دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برخی افراد به دنبال منافع حزبی در مجلس هشتم هستند

No image
برخی افراد به دنبال منافع حزبی در مجلس هشتم هستند مشهد - خبرگزاری مهر: مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران با اشاره به آفتها و تهدیدات مجلس گفت: برخیها به دنبال منافع حزبی در مجلس هشتم هستند.
به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، سیدعباس سلیمی نمین که به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی در جمع دانشجویان این دانشگاه با محوریت اهمیت انتخابات مجلس هشتم و انتخاب اصلح سخن می گفت، افزود: همه احزاب به دنبال توسعه حزب خود هستند اما آن چه این تلاش را مثبت می کند حرکت در مسیر منطقی و قانونمند است.
سلیمی نمین با تاکید بر توانمندی بالای علمی و سیاسی نمایندگان مجلس آینده عنوان کرد: در این میان باید هوشیار بود که حزبی با هدف در دست گرفتن مجلس به دنبال رفتارهای حزبی در آن نباشد به این معنا که با کسب کرسیهای بیشتر به دنبال سهم خواهی یا توسعه گروه سیاسی خود با استفاده از روشهای ناسالم شود.
وی خاطرنشان کرد: تامل بر عملکرد دوره های گذشته مجلس می تواند در کارآیی مجلس آینده تاثیرگذار باشد.
سلیمی نمین با بیان اینکه مجلس ششم و هفتم با چالشهایی مواجه بودند، گفت: متاسفانه مردم خاطره تلخی از مجلس ششم دارند اما در مجلس هفتم اتفاقات دوره گذشته تکرار نشد و با وجود نقدهایی که به آن در بحث رها کردن تحقیق و تفحص در خصوص مسائل پیرامون قوه قضائیه و دانشگاه آزاد وارد است اما توانست آرامش را به مردم بازگرداند.
این فعال مطبوعاتی با بیان اینکه اگر مجلس موید دولت باشد ضعفهای قوه مجریه را می پوشاند، خاطر نشان کرد: از آنجایی که مجلس کانون قدرت است برخی حاضرند برای منافع شخصی امکاناتی را در اختیار نمایندگان قرارداده و از این فرصت و قدرت ملی سوء استفاده کنند.
وی در خصوص تبعات نقش دولت در شکل گیری مجلس اظهار داشت: همگرایی دولت و مجلس در یک راستا موثر است اما اگر قرار باشد زمینه تمایلات دولت در مجلس گسترش یابد خطر بی تفاوتی بر عملکرد دستگاه مجریه، قوه مقننه را تهدید خواهد کرد.

منبع‌:مهرنیوز

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
Powered by TayaCMS