دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آغاز دومین روز اجلاسیه سالانه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور سران نظام

No image
آغاز دومین روز اجلاسیه سالانه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور سران نظام دومین روز اجلاسیه سالانه جامعه مدرسین و علمای بلاد، صبح امروز، با موضوع«روحانیت و نظام»، در قم آغاز شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین روز ششمین اجلاسیه سالانه جامعه مدرسین و علمای بلاد، امروز، 30 خرداد‌ماه، با حضور سران قوای مققنه، مجریه و قضاییه در قم برگزار می شود.
در ابتدای این مراسم تصاویری از آیت الله مشکینی(ره)، رییس سابق جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پخش شد که وی به حاضرین خیرمقدم گفت.
در ادامه آیت الله محمد یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت ابراز داشت: باید روحانیت و حوزه های علمیه نسبت به حفظ کیان حاکمیت اسلامی عنایت خاصی داشته باشند.
وی تصریح کرد: هم‌چنان که امام راحل(ره) فرمودند که حفظ اساس حکومت اسلامی از اوجب واجبات است ما نیز باید برای حفظ این کیان تلاش کنیم.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید همکاری همه علما برای پیشبرد اهداف عالی اسلام و ترویج دین مقدس اسلام و حکومت اسلامی باشد.
در ادامه این همایش علمای بلاد به ارائه دیدگاه‌ها خود درباره وظایف روحانیت و نظام می‌پردازند.
روز گذشته اجلاسیه در کمیسیون‌های سه‌گانه با موضوعات«جایگاه روحانیت در کارآمدی نظام اسلامی»، «مطالبات و انتظارات متقابل» و «راهبردها و خط‌ مشی‌ها» تشکیل جلسه دادند.
رابطه و نقش روحانیت در اسلامیت نظام، تأثیر متقابل عملکرد روحانیت و نظام، بازشناسی خلأهای ارتباطی روحانیت و نظام، روحانیت و حوزه‌های علمیه پایگاه ایدئولوژیک نظام؛ از محورهای کمیسیون«جایگاه روحانیت در کارآمدی نظام اسلامی» از مهم‌ترین بخش‌های این کمیسون‌ها به شمار می‌آید.
همچنین در کمیسیون«مطالبات و انتظارات متقابل»، سه سطح از سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کلان، قانونگذاری و حقوق اجرایی، نهادینه کردن مسؤولیت روحانیت و حوزه علمیه؛ نسبت به تعمیق عینیت دین و سیاست در نظام آموزشی و پژوهشی حوزه، مورد بررسی قرار گرفت.
گفتنی است، ساعتی دیگر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور کشورمان، آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، رییس قوه قضائیه، و حجت الاسلام و المسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس تشخیص مصلحت نظام؛ سخنرانی خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

مطلب مکمل

کتاب جامعه برتر

کتاب جامعه برتر

کتاب «جامعه برتر» با نگاهی عمیق و نو در کلمات گهربار امیرالمؤمنین علیه السلام، بحث امر به معروف و نهی از منکر را مورد بررسی قرار داده است.

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
Powered by TayaCMS