دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برگزاری دوره‌های آموزشی مجمع عالی حکمت اسلامی در قم

No image
برگزاری دوره‌های آموزشی مجمع عالی حکمت اسلامی در قم
رسا، سرویس فرهنگی ـ مجمع عالی حکمت اسلامی، دوره‌های آموزشی را ویژه طلاب خواهر و برادر در سال جدید در حوزه علمیه قم برگزار می‌کند.
محمدباقر خراسانی، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اعلام زمان برگزاری دوره‌های آموزشی این مرکز گفت: دوره‌های آموزشی مجمع عالی حکمت اسلامی از بیستم مهرماه آغاز خواهد شد.
وی سیزدهم تا 20 بیستم مهرماه را زمان نام‌نویسی این دوره‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: طلاب علاقه‌مند می‌توانند در دوره‌های کوتاه‌مدت، بلند‌مدت و یا دوره‌های آموزشی و پژوهشی این مرکز نام‌نویسی کنند.
خراسانی از برگزاری نخستین دوره آموزشی ـ پژوهشی در سال جاری خبر داد و ابراز داشت: این دوره آموزشی با موضوع تفسیر المیزان،‌ تجرید‌الاعتقاد،‌ تمهید‌القواعد، با حضور اساتید حجج اسلام غروی، رضانژاد و حسن معلمی برگزار می‌شود.
وی درباره دوره آموزشی کوتاه مدت این مجمع افزود: نقد و بررسی فرقه‌های انحرافی معاصر، نقد و بررسی عرفان‌های کاذب، تحلیل و بررسی اصالت وجود، نقد فلسفه غرب(دکارت)، معرفت‌شناسی و نقد بررسی رویکردهای هرمونتیک به قرآن از موضوعات این دوره آموزشی است که با حضور اساتید حجج اسلام پارسانیا،‌ رضانژاد، شریفی، عبودیت، قمی، معلمی و میری برگزار خواهد شد.
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی، برهان شفا، ‌شواهدالربوبیه، حکمت الاشراق، اشارات نمط دوم، تفسیر المیزان، اسفار، ‌تمهید القواهد، حکمت متعالیه را از موضوعات دروس بلند مدت خواند و تصریح کرد: این دروس از سوی اساتیدی چون حجج اسلام پارسانیا، جوادی،‌ حشمت‌پور، رضانژاد، غروی، فیاضی،‌ معلمی و یزدان‌پناه ارائه می‌شود.
وی یاد آور شد: برای نخستین‌بار خواهران طلبه می‌توانند در دوره‌های کوتاه بدایه المعارف شرکت کنند.
گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند برای نام‌نویسی به نشانی قم ـ خیابان نوزده دی ـ شماره ده ـ فرعی اول سمت چپ ـ پلاک پنج مراجعه و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 11 ـ 7757610ـ0251 تماس بگیرند.
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
Powered by TayaCMS