دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مراسم اختتامیه نمایشگاه پوستر مقاومت برگزار شد؛ معاون بنیاد شهید هنرمندان را به بازتعریف در حوزه‌ ایثار و شهادت فراخواند

No image
مراسم اختتامیه نمایشگاه پوستر مقاومت برگزار شد؛ معاون بنیاد شهید هنرمندان را به بازتعریف در حوزه‌ ایثار و شهادت فراخواند مراسم اختتاحیه‌ و تقدیر از برگزیدگان «نمایشگاه پوستر مقاومت» عصر سه شنبه گذشته در محل موزه‌ دینی امام علی (ع) تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ دراین مراسم، دکتر عباس خامه‌یار معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید تاوان کارهای انجام‌نشده را بدهیم چون کارهای انجام‌نشده زیادی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد که تحقق این امر و تحول‌آفرینی در آن نیازمند تعامل جدی‌تر با هنرمندان است.
وی ادامه داد: برخلاف برخی تصورات، بنیاد شهید یک سازمان صرفا خدماتی نیست بلکه کاملا فرهنگی است و کار فرهنگی همیشه ماندگار است و هنر نیز در این بنیاد جایگاه ویژه‌ای دارد. شاهد این ادعا نیز کارهای انجام‌شده دراین زمینه‌های مختلف به ویژه موسیقی و سینما است.
دکتر خامه‌یار تصریح کرد: بدون رویکرد هنری امکان مخاطب‌گیری وجود ندارد چون هنر، گویاترین زبان است از سوی دیگر شهادت که قله ایثار است بدون به کارگیری زبان هنر، قابل توصیف و معرفی نیست.
وی توضیح داد: رویکرد امسال بنیاد در سال جاری فرهنگی است و برنامه‌ریزی‌ها و بودجه‌بندی‌ها نیز بر این اساس صورت گرفته است. از طرف دیگر، باید نوآوری و شکوفایی نیز داشته باشیم.
دکتر خامه‌یار هم‌چنین هنرمندان را به باز تعریف درحوزه‌ ایثار و شهادت فراخواند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده تبلیغی درسطح شهر تهران گفت: درصدد ساخت یادمان‌هایی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها هستیم.
وی در پایان از چاپ آثار هنرمندان شاهد و ایثار‌گر خبر داد.
پیش از سخنان دکتر خامه‌یار، کلهرنیا دبیر نمایشگاه گفت: این کار دغدغه‌ همه ما است.
به گفته وی، بیش از 600 اثر از طیف آماتور و حرفه‌ای هنرمندان به جشنواره پوستر مقاومت ارسال شده بود که هیات داوران 60 اثر را برای نمایشگاه انتخاب کردند.
وی هم‌چنین اظهار کرد: ارزش این آثار زمانی نمود بیشتری خواهد داشت که به میان جامعه برود و بر این اساس، این نمایشگاه در شهرستان‌ها نیز برپا خواهد شد.
در این مراسم، صادقی هم به نمایندگی از هنرمندان نقاش گفت: نگاه نویی که در بنیاد شهید نسبت به هنر ایجاد شده، رخدادهای مبارکی به همراه داشته است.
وی با اشاره به این‌که با بهره‌گیری از وصایای شهیدان می‌توان آثار ارزشمندی خلق‌ کرد، یادآور شد: البته باید پیام شهیدان نیز مورد توجه جدی قرار گیرد چون تاکنون آثار خلق‌شده از مقام شهیدان بیشتر چهره خون را به‌تصویر کشیده است.
مجتبی آقایی نیز به نمایندگی از جامعه‌ عکاسان گفت: به‌دلیل فرهنگ غنی و هنرمندان بسیار، دست‌مایه‌های خوبی برای خلق آثار ارزشمند داریم.
وی با اشاره به وجود تعداد زیادی هنرمند در رشته‌های گوناگون گفت: باید مدیران، این امکان بالقوه را به منصه ظهور برسانند چون هنرمند به حمایت نیاز دارد.
در پایان مراسم برگزیدگان آثار ارسالی به جشنواره پوستر مقاومت معرفی و با اهدای تندیس و جوایزی تقدیر شدند که بر این اساس، حسین درخشانی به عنوان نفر اول معرفی شد. حسین قاسمی و محمدمحمودزاده مشترکا دوم شدند و محراب اسدخانی و رضا منجزی نیز عنوان سوم را به دست آوردند.
منبع: خبرگزاری ایسنا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
Powered by TayaCMS