دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

راه اندازی مدارس غیر انتفاعی وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران

No image
راه اندازی مدارس غیر انتفاعی وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران مدارس غیر انتفاعی وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران راه اندازی می شود.
حجت الاسلام ابوالحسن احمدی شاهرختی، معاون دبیر ستاد همکاری های وزارت آموزش و پرورش وحوزه‌های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد تحول بنیادین در آموزش و پرورش و اجرایی شدن مفاد منشور همکاری های وزارت آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه در خصوص تأسیس و راه اندازی مدارس وابسته به حوزه علمیه خواهران، توافقنامه ای با عنوان«طرح تأسیس و راه اندازی مجتمع‌های آموزشی وابسته به حوزه علمیه خواهران» میان وزارت آموزش و پرورش و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران امضا می شود.
وی افزود: این توافقنامه به زودی به امضای فاضلی، معاون توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، و حجت الاسلام محمود رضا جمشیدی، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه خواهران، خواهد رسید.
وی با بیان این که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران می‌تواند نسبت به تشکیل کلاس ها و دوره‌ها و فعالیت های فوق برنامه‌، جهت ارتقای کارآیی دانش آموزان و اعتلای کِیفی مواد درسی، محتوا و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مدارس اقدام کند، خاطر نشان کرد: عناوین دروس، مواد درسی و محتوای رشته‌های تحصیلی مدارس و مراکز آموزشی وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران در دوره‌های تحصیلی، مطابق قوانین، مقررات و ضوابط عمومی وزارت آموزش و پرورش بوده و رعایت دقیق آن در این گونه مدارس و مراکز لازم است.
حجت الاسلام احمدی برنامه‌ریزی جهت غنی سازی آموزشی و تربیتی دبیرستان ها را به عهده مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و امر نظارت بر اجرای ضوابط ذیربط را بر عهده آموزش و پرورش و شورای نظارت مدارس غیر انتفاعی خواند و افزود: مدارس غیر انتفاعی وابسته به حوزه های خواهران در مراکز استان ها و سایر شهرستان هایی که ظرفیت تشکیل و تأسیس این گونه مدارس را دارند، با تعامل طرفین تأسیس می شود.
وی تأکید کرد: مدارک تحصیلی مدارس یاد شده برابر قانون تأسیس مدارس غیر انتفاعی و سایر ضوابط و مقررات از سوی آموزش و پرورش صادر می شود.
وی تعداد مدارس موضوع این توافقنامه را در حال حاضر یکصد واحد آموزشی اعلام کرد و افزود: در صورت تحقق مفاد این توافقنامه این تعداد توسعه می یابد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
Powered by TayaCMS