه کنیم و با گرفتن مجوز از نهادهای مسئول کار را ادامه دهیم اما متأسفانه در سال 84 هیچ ارگان و نهاد خاصی با ما همکاری نکرد. در سال 85 با اخذ مجوز از معاونت اجتماعی وزارت کشور انجمن خیریه مسیر سبز ایران را دایر کردیم. هم اکنون این انجمن در هشتگرد زیر نظر مسجد خامس آل عبا به فعالیت می پردازد و تاکنون حدود 1007 معتاد را به جامعه برگردانده است.
فتحی اظهار داشت: فضاهای محله فتح برای انجام این کار مناسب نیست و به همین دلیل کمپ مخصوص در هشتگرد در اختیار اعضای خیریه قرار گرفته است. حدود 40 تا 50 بیمار معتاد در هر ماه به این کمپ مراجعه کرده و بستری می شوند و بعد از گذشت 21 روز با سلامتی و پاکی وارد اجتماع شده و به زندگی ادامه می دهند. دور بودن محل برگزاری کلاس ها از جمله مشکلات اعضای خیریه است و به همین دلیل اعضای خیریه بر آن شدند تا محل دیگری در اطراف کمپ تهیه کنند.
فتحی مسئول هیئت امنای مسجد با بیان این مطالب گفت: اگر ارتباط میان ره جو (معتاد) و راهنما (یعنی اعضای خیریه) قطع شود ما با مشکل مواجه می شویم چرا که در آن زمان خطر بازگشت به اعتیاد افراد در حال ترک را تهدید می کند. به همین منظور تلاش می کنیم تا در اطراف کمپ مکان برگزاری کلاس ها را تهیه کنیم و به آموزش و رسیدگی اعضا بپردازیم.
وی با ابراز خرسندی از موفقیت اعضای خیریه در امر ترک معتادین اذعان داشت: 80 درصد معتادین پس از ترک پاک مانده اند و تنها 20 درصد از آنان به زمان قبل یعنی کشیدن و مصرف کردن مواد مخدر روی آورده اند. این پیروزی بزرگی است که به لطف خداوند شامل حالمان شده و ما امیدواریم تا با گسترش این فرهنگ در منطقه ریشه اعتیاد را پر کنیم و جوانان سالم و تندرست تربیت کنیم.
مسئول پایگاه مقاومت بسیج مسجد خامس آل عبا تصریح کرد: امام جماعت مسجد نیز از کسب موفقیت اعضای خیریه شادمان است و هم اکنون بیشتر نمازگزاران و اعضای هیئت امنا در انجام کارهای این خیریه شرکت می کنند.
بنابراین گزارش توسعه کمپ و جذب معتادین به این مکان مشکلات دیگری به همراه دارد که از آن جمله می توان به نبود فرصت های شغلی و دغدغه های زندگی معتادین اشاره کرد. آرامش روحی و روانی به افراد معتاد عضو خیریه این امکان را مى دهد تا بهتر و مصمم تر در راستای سلامتی خود حرکت کنند. افراد در حال ترک همین افراد و اعضای جامعه هستند که از توانمندی های بالایی برخوردارند.
فتحی با بیان این مطلب گفت: اعضای خیریه برای حل مشکلات شغلی افراد در حال ترک در سال 83 اقدام به راه اندازی شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی کارهای کشاورزی کرده اند. افراد معتاد این کمپ پس از ترک جذب این شرکت می شوند و به انجام کار می پردازند.
وی با ابراز تأسف از کمبود فضا و مشکلات مالی این انجمن خیریه اظهار داشت: ما در حال حاصر به دنبال خرید یک قطعه زمین در قزوین هستیم. اگر مسئولین عنایت کنند و هزینه خرید این زمین تأمین شود ما پس از گرفتن وام مبلغ را به آنها برمی گردانیم چرا که اعضای خیریه معتقدند که ما نباید زیر دین کسی باشیم. خودمان تلاش می کنیم و قرض های حاصل از انجام کار را ادا می کنیم.
وی افزود: ما برای بستری کردن افراد معتاد در این کمپ مبلغ 500 تا 600 هزار ریال برای مدت 21 روز دریافت می کنیم. تمام هزینه های خوراک، سوخت و نظافت از همین مبلغ ناچیز تأمین می شود. این در حالی است که افراد معتاد پس از ترک به مقدار غذای بیشتری برای سم زدایی نیاز دارند که انجام این کار برای ما ممکن نیست. این مکان با کمک خیرین به کار خود ادامه می دهد. ما از بخشدار و فرماندار هشتگرد تشکر می کنیم چرا که در سال های اخیر در مقوله نفت و سوخت اما همکاری لازم را داشته اند.
وی معتقد است: جهاد کردن تنها حضور در جبهه های جنگ نیست. جهاد ما در حال حاضر این است که در راه جلوگیری از آسیب های اجتماعی قدم برداریم و به همنوعان خود خدمت کنیم. نجات جوانان از دام اعتیاد بالاترین جهاد است.
این گزارش حاکی است که در حال حاضر دو پزشک معالج در کمپ و عضو انجمن خیریه مسئولیت رسیدگی به سلامت معتادین در حال ترک را بر عهده دارند. معتادین پس از بهبودی و سلامت جسم و روح به دنبال معتادیابی می روند. آنها را غربال می کنند و پس از آن با بستری کردن افراد داوطلب ترک در کمپ سم زدایی معتاد به مرحله اجرا در می آید.
بعد از مرحله سم زدایی نوبت به پرورش جسم آنهاست. پرورش جسم نیازمند یک سری فعالیت های ورزشی است هزینه احداث چنین فضایی که مناسب روحیه افراد در حال ترک باشد حدود 10 میلیارد و نیم است. اگر این هزینه تأمین شود و فضای مناسب با روحیه معتادین در حال ترک مهیا شود ما به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنیم. یادمان باشد افراد معتاد از ابتدا معتاد نبوده اند. مشکلات زندگی، کمبود محبت، حوادث ناگهانی و دوست های ناباب از عوامل اعتیاد است. بیشتر معتادین متخصصان حرفه ای در شغل های خود بوده اند. در رشته های مختلف تبحر داشته اند و اما .... همزمان با روی آوردن به اعتیاد فرصت های شغلی خود را در جامعه از دست داده اند. مسجد خامس آل عبا با نوآوری آسیب های اجتماعی محل خود را شناخته و در رفع آن می کوشد. نجات 1007 معتاد به همت انجمن خیریه مسیر سبز ایران یکی از فعالیت های درخشان و نوآوری مسجد خامس آل عباست. این مسجد با قدمت 40 ساله واقع در شهرداری منطقه 9 تهران از جمله مساجد عضو NGO است که در راستای حیات دوباره معتادین قدم برمی دارد. مجوز رسمی این مسجد از دو سال پیش اعطا شده و هم اکنون به طور رایگان در خدمت معتادین منطقه و محله است.
حضور در مسجد صرف اقامه نماز نیست. مسجد مأمن و پناهگاه عمومی مردم است. افراد مومن و متعهد می توانند در صورت حضور فرد معتاد در خانواده خود به این مسجد مراجعه کنند و از طریق برقراری ارتباط با اعضای انجمن معتادین خود را بستری کرده و ترک دهند تا به جامعه برگردند.
امام جماعت مسجد نیز در بیشتر مراسم های سخنرانی خود از مردم محل و نمازگزاران دعوت می کند تا با معرفی اعضای معتاد خانواده خود در این کار خیر شرکت کنند و موجبات سلامتی جوانان و اعضای خانواده خود را فراهم کنند.
مسجد خامس آل عباس با وسعت کمتر از 160 متر مربعی کارهای بزرگی را در زمینه خدمت رسانی به اهالی محل و منطقه انجام داده است. امیدواریم که در سال جاری شاهد چنین نوآوری هایی در مساجد دیگر کشورمان باشیم.
http://www.shabestan.ir/
طرح ابتکاری یک مسجد در بازپروری افراد معتاد
نظر خود را بنویسید!
در حال حاضر هیچ نظری برای این مقاله وجود ندارد.
برای درج نظر خود درباره
طرح ابتکاری یک مسجد در بازپروری افراد معتاد
فیلدهای زیر را پر کنید.
نظر شما
عنوان
این فیلد اجباریست.
امتیاز
-
1
2
3
4
5
این فیلد اجباریست.
نظر شما
این فیلد اجباریست.
اطلاعات شما(اختیاری)
نام شما
آدرس شما
پست الکترونیک
جستجو
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
اجتماعی
جدیدترین ها در این موضوع
رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران
در همۀ جوامع بشری، تربیت فرزندان، به ویژه فرزند دختر ارزش و اهمیت زیادی دارد. ارزشهای اسلامی و زوایای زندگی ائمه معصومین علیهمالسلام و بزرگان، جایگاه تربیتی پدر در قبال دختران مورد تأکید قرار گرفته است. از آنجا که دشمنان فرهنگ اسلامی به این امر واقف شدهاند با تلاشهای خود سعی بر بیارزش نمودن جایگاه پدر داشته واز سویی با استحاله اعتقادی و فرهنگی دختران و زنان (به عنوان ارکان اصلی خانواده اسلامی) به اهداف شوم خود که نابودی اسلام است دست یابند.
30 خرداد 1403, 15:48
تبیین و ضرورتشناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری
در این نوشتار تلاش شده با تدقیق به اضلاع مسئله، یعنی خانواده، جایگاه پدری و دختری ضمن تبیین و ابهام زدایی از مسالهی «تعامل موثر پدری-دختری»، ضرورت آن بیش از پیش هویدا گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری
در این نوشتار سعی شده است نقش پدر در خانواده به خصوص در رابطه پدری- دختری مورد تدقیق قرار گرفته و راهبردهای موثر عملی پیشنهاد گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
دختر در آینه تعامل با پدر
یهود از پیامبری حضرت موسی علیهالسلام نشأت گرفت... کسی که چگونه دل کندن مادر از او در قرآن آمده است.. مسیحیت بعد از حضرت عیسی علیهالسلام شکل گرفت که متولد شدن از مادری تنها بدون پدر، در قرآن کریم ذکر شده است.
30 خرداد 1403, 15:47
رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل
با اینکه سعی کرده بودم، طوری که پدر دوست دارد لباس بپوشم، اما انگار جلب رضایتش غیر ممکن بود! من فقط سکوت کرده بودم و پدر پشت سر هم شروع کرد به سرزنش و پرخاش به من! تا اینکه به نزدیکی خانه رسیدیم.
30 خرداد 1403, 15:47
پر بازدیدترین ها
اگر والدین به فرزندان ستم کنند فرزندان چطور برخورد کنند، بطوری که هم موجب ناراحتی آنها نشود و هم بتوانند آنها را امر به معروف و نهی از منکر کنند، و اگر نصیحت تأثیر نداشت چطور باید با آنها برخورد کرد؟
24 آبان 1393, 14:10
نسبت های چهارگانه (نسب اربع)
24 آبان 1393, 14:8
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن
قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
11 دی 1396, 13:58
سخنرانی استاد فرحزاد با عنوان محبت حضرت زهرا علیه السلام
29 دی 1393, 17:31
تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران
این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نمودهاند.
4 تیر 1390, 0:0
سایت های پژوهشکده باقرالعلوم
کتابخانه هادی
پژوهه تبلیغ
ارتباطات دینی
اطلاع رسانی
فرهیختگان
پژوهه تبلیغ
Powered by
TayaCMS