دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله مجتهد شبستری؛ انس با قرآن مایه سعادت دنیا و آخرت است

No image
آیت الله مجتهد شبستری؛ انس با قرآن مایه سعادت دنیا و آخرت است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: قرآن کریم، جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه زندگی است که انس با آن مایه سعادت دنیا و آخرت است.
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که به مناسبت برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در این شهر صورت گرفت، اظهار داشت: قرآن کریم، جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه زندگی است که انس با آن مایه سعادت دنیا و آخرت است.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی افزود: انس با قرآن مقدمه عمل به دستورات الهی است؛ از این رو تدبر در آیات الهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری با تشریح آثار مادی و معنوی توجه به قرآن در جامعه ابراز داشت: اگر احکام و مبانی متعالی آیات الهی به صورت صحیح و کامل در جامعه پیاده شود، شاهد تحولات چشمگیری خواهیم بود و در این‌ صورت، مشکلات اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه اسلامی مفهوم‌ نخواهد داشت.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه توجه و تدبر مسلمانان به‌خصوص شیعیان را در آیات قرآن کریم خواستار شد و تأکید کرد: باید قرآن را محدود به مجلس عزا و عروسی نکنیم؛ چون در شأن آیات‌الهی نیست، که این موضوع نشانگر اهمال‌کاری در گذشته است که باید جبران شود.
وی برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در تبریز را به فال نیک گرفت و بیان داشت: برگزاری این نمایشگاه، همزمان با ماه نزول قرآن رویدادی مبارک برای استان و تبریز است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه سبب شور و نشاط معنوی در تبریز خواهد شد.
امام جمعه تبریز از مردم متدین استان خواست تا با حضور در این نمایشگاه، از فرصتی که برای آشنایی بیشتر با آخرین آثار نشر مکتوب و الکترونیک قرآنی فراهم آمده، نهایت استفاده را ببرند.
وی در ادامه با تأکید بر نگاه کارشناسی بر نکات ضعف و قوت نمایشگاه قرآن کریم تبریز گفت: خوشبختانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام ویِژه‌ای بر انتشار کتاب‌ها و آثار الکترونیک قرآنی دارد؛ اما باید توجه داشت که اگر آثار پاسخگوی شبهات و نیاز امروز جوانان باشند، موفق خواهند بود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر استفاده از فضای مجازی برای گسترش معارف قرآنی تأکید کرد و افزود: نباید از بهره‌مندی از امکانات روز برای ترویج فرهنگ قرآنی و نبوی و همچنین شناساندن چهره واقعی اسلام به جهانیان غافل بود.
امام جمعه تبریز ادامه داد: البته در سال‌های پیش گام‌های خوب و مؤثری در این زمینه برداشته شد، ولی دولت نیز باید حامی مؤسسات فعال قرآنی باشد.
آیت‌الله شبستری تصریح کرد: امیدوارم این نمایشگاه در سال‌های آینده در گستره بین‌المللی و با حضور ناشران و مؤسسات قرآنی سراسر جهان برگزار شود.
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
Powered by TayaCMS