دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ علم بدون اخلاق خطرآفرین است.

No image
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ علم بدون اخلاق خطرآفرین است.
رییس دانشگاه پیام نور و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز پنجشنبه با آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، علم بدون اخلاق را خطرآفرین خواند و اظهار کرد: باید ابواب علم و معرفت را در جامعه باز کنیم و به دنبال آن با طی کردن مراحل علم و عمل قله‌های معرفت را تسخیر کنیم.
وی افزود: ارزش انسان به داشتن علم است و بزرگ‌ترین و بالاترین صفات الهی نیز عالم بودن و علم آموزی است.
صافی گلپایگانی افزود:‌ انسان به هر میزان که در علم و آموزش جلو می‌رود، مجهولات بیشتری نیز رو به رویش می‌بیند که باید برای یافتن راه آن و پی‌بردن به دانش آن در جامعه تلاش کند.
وی خاطر نشان کرد: هیچ فقری بدتر از فقر علمی نیست و هیچ صدقه‌ای بالاتر از علم‌آموزی به دیگران نخواهد بود.
صافی‌گلپایگانی ادامه داد:‌ هیچ بنایی بالاتر از بنای علمی نیست و هر کسی که در راه آموزش علم به دیگران خدمت می‌کند به نوعی در راه خدا انفاق کرده و برای او پاداش فراوانی از سوی خداوند متعال در نظر گرفته می‌شود.
وی با تاکید بر بالا بردن جنبه‌های معنوی دانشجویان افزود: باید به جنبه‌های معنوی، اخلاقی و دینی دانشجویان توجهی ویژه داشت.
وی تصریح کرد: منشا همه کمالات در انسان علم است، باید تلاش کرد تا تمام علوم در جامعه گسترش یابد. اگر برخی از رشته‌های علمی در جامعه وجود نداشته باشد، آن جامعه دچار کمبود و نقص بزرگی خواهد بود.
استاد درس خارج فقه حوزه ادامه داد: عالم شدن علمای گذشته به این دلیل بوده است که آنها هیچ نظری به مال دنیا نداشته‌اند و تنها مساله مهم قداست علم بوده است و همین مساله سبب رسیدن آنها به مقام‌های عالی شده است.
صافی گلپایگانی همچنین بر تحصیل علم توسط بانوان و در شهر خود تاکید کرد و گفت:‌ اگر تحصیلات بانوان در محل سکونت آنان و به صورت دینی انجام پذیرد از بسیاری ازمفاسد و انحرافات جلوگیری به عمل خواهد آمد.
در ابتدای این جلسه نیز سیدمحمد حسینی،‌ رییس دانشگاه پیام نور کشور ومعلون وزیر علوم، از وضعیت دانشگاه پیام نور گزارشی ارایه کرد و گفت: دانشگاه پیام نور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و بیش از 20 سال از تاسیس آن می‌گذرد.
وی با بیان اینکه 90 درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور بومی‌هستند،‌ گفت: برای فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه در سالجاری 15 میلیارد تومان هزینه شده است.
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
Powered by TayaCMS